שלט חוצות שהושחת הלילה. צילום: דוברות המשטרה
שלט חוצות שהושחת הלילה. צילום: דוברות המשטרה

"החלטה שגויה": ביקורת על שחרורו של האשדודי שהשחית שלטים "מטעמי צניעות"

בית המשפט החליט לשחרר לחופשי את יהושע דדון, תושב אשדוד, אחרי שנעצר בחשד להשחתת שלטי חוצות "מטעמי צניעות". "מדובר באלימות לכל דבר ורק הרתעה ואכיפה נוקשים ימגרו את התופעה", מסרה חברת המועצה אלמוזלינו רייז

פורסם בתאריך: 21.2.21 19:14

     

בלילה שבין חמישי לשישי, הצליחה המשטרה לעצור את יהושע דדון, תושב אשדוד, בחשד כי השחית שלטי חוצות שבהן מופיעות נשים. ברכבו של דדון נמצאו בלוני צבע ובקבוקי ספריי.

בחקירתו הודה דדון במעשים ולאור זאת שמדובר בתופעה לא חדשה בעיר, הוא נשאל על מקרים אחרים ובסך הכל הודה בשני מקרים של השחתת שלטים והסביר כי מדובר בדוגמניות חשופות, ו"קשה לו לראות את זה".

תיעוד של שלטים שהושחתו:

ביום שישי, הוא הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום באשדוד. נציג המשטרה בדיון ביקש להאריך את מעצרו של דדון בחמישה ימים, "אני סבור כי אדם שנערך מבעוד מועד עם רכב מלא בציוד להשחתת רכוש, הוא אדם מסוכן. זה נובע מאג'נדה שנובעת לטעמו מחוסר צניעות. לא יודעים מתי המדרון הזה נעצר", אמר נציג המשטרה וציין כי בעבר דדון היה חשוד במעשים דומים.

בלוני צבע מוכנים

בלוני צבע מוכנים. צילום: דוברות המשטרה

סנגורו של דדון אמר כי לא היה טען בכלל לעצור את מרשו וכי מדובר רק בעבירה פעוטה של השחתת מודעה, "על עבירות אלה מקבלים קנס", אמר.

השופטת רוני סלע קיבלה את דבריו של הסנגור וכתבה בהחלטתה כי "אין להקל ראש במעשים המיוחסים למשיב, וכמובן שאין בכל האמור לעיל כדי להכשיר או להשלים עם הפעולות והעבירות המיוחסות למשיב, שבחלקן אף הודה. יחד עם זאת, אין במעשים כשלעצמם כדי להצדיק מעצר או אף שחרור בתנאים של מעצר בית".

שלט נוסף שהושחת. צילום: דוברות המשטרה

שלט נוסף שהושחת. צילום: דוברות המשטרה

היא הורתה לשחררו כאשר הוא מתחייב להגיע לכל חקירת משטרה וכן נאסר עליו להחזיק צבע במרחב הציבורי במשך 30 ימים.

המעשים הללו של השחתת שלטים "מטעמי צניעות" עוררו, לא פעם, מחאה גדולה בעיר. לכן שחרורו של דדון שהודה במעשים, גרר ביקורת.

"הצטערתי לשמוע שהחשוד שוחרר אך ורק תוך מתן התחייבות שלא יישא עליו צבע במרחב הציבורי, ללא תשלום ערבות או תשלום קנס כאשר מדובר בהשחתה שכל תכליתה להדיר נשים מהמרחב הציבורי תוך לקיחת החוק לידיים", מסרה עו"ד אורית אלמוזלינו-רייז, חברת מועצת העיר אשדוד.

עו"ד אורית אלמוזלינו רייז. צילום: פבל

עו"ד אורית אלמוזלינו רייז. צילום: פבל

אלמוזלינו רייז, המכהנת גם כממונה על השוויון המגדרי ויו"ר הוועדה הסטטוטורית למיגור האלימות, עמדה בכל התקופה הזאת בקשר הדוק עם משטרת אשדוד בכל הנוגע לפעולות להפסקת השחתת השלטים ואף בירכה אותם על מעצרו של דדון, אך היא מתקשה להשלים עם ההחלטה של בית המשפט. "אני מכבדת את החלטת בית המשפט אך סבורה שהיא שגויה ותוביל למדרון חלקלק עקב העדר הרתעה, ואני מאוד מקווה שמשטרת ישראל תערער על ההחלטה לשחרר את החשוד. מדובר באלימות לכל דבר ורק הרתעה ואכיפה נוקשים ימגרו את התופעה. בהזדמנות זו אני מודה שוב למפקד תחנת משטרת אשדוד אילן שושן שרואה עין בעין עם תושבי העיר אשדוד והוא נחוש לסיים את התיק כנגד החשוד – בהרשעה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר