חיים רביבו. צילום: תומר אפלבאום
חיים רביבו. צילום: תומר אפלבאום

נתן 10 אלף ש"ח לבכיר בעיריית ת"א: חיים רביבו הורשע וירצה עבודות שירות

הכדורגלן הבכיר שגדל באשדוד ועשה חיל בעולם העסקים, הודה במסגרת הסדר טיעון כי נתן כספים למשנה לראש עיריית תל אביב שסייע לו בפרויקט בניה בעיר. הוא ירצה 4 חודשי מאסר בדרך של עבודות שירות וכן ישלם קנס

פורסם בתאריך: 18.1.22 17:50

     

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום מתוקן נגד הכדורגלן חיים רביבו, במסגרת הסדר טיעון. כתב האישום הוגש במסגרת פרשת "צדק עירוני", שנכללה בכתב האישום נגד חבר הכנסת דוד ביטן; המשנה לראש עיריית ת"א, ארנון גלעדי, ואחרים.

על פי ההסדר, רביבו יודה בעבירה של סיוע להפרת אמונים במסגרת יחסיו עם גלעדי, זאת במקום עבירת שוחד, והצדדים יבקשו בהסכמה מביהמ"ש לגזור עליו עונש של ארבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבירות שירות, קנס של 20 אלף שקל ומאסר על-תנאי.

על פי כתב האישום המתוקן, ארנון גלעדי כיהן החל מנובמבר 2003 בתפקידים בכירים בעיריית תל-אביב. בתוך כך, כיהן בתפקיד המשנה לראש העירייה, חבר ועדת ההנהלה, חבר הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל-אביב וממלא מקום יו"ר הוועדה וכן חבר ועדת המשנה לתכנון ובניה תל-אביב. כמו כן. לאורך כל תקופת כהונתו בעיריית תל-אביב כיהן בתפקיד יו"ר תנועת הליכוד בעיר וחבר מרכז הליכוד.

אחד ממכריו במסגרת פעילותו בליכוד היה יוסף רענן, אשר עסק בניהול נדל"ן מניב באמצעות חברה משפחתית בשם מ. רענן בע"מ.

ארנון גלעדי בעת מעצרו. צילום: מגד גוזני

ארנון גלעדי בעת מעצרו. צילום: מגד גוזני

באותה התקופה, רביבו שהתעסק גם בענייני נדל"ן, הוא היזם והבעלים, ביחד עם אחרים, של פרויקט ברחוב קינג ג'ורג' 18, תל-אביב. על פי הפרסום באתר מאקו, רביבו רכש את המגרש שם בסכום של 30 מיליון ש"ח ועלות הבנייה במקום מוערכת בעוד 30 מיליון ש"ח.

בשנת 2014 ניתן על ידי עיריית תל-אביב היתר בניה לפרויקט בקינג ג'ורג', אשר תוקפו הוארך עד ליום 8.12.17. במהלך שנת 2016 התברר לרביבו כי בניית הפרויקט בקינג ג'ורג' לא תסתיים עד ליום 8.12.17 וכי לצורך השלמת עבודות הבניה יהיה עליו לבקש הארכה נוספת של ההיתר או לחילופין להגיש בקשה חדשה לקבלת היתר בניה.

משנתקל בבעיות מול עיריית תל-אביב בהארכת תוקף ההיתר, פנה רביבו לגלעדי, אותו הכיר באמצעות מכר משותף, לצורך קבלת סיוע.

על פי כתב האישום, החל מהשלב הזה התקיים בין גלעדי לבין רביבו קשר ישיר ושוטף במסגרתו פעל גלעדי לסייע לרביבו להביא לפתרון הקשיים שהתעוררו בתוקף היתר הבניה, בין היתר, באמצעות פניות לגורמים מקצועיים בעירייה.

כך למשל, גלעדי פנה לעוזרו של יו"ר ועדת המשנה המקומית לתכנון ובניה, וקיבל מידע אודות האפשרות להארכת היתר הבניה בפרויקט בקינג ג'ורג'. בנוסף פנה גלעדי ליועצת המשפטית של עיריית תל-אביב, על מנת לוודא שהגשת בקשה חדשה לשינויים על ידי היזמים בפרויקט בקינג ג'ורג' לא תגרור אחריה דרישות חדשות ממחלקת השימור מעבר לאלה שהיו בתכנון המקורי.

ביום 2.11.16 הפנה גלעדי את רביבו, מבלי לתאם פגישה מראש, לעובדת מחלקת הרישוי בעיריית תל-אביב, על מנת לדון בבקשה להארכת היתר בקשר לפרויקט בקינג ג'ורג'. ביום 3.7.17 פנה גלעדי לסגן מנהל אגף פיקוח בנייה בעיריית תל-אביב, על מנת שיבדוק את תיק התשריט של הפרויקט בקינג ג'ורג'. בעקבות פנייה זו, בדק סגן המנהל את תשריט הפרויקט וביצע פעולות נוספות. פניית חבר מועצה לגורמים מקצועיים באגף הפיקוח היא חריגה, כך על פי כתב האישום.

אתר בנייה. צילום אילוסטרציה: משרד העבודה והרווחה

אתר בנייה. צילום אילוסטרציה: משרד העבודה והרווחה

לאחר שדאג לו לא מעט, פנה יום אחד גלעדי לרביבו במהלך פגישה ביניהם וביקש ממנו כספים למימון פעילות מפלגתית אותה הוא מקדם. רביבו נעתר לבקשה ומי שהיה "הצינור" להעברת הכספים היה יוסף רענן.

רענן תיאם פגישה עם רביבו לקבלת הכסף ובפגישה מסר רביבו לרענן שני צ'קים בגובה 5,000 ש"ח כל אחד. לבקשת רענן נרשמו הצ'קים לפקודת "תל אביב שלנו צדק עירוני".

לאחר מכן, ביום 27.11.17 ביקרו מפקחים מטעם העירייה בשטח הפרויקט בקינג ג'ורג'. למחרת, לאחר שלא עמד בקריטריונים, ביקש רביבו מגלעדי שידאג לעכב את המלצת המפקחים עד אשר יבצע את הסדרי התנועה בהתאם לבקשתם. גלעדי ביקש מרביבו לעדכנו לאחר שיטפל בהסדרי התנועה ואז יבקש מהמפקחים לצאת שוב לשטח על מנת שתינתן המלצה חיובית.

בהמשך גם נפגשו גלעדי ורביבו עם מנהל מחלקת רישוי ובנייה בעירייה בקשר להארכת תוקף היתר הבניה בפרויקט.

"גלעדי פעל לסייע לרביבו בקידום פרויקט קינג' ג'ורג' במסגרת תפקידו כעובד ציבור וזאת על אף שבתקופה הרלוונטית ביקש וקיבל מהנאשם רביבו סכום כסף", נכתב בכתב האישום המתוקן, "הנאשם רביבו העביר לגלעדי את הסכום האמור ביודעו כי גלעדי פועל במסגרת תפקידו לקידום הפרויקט וכי ההעברה מעמידה את גלעדי בניגוד עניינים".

רביבו כאמור הודה והורשע בעבירה של סיוע להפרת אמונים ואילו גלעדי מואשם בכך שלקח שוחד מרביבו ומאחרים, תוך שהציג מצג לפיו הכספים נועדו לקידום פעילות עמותה, כאשר בפועל כלל לא הייתה קיימת עמותה, והכספים שביקש ולקח נועדו לשמש למימון אירועים ופעילויות שונות שמטרתן טיפוח תדמיתו הציבורית וקידום מועמדותו לקראת הבחירות לרשויות המקומיות.

התיק נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון, ומטופל ע"י עורכי הדין אתי בן-דור, יעל שניידר, עדי אפלבוים-גרוזמן, רוי גורדון ותומר וירט מפרקליטות מיסוי וכלכלה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר