נמל אשדוד. צילום: אורי קריספין
נמל אשדוד. צילום: אורי קריספין

"העובדים אמרו לא לדיקטטורה": בקרוב בחירות לוועדים בשני סקטורים בנמל אשדוד

שוב זה קורה, אבל רק אחרי פנייה לבית המשפט מתקיימות בחירות לוועדי העובדים בסקטורים השונים בנמל אשדוד. "לצערי ההסתדרות הכללית לא מכירה במילה דמוקרטיה", אמר נציג העובדים בדירקטוריון, יוסי אלבז

פורסם בתאריך: 25.2.21 18:03

     

שוב פעם בית המשפט הוא זה שמכריע בעניין חשוב כמו בחירות לוועדי העובדים בנמל אשדוד, דבר אשר מהווה סלע מחלוקת בין ארגוני העובדים הגדולים: ההסתדרות הכללית וההסתדרות הלאומית.

אתמול היה זה שוב בית הדין האזורי לעבודה שדן בעתירה שהגישו עובדים מנמל אשדוד בסיוע ארגון עובדי הנמלים מטעם ההסתדרות הלאומית. במסגרת העתירה דרשו העובדים לקיים בחירות לוועד העובדים בסקטור המינהל ובסקטור בתי מלאכה. "לא ניתן להמשיך עם ההתנהלות הדיקטטורית שעושים המשיבים", אמר עורך הדין של העותרים בבית המשפט.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לדבריו, בעקבות ההחלטה להורות על הבחירות בסקטור תפעול, הם חשבו כי זה יחייב את ההסתדרות לקיים בחירות גם בשאר הסקטורים. "אנחנו לא רצינו להגיע לבית הדין, אפילו שוחחנו עם חברי, רצינו לדעת אם יש תאריך יעד ואם בכוונת ההסתדרות לצאת לבחירות, להגיד לנו מה תאריך היעד ולוח הזמנים שמתכוונים לעשות בחירות, שום דבר", אמר.

במהלך הדיון המליץ השופט לצדדים לשוחח ולהגיע להסכמות והם אכן הגיעו להסכמות בעניין. השופט, צבי פרנקל, העניק תוקף של פסק דין להסכמות ולפיהן ביום 25 במרץ תתקיים אסיפת עובדים לצורך הבחירות.

יוסי אלבז

יוסי אלבז

פנינו לנציג העובדים בדירקטוריון, יוסי אלבז, ממובילי המרד של עובדי נמל אשדוד נגד ההסתדרות הכללית והוא מסר בתגובה: "אני מברך על פסק הדין של סגן נשיא ביה"ד לעבודה בבאר שבע כבוד השופט צבי פרנקל. לצערי ההסתדרות הכללית לא מכירה במילה דמוקרטיה ורצון העובדים כלל לא מעניין אותה. הזכות לבחור ולהיבחר היא זכות יסוד הבאה לידי ביטוי בקיומן של בחירות דמוקרטיות ובלעדיהן אין בעצם כל ערך לדמוקרטיה. עובדי נמל אשדוד אמרו לא לדיקטטורה של ההסתדרות הכללית וזה בא לידי ביטוי בפסק דינו של ביה"ד לעבודה ועל כך אני ועובדי הנמל מברכים ומודים ליו"ר ההסתדרות הלאומית על התמיכה ולעורכות הדין בטי מצר לוי, ליאת אלזנר ורווית קרן על עבודתם הנפלאה".

בהסתדרות הכללית כבר מיהרו להודיע כי הבחירות עצמן יתקיימו בסוף חודש מאי, אבל בהסתדרות הלאומית אומרים כי הן יתקיימו במועד מוקדם יותר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר