תינוק מאושפז. צילום אילוסטרציה: freepik.com
תינוק מאושפז. צילום אילוסטרציה: freepik.com

תינוק עם שני שברים ודימום בגולגולת: הוארך מעצר האם החשודה בתקיפת בנה

בדיקת סי.טי. שנעשתה לתינוק העלתה כי התינוק נפגע קשה בראשו בשני מקרים שונים. ההורים עדיין לא מספקים הסבר ממשי לפגיעה. "יכול להיות שיש לו רגישות מסוימת", אמרה האם בבית המשפט. מעצרה הוארך בשלושה ימים

פורסם בתאריך: 11.7.21 14:38

     

אתמול עצרה המשטרה אב מאשדוד בן 26 בחשד לתקיפה חמורה של בנו הפעוט בן 11 חודשים, מעצרו הוארך. במקביל גם האם, בת 28, נעצרה והובאה היום לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום באשקלון.

מעצר ההורים התרחש לאחר שהם הזעיקו לביתם אמבולנס וטענו כי בנם נפגע בראשו, התינוק הובהל לבית החולים אסותא ושם נעשה לו צילום סי.טי וממנו עלה כי התינוק סובל משני שברים בגולגולת שלו. שבר אחד הוא טרי שגרם לדימום בראש והשבר השני הוא ישן יותר.

הרופאה שבדקה את התינוק כתבה כי ישנה אפשרות אחת שזה נגרם מפגיעה מכוונת ויש אפשרות נוספת שזה נגרם מאירוע תאונתי כמו נפילה, אבל זה אמור להיות אירוע משמעותי. אלא שעד כה אף אחד מההורים לא סיפר על מקרה כזה.

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

דיווח אודות מצבו של התינוק הועבר למשטרה שעצרה, כאמור את ההורים. גם המטפלת של התינוק אמורה להיחקר ולספר את מה שהיא יודעת.

בפתח הדיון שהתקיים היום בבית המשפט, אמר נציג המשטרה רס"ב יניב בר, "בתיק זה, כפי שניתן לראות, אל לנו להקל ראש בחשד כלפי ההורים ובמיוחד מדובר בחסר ישע ועדיין לא מלאו לו שנה" וביקש להאריך את מעצר האם בארבעה ימים.

האמא עצמה דיברה בדיון, "יכול להיות שיש לו רגישות מסוימת וצריך לבדוק את זה", אמרה האם, "ולמה אמא לא יכולה להיות איתו בטיפול נמרץ? נכון שהוא שוחרר והועבר למחלקה. אני עובדת עם חינוך מיוחד, אני מתקשרת על כל דבר קטן לדווח. אני שואלת האם הדרך היחידה לחקור אותנו ההורים". עוד הוסיפה האם: "הייתי עם הילד שלי 48 שעות בטיפול נמרץ לבד, לקחו את בעלי, וההמשך היה מעצר ואני ערה 3 ימים ברצף".

סנגורה, עו"ד נס בן נתן דרש לשחרר אותה ללא תנאים מגבילים, "גרוע מאוד שהמשטרה עצרה אותה, צריך חשד סביר, זה שיש פגיעה והיא לקחה את בנה לטיפול, היא ובעלה, מאחר והיה נפיחות והתברר שהיה שם שבר, לא עוצרים כל אדם שמביא את בנו לטיפול. בגלל שרופאה רשמה מילה? תינוק הגולגולת שלו דקה, זה ילד בן שנה, כל דבר יכול לגרום, בגלל שאיזה רופאה חשבה שיתכן וזה נגרם גם מסיבה ויתכן גם שלא, אם הייתה רופאה אחרת שרשמה אחרת, לא היו עוצרים אותה".

השופטת דורית בונדה כתבה, "יש לזכור כי הפעוט אשר הובא לבית החולים על ידי הוריו הינו בן 11 חודשים בלבד ובמשך תקופת חייו הקצרה כבר נתגלו בראשו שני שברים, אחד משמעותי, כשבהתאם לדוח הרפואי הוא אושפז בטיפול נמרץ. גם אם מקור החבלה הינו תאונתי, הרי שהמשיבים שניהם לא שופכים אור על נסיבות גרימת השברים… אמנם תיתכן אפשרות לנפילה, אך מדובר בנפילה משמעותית, אך קיים גם אפיק חקירה נוסף אותו וודאי יש לחקור והוא אינו תאונתי…. בשלב הנוכחי קיים חשד סביר בלבד אותו יש לחקור, כשחשד זה בהינתן החבלות שנגרמו לתינוק, מצדיק המשך החקירה באופן סטרילי ואינו מאפשר לטעמי שחרור המשיבה בשלב זה ממעצרה".

השופטת קיבלה את בקשת המשטרה באופן חלקי והאריכה את מעצר האם בשלושה ימים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר