הרב קוק 23. בקומה השלישית, הדירה הימנית, התגורר הנאשם. מעליו - הזוג שהותקף, לשם פרץ דרך הגג. צילום דור גפני

התוקף שדקר את שכניו זוּכּה עקב אי שפיות: עכשיו הגיע גזר הדין

אעפ”י שקבע שהוא תקף ודקר את שכניו ללא שום סיבה, בית המשפט זיכה את אלכסי אפטוב מאשדוד בשל אי שפיות והורה לשלוח אותו לשנים ארוכות במחלקה סגורה. “עדיין מנסים לצאת מהטראומה, עברנו לאשקלון", מספרת הצעירה שהיא ובן זוגה נפצעו

פורסם בתאריך: 26.6.20 12:15

     

יותר משנה לאחר התקיפה באישון לילה שהסעירה את אשדוד, בית המשפט זיכה את אלכסי אפטוב בנימוק של אי שפיות, אך שלח אותו לאשפוז ממושך.

אפטוב הואשם שבליל 17 בפברואר 2019 בשעה 3 וחצי לפנות בוקר, דפק על דלת הדירה של בני הזוג גבריאלה ואלכס אקימז’נוב, שכניו לבניין ברחוב הרב קוק ודרש לפתוח, משסירבו, טיפס אל חלון דירתם שבקומה הרביעית, ניפץ אותו, נכנס פנימה כשהוא מחזיק סכין מטבח גדולה והחל לדקור את השכן שוב ושוב, לא פחות מ-17 דקירות.

חדר המדרגות ברחוב הרב קוק 23 בבוקר שאחרי. צילום: דור גפני

חדר המדרגות ברחוב הרב קוק 23 בבוקר שאחרי. צילום: דור גפני

גם אשתו של השכן נפצעה. בשלב מסוים הצליחו בני הזוג להיחלץ ויצאו בריצה, כשהבחור עם תחתונים לגופו. אפטוב דלק אחריהם כשהוא מנופף בסכין והזוג הצליח למצוא מחסה בביתה של אנה פליונוב, צעירה שמתגוררת בקרבת מקום ופתחה להם את דלת דירתה והזעיקה עזרה.

העניקה לזוג עזרה ראשונה וקראה למד"א, פליונוב. צילום פבל

שוטרים שהוזעקו לזירה דרשו מהתוקף להסגיר את עצמו ולהניח את הסכין. התפתח מאבק שבמהלכו נדקר אחד השוטרים ונפצע, ושוטר ירה באפטוב ופצע אותו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ב-10 ביוני השנה החליט בית המשפט המחוזי בבאר שבע לזכותו מחמת הספק בנימוק של אי שפיות הדעת. השופט ד”ר יובל ליבדרו ציין בהכרעת הדין שהנאשם ביצע את העבירות המיוחסות לו, אך “בשל תחולתו של סייג אי שפיות הדעת קבעתי שהוא לא יישא באחריות פלילית למעשים”.

הזוג שהותקף: גבריאלה ואלכסנדר אקימז'נוב

הזוג שהותקף: גבריאלה ואלכסנדר אקימז'נוב. צילום: מאלבום פרטי

הפסיכיאטר המחוזי נתן חוות דעת שהוא אינו במצב פסיכוטי ולא המליץ באופן חד משמעי על המשך הטיפול בו. הסנגוריה ביקשה להסתפק בטיפול מרפאתי ואילו הפרקליטות עתרה למתן צו לאשפוזו בכפיה. השופט הכריע: האיש יוכנס למחלקה סגורה לתקופה מרבית של עד 20 שנה.

“עבר די הרבה זמן אבל אנחנו עדיין מנסים לצאת מהטראומה וגם עברנו לאשקלון בהשפעת האירוע ואנחנו גרים עכשיו אצל ההורים, מרגיש לנו יותר בטוח”, אמרה גבריאלה אקימז’נוב השבוע.

 

עוה”ד ליאורה גלאובך ונורית שני שמייצגות מטעם הסניגוריה הציבורית: “בית המשפט דחה את חוות הדעת הפסיכיאטריות שהגישה התביעה וקיבל במלואן את מסקנות חוות הדעת שהגשנו מטעם ההגנה וקבע כי הנאשם לא היה אחראי למעשיו ולפיכך יש לזכותו. חשוב לציין שאלכסי הביע צער עמוק על המעשים וביקש להתנצל בפני המתלוננים. אנו מקוות שבעקבות הטיפול הרפואי מצבו ישתפר והוא ישוב לתפקד כאזרח נורמטיבי בחברה״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר