פרופ' שוקי שמר. צילום: ברנדה אזרצקי

חצי מיליון ש' נאספו בערב הפתיחה של חוג הידידים לביה"ח (וידאו)

באירוע ההשקה של הפורום לקידום הבריאות באשדוד ב"אהובת הספן" בלט בהיעדרו ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי. משפחת אבו תרמה 260 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 16.3.19 23:26

     

במוצאי שבת הושק 'הפורום לקידום הבריאות באשדוד', בערב חגיגי שהתקיים באולם "אהובת הספן" בעיר. הפורום הוא חוג ידידים שמטרתו להוציא את בית החולים מן הגירעון, לקדם אותו בכל תחום שניתן על ידי תרומות.

במסגרת הערב הוכרזו חברי הפורום: יו"ר צחי אבו, דני בן אבו האחראי על פיתוח משאבים וקשרי תורמים, יוסי לוי מזכיר ומתאם הפורום, יחיאל אבו, חנה גרטלר, ירדנה עובדיה, ד"ר סבטלנה סרוב, רונן זגורי ואברהם מגד. עד רגע זה, נתרמו מעל חצי מליון שקלים – כשמשפחת אבו בעצמה תרמה מעל רבע מליון שקלים ושאר התורמים בין 5,000-30,000 שקלים.

בלט בהיעדרותו ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי. בלשכתו מוסרים שלפי חוות דעת שקיבל מהיועץ המשפטי של העירייה הוא לא יכול היה להשתתף בשל מעורבות של תורמים תושבי העיר ובהם אנשי עסקים ויזמי נדל"ן. לסרי השתתף באירוע הנחת אבן הפינה לרובע המיוחד ביום חמישי שהיה גם אירוע הצדעה לאיש העסקים יחיאל אבו.

לסרי בטקס הנחת אבן הפינה לרובע המיוחד ביום חמישי

לסרי בטקס הנחת אבן הפינה לרובע המיוחד ביום חמישי

פרופ' שוקי שמר, יו"ר מועצת המנהלים של אסותא, אמר: "אנחנו רוצים שתושבי אשדוד ירגישו שבית החולים שלהם", ולא רק ממנו נשמעה הבשורה הזו, שניסתה ליצור סביב בית החולים אווירת קהילתיות.

מ"מ ראש העירייה עו"ד גבי כנפו: "משהו טוב קורה באשדוד. אנשים לא מחפשים רק פרויקטים, הם רוצים לעשות פעולות מיוחדות. אני וראש העיר מצליחים להעלות פרוייקטים על הקרקע ונראה בשנים הקרובות עוד ועוד דברים גדולים קורים כאן. אני שמח שלצד הדברים הנפלאים קורים דברים חברתיים וצחי (אבו) הוא דמות מיוחדת ורק הוא ידע לעשות מה שחוג כזה צריך לעשות- לגייס כספים למטרות האלו ואני מקווה שהסנוניות האלה יקרו בדברים נוספים ואשדוד תצעד קדימה.

ביה"ח באשדוד זה איכות חיים אחרת לא רק לחולה, אלא גם למשפחה שלו. אשדוד בהחלט משנה את דרך חייה ועבודתה של תושבים מול ביה"ח וחשוב להרחיב אותו. ישר כוח על הערב הזה ולמשפחת אבו יישר כוח על מה שאתם עושים לעיר הזו".

ערב פתיחת הפורום. צילום: ברנדה אזרצקי

כידוע מכתבתנו הקודמת, כבר דובר בעבר על רעיון לחוג ידידים למען ביה"ח אסותא על ידי דורית בן זקן ואתי בניסטי, אך שום דבר לא התרחש בפועל. שוקי שמר יו"ר מועצת המנהלים של אסותא ופרופ' חי ביטרמן, מנהל ביה"ח אסותא אשדוד אישרו בפניי כי הפעם- מדובר בפורום רציני שיגייס תרומות לסגירת הגירעון והם אף מבטיחים כי אצלם, לא יהיו חולים במסדרונות בשום אופן.

שמוליק סיבוני, איש עסקים והבעלים של אולם "אהובת הספן" הכריז כי המקום פתוח לכל אירוע שירצו לבצע חברי הפורום, על מנת לגייס תרומות ועל מנת שבית החולים ימשיך להתקיים במתכונת היעילה ביותר "המטרה העיקרית היא שיצליח ויצא מהגרעונות שלו, יש כאן לפחות 40 תורמים פוטנציאליים בערב הזה".

שרון מרק, סגנית ראש העיר התייחסה גם היא אל אלמנט הקהילתיות: "קהילה היא מנוע חברתי וחזק ואין כמוהו. ב2019 אנחנו מתכנסים חזרה לשבטיות ולקהילות. האחריות שלנו כתושבי אשדוד היא לייצר קהילות כגון זו, זהו המנוע שעוזר לעיר לגדול".

יו"ר הפורום עו"ד צחי אבו, בצניעותו ואולי ביישנותו ביקש לא לעלות לנאום, ובמקומו הוזמן לבמה דני בן אבו שאיחל לאשדוד לגדול ולהגיע לרמה עולמית בתחום הרפואה.

פרופ' חיים ביטרמן, מנהל ביה"ח אסותא באשדוד. צילום: ברנדה אזרצקי

פרופ' חיים ביטרמן, מנהל ביה"ח אסותא אשדוד, דאג לציין בנאומו כי הוא וצוות ביה"ח עובדים קשה על שיפור השירות, דבר שדובר עליו רבות: "הצטרפתי לצוות הקמת ביה"ח לפני 3 שנים וגייסנו הרבה אנשים. הסיסמא הייתה "בוא איתנו, בוא אליינו לבנות ולהיבנות" ומסתבר שזה בדיוק מה שעבר במוחם וליבם של האנשים.
קיבלנו לידינו מכונה מופלאה, ביה"ח קטן, 300 מיטות בלבד, אבל מצוייד בסביבה מן המתקדמות ברפואה המודרנית היום.
יש לנו כברת דרך ארוכה בלקדם את רמת השירות היומיומית, אנחנו דואגים בצורה נמרצת לקדם את חווית השירות במיון ובמחלקות. אנחנו משתפרים ונדווח לכם על התקדמות בעתיד הקרוב.

אנחנו עומלים קשה לפתח אינטגרציה עם קופות החולים, כרגע בעיקר עם קופ"ח מכבי, כדי שאיכות הבריאות באשדוד תהיה מהגבוהות. העזרה שלכם תעזור לנו להתקדם בכל המבחנים בדרך ואני בטוח שלא נאכזב אתכם".

צפו בנאום הפתיחה של הערב על ידי פרופ' שוקי שמר:

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר