בית חולים אסותא אשדוד צילום: דור קדמי
בית חולים אסותא אשדוד צילום: דור קדמי

גוף חדש לאיסוף תרומות לבית החולים

בראש “הפורום לקידום הבריאות למען בית החולים הציבורי באשדוד”, שיושק במוצאי שבת, יעמוד עו”ד צחי אבו. ביה”ח אסותא: “המטרה היא להשיג כ-10 מיליון שקלים כל שנה”

פורסם בתאריך: 15.3.19 11:11

     

במוצ”ש הקרוב תיערך השקת גוף חדש בניצוחו של עו”ד צחי אבו — אגודת ידידים או בשמה הרשמי “הפורום לקידום הבריאות למען בית החולים הציבורי באשדוד”. מדובר בגוף שמטרתו המרכזית היא לגייס תרומות על מנת לחזק את בית החולים ולאפשר לו לגדול ולהתרחב.

“למן הקמתו של בית החולים אסותא כולנו עדים עד כמה הוא חיוני ונדרש עבורנו”, הסביר אבו. “אני מברך על כינון הפורום ואת כל אותם אלה המצטרפים אליו. לכולנו יש מטרה משותפת, והיא קידום בית החולים הציבורי ופיתוחו לרווחת תושבי אשדוד והסביבה”.

אבו, איש עסקים בתחום הנדל”ן, היה חבר מועצה בכהונה הקודמת והוא מראשי מטה כולנו באשדוד.

עו"ד צחי אבו. צילום: פבל

עו"ד צחי אבו. צילום: פבל

לצדו ביוזמה החדשה נמצא חברו לסיעה לשעבר יוסי לוי. “קמה יוזמה לפתוח פורום להבאת תרומות לבית החולים”, אמר לוי. צחי אבו, שהוא יו”ר הפורום, יזם הכול. "זהו פורום של מתנדבים ללא שום כוונות רווח, הכול עובר ישירות לאסותא ומכבי. הכספים שייתרמו מיועדים בעיקר לבנק מטרות שאנו קובעים בתוך בית החולים בשיתוף ההנהלה, למטרות כגון קניית מכשירים שעולים מלא כסף, הנצחות בתוך בית החולים ובעיקר להביא טכנולוגיה חדשה, עזרה ובניית עוד מבנים.

“נרתמתי ליוזמה של צחי, והקמנו את הפורום. ההנהלה תתכנס ותדבר על איך לגייס עוד תורמים, מה כדאי לעשות עם התרומות, וכל המפגשים יהיו מול הנהלת אסותא אשדוד. מי שמוביל את זה כרגע הוא פרופ’ שוקי שמר. דנו איתו בנושא עד שגיבשנו תכנית. צחי, בגלל הקשרים שלו עם אנשי העיר וכל פועלו בעיר, מוביל את הנושא ומקשר אותנו לכל בעלי העסקים בעיר, ולדעתי נרצה גם לגייס תורמים מחוץ לעיר. המטרה היא לעשות מועדון חברים כמה שיותר גדול עם כמה מעגלים, הכול למען בית החולים ולמען קידום הקהילה באשדוד”.

אם הגוף החדש מצלצל לכם מוכר, אולי זה בגלל שבשנת 2016, לקראת פתיחתו של בית החולים, הוכרז על הקמת פורום לאותה המטרה על ידי דורית בן זקן ואתי בניסטי, אך נראה שהוא לא החזיק מעמד ולא השיג את מטרותיו. בן זקן אמרה השבוע: “אני כבר לא שם, לא עשינו מהלכים עדיין, חיכינו שבית החולים ייפתח, אז לא נכנסנו לזה, לא יצא. היו שם כמה עיכובים, אז יצאתי מזה”.

כידוע, בית החולים נקלע בתוך זמן קצר מאז פתיחתו לגירעון כבד, ושר האוצר משה כחלון הודיע כשהגיע להניח אבן פינה לרובע פארק לכיש לפני שבועות מספר שמשרדו ידאג להעברת תקציב כדי לאפשר לבית החולים לעמוד על רגליו. אולם זה כנראה לא יספיק, וכדי שבית החולים גם יוכל להכפיל את כמות המיטות, מ-300 ל-600 — דבר שהוא מחויב המציאות לפי ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי והנהלת רשת אסותא — יש לגייס עוד תרומות יוכל לעזור.

מבית החולים אסותא אשדוד נמסר: “עד היום התקבלו תרומות חיצוניות לבית החולים בהיקף של כ-280 מיליון שקל שהושקעו בהקמת בית החולים, בפיתוח מחלקת יולדות מרווחת באופן יוצא דופן, בבניית חדרי ניתוח מהמתקדמים בישראל, במכון משוכלל להקרנות טיפוליות לחולי סרטן וכו’.
“הפורום החדש מתחיל בימים אלו את פעילותו לרווחת תושבי אשדוד. המטרה היא להשיג כ-10 מליון שקלים כל שנה לרווחת התושבים, קידום בריאותם והמשך פיתוח בית החולים”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר