הרב קוק 23. בקומה השלישית, הדירה הימנית, התגורר הנאשם. מעליו - הזוג שהותקף, לשם פרץ דרך הגג. צילום דור גפני

כתב אישום נגד הדוקר ברב קוק: שמע לטענתו קולות של אונס

האיש, שנורה על ידי שוטר במהלך הניסיון לעוצרו, הועבר מבית החולים אסותא אשדוד למתקן הרפואי של שירות בתי הסוהר. השבוע הוגש נגדו כתב אישום, והוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית. סנגורו: “הגשנו תלונה למח”ש, לטעמנו הירי לא היה מוצדק”

פורסם בתאריך: 8.3.19 19:31

     

שבועיים לאחר “ליל האימה” ברחוב הרב קוק באשדוד הוגש כתב אישום נגד אלכסי אפטוב בן 28 תושב העיר. הוא מואשם שתקף את שכניו שאותם לא הכיר ואת השוטרים שהגיעו למקום. במהלך הניסיון לעצור אותו ירה לעברו אחד השוטרים שלוש יריות.

לפי חומר החקירה, אפטוב צלצל למשטרה באותו לילה בשעה 3:39, דיווח שעוקבים אחריו ואחר כך הוסיף, "פרנויה שלי, הכול בסדר" ושהוא שיכור. זמן קצר אחר כך התקשר שוב למוקד 100 והפעם אמר שדקר מישהו וניתק את השיחה.

בכתב האישום נגדו נטען שבליל ראשון, 17 בפברואר, סמוך לשעה 3 וחצי בלילה עלה לקומה שמעל דירתו וצלצל בפעמון של השכנים, בני זוג בני 21 ו-24, נשואים טריים, שעברו לדירה רק קצת יותר משבוע קודם. בזמן שהם ישנו. הם התעוררו, סירבו לפתוח לו את הדלת ואמרו לו שאם לא יעזוב את המקום, יקראו למשטרה.

אפטוב הלך, והדיירים ניסו להזעיק את המשטרה. לא עבר זמן רב והנאשם עלה לגג הבניין ומשם ירד לחלון דירתם והחל לנפץ אותו, כשהזוג בסלון בחושך.

הזוג שהותקף: גבריאלה ואלכסנדר אקימז'נוב

הזוג שהותקף: גבריאלה ואלכסנדר אקימז'נוב

אפטוב, כך לפי כתב האישום, צעק לעברם "למה עשיתם את זה?" או משהו בדומה והתקרב לעברם כשהוא אוחז בסכין מטבח גדולה. הדייר ניסה לגונן על אשתו, נעמד ביניהם והכה את אפטוב באגרוף כדי להרחיקו.

במקום התפתח מאבק. הנאשם, כך נכתב, הכה את הצעיר, הפיל אותו והחל לדקור אותו בפניו, בידיו ובחזהו — בסך הכול 17 דקירות.

בשלב מסוים הצליח הדייר להשתחרר, קם ופתח את דלת הדירה. אשתו דחפה לעבר הנאשם שולחן כדי לנסות לחסום אותו, והם נמלטו מהמקום בריצה. אפטוב רדף אחריהם, הצליח לפגוע בבחור שוב בסכין בחדר המדרגות. במהלך האירועים נדקרה גם הבחורה במותנה ובברכה.

בני הזוג המשיכו במנוסה ברחוב. הם הגיעו לבניין מספר 17, דפקו על הדלתות וקראו לעזרה, אך אף אחד לא פתח. רק בקומה האחרונה פתחה הדיירת אנה פליונוב, הכניסה אותם, הגישה להם עזרה ראשונה והזעיקה את מד”א.

העניקה לזוג עזרה ראשונה וקראה למד"א, פליונוב. צילום פבל

בני הזוג הובהלו לבית החולים אסותא בעיר. מצבו של הגבר היה קשה, והוא השתפר למרבה המזל ויצא מכלל סכנה.

הנאשם, אפטוב, צלצל למוקד המשטרה. שני שוטרים, עתניאל חג’ג’ ומיכאל זייצב, נכנסו לדירתו ומצאו אותו מסתתר מאחורי המקרר. הם דרשו שישליך את הסכין שאחז, אך הוא לא הסכים. לאחר מכן השליך את הסכין מידיו וישב על ברכיו. השוטרים התקרבו אליו, אולם אז, לפי כתב האישום, הוא התרומם, והשוטר זייצב ירה לעברו במכשיר טייזר. הנאשם התקרב לעבר השוטר וניסה לתקוף אותו. השוטר הנוסף אחז בראשו של אפטוב והדף אותו.

במקום התפתח מאבק בין הנאשם לשוטרים, כשהנאשם הצליח בנקודה מסוימת לקחת שוב את הסכין לידיו ופצע באמצעותה את אחד השוטרים. השוטר הנוסף, שחש שהוא וחברו נמצאים בסכנה, ירה לעבר הנאשם ופגע בחזהו ובבטנו.

אפטוב הובהל לבית החולים באשדוד במצב קשה, נותח והועבר לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם. ביום חמישי, 28 בחודש, שוחרר מבית החולים והועבר למרכז הרפואי של שירות בתי הסוהר.

העבירות שבהן הוא מואשם: חבלה בכוונה מחמירה, פציעה בנסיבות מחמירות ותקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות.

לפי כתב הבקשה להארכת המעצר עד תום ההליכים נגדו, שהוגש במקביל לכתב האישום, אפטוב הודה, אך טען שלא התכוון להמית אף אחד ושפעל לאחר ש”שמע קולות כי בדירה של המתלוננים מתבצע אונס של קרובת משפחתו, ולכן נחלץ לעזרתה, הניף את הסכין ודקר את המתלונן”. הוא הכחיש שתקף שוטר.

“אם הוא חושב שיש הצדקה למה שעשה, הוא פשוט בן אדם לא שפוי, אין לי מה להגיד מעבר לזה”, אמר אלכסנדר אקימז’נוב, הצעיר שהוא ואשתו הותקפו, ביום רביעי השבוע.

בדיון שהתקיים בבית המשפט ביום שני ביקש הסנגור עו”ד יאיר לחן להפנותו “לקבלת חוות דעת פסיכיאטרית בשאלת כשירותו ואחריותו לעמוד לדין, בשים לב לעברו”.

השופט נסר אבו טהה הורה להביא את הנאשם בפני הפסיכיאטר המחוזי לצורך גיבוש חוות דעת וקבע שהוא יישאר במעצר עד החלטה אחרת.

עו”ד לחן מסר בתגובה: “אכן הסתיימה החקירה והוגש כתב אישום. ביקשנו מבית המשפט לשלוח את הנאשם לבדיקה פסיכיאטרית כדי שתבחן אם הוא כשיר לעמוד לדין ואם היה אחראי למעשיו בזמן ביצוע העבירות לכאורה. הבקשה שלנו הייתה גם על דעת הפרקליטות ובהסכמתה מאחר ויש רקע קודם וישנה בעיה פסיכיאטרית לאור מה שעלה בחקירה. כמו כן הגשנו תלונה למח”ש בדבר הירי הלא מוצדק לטעמנו לעברו של הנאשם בעת ביצוע המעצר”.

עו"ד יאיר לחן. צילום פוקוס 88

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר