תינוק מאושפז. צילום אילוסטרציה: freepik.com
תינוק מאושפז. צילום אילוסטרציה: freepik.com

השופטת שחררה את ההורים החשודים בפגיעה בבנם תוך ביקורת על המשטרה

השופטת דורית בונדה הורתה על שחרורם של שני ההורים החשודים כי פגעו בתינוק שלהם, בן ה-11 חודשים, זאת לאחר שמתחה ביקורת של התנהלות החקירה

פורסם בתאריך: 13.7.21 15:50

     

שני ההורים מאשדוד החשודים כי פגעו בבנם התינוק ישוחררו למעצר בית, כך קבעה היום השופטת דורית בונדה. ההחלטה התקבלה במהלך דיון בהארכת מעצרם של ההורים.

זמן קצר לפני הדיון נחקרה המטפלת של התינוק ומסרה עדות במשטרה ולפיה התינוק היה באחריותה ביום ו' משעות הבוקר ועד הצהריים. ההורים כזכור, הזעיקו את כוחות ההצלה רק למחרת.

עם תחילת הדיון אמר נציג המשטרה כי האם נחקרה ונשאלה שוב על הנסיבות שגרמו לשברים בראש של התינוק. לדבריו היא מסרה הסבר שונה מההסבר שמסרה לכוחות ההצלה ומזה שמסרה בבית החולים. עוד הוא אמר כי גרסתה סותרת את הגרסה של הבעל.

השופטת דורית בונדה. צילום: אתר בתי המשפט

השופטת דורית בונדה. צילום: אתר בתי המשפט

השופטת דורית בונדה ציינה בהחלטתה כי ההורים נמצאים עד כה במעצר בשל חוות הדעת של הרופאה בחדר המיון באסותא שלפיה יתכן שהשברים בראש של התינוק נגרמו מחבטה בקיר או מנפילה מגובה אך הדגישה כי אינה יכולה לדעת בוודאות מה מקורם.

כזכור, בראשו של התינוק נמצאו שני שברים, שבר אחד טרי עם דימום ועוד שבר נוסף שהוא ישן יותר. וההורים מכחישים מכל וכל כי הפילו את התינוק על הרצפה או חלילה חבטו בו בקיר.

יחד עם זאת, כבר בדיונים הקודמים אמרה השופטת כי היא מצפה מהחוקרים לבצע בדיקה רפואית משפטית כפי שעושים במקרים כאלה כדי לחזק או להחליש את החשד נגד ההורים. אלא שעד כה לא הצליחו החוקרים לעשות זאת, בטח כעת כשיש שביתה במרכזים הרפואיים.

השופטת ציינה כי היחידה החוקרת "לא טרחה לאפשר בדיקת הפעוט"  וכי חוות הדעת הייתה יכולה לקבוע אם השבר בראשו של התינוק נגרם כשהיה בחזקת המטפלת או בזמנים אחרים, "אלא, שכאמור, אין צפי לקבלת חוות דעת", כתבה השופטת בונדה, "המטפלת אשר השגיחה על הפעוט במועדים רלבנטיים כלל לא נעצרה. מנגד, המדינה עותרת למעצרם של שני המשיבים, כשאין לשלול בשלב זה כי לפחות החבלה הטריה נגרמה לפעוט שעה שהוא כלל לא היה בחזקתם של המשיבים".

האם טענה בדיון הקודם של הארכת מעצרה כי יתכן שיש לתינוק פגם מולד שגרם לזה, "אף שחלפו מספר ימים, לא ראיתי כי נעשה דבר או חצי דבר לצורך בחינת אפיק הגנתי זה", כתבה השופטת וצינה כי גם עדותה של המטפלת אינה מסבכת את ההורים.

לאור זאת, החליטה השופטת כי הזוג ישוחרר למעצר בית בבתי הוריהם תוך הרחקה מהתינוק עצמו שכבר שוחרר לביתו.

המשטרה דרשה וקיבלה את עיכוב השחרור והודיעה לבית המשפט כי היא תערער על ההחלטה לשחרר את השניים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר