אבו על הבמה עם רוני דניאל
אבו על הבמה עם רוני דניאל. צילום: צילום: מייק אדרי

אבן פינה לרובע המיוחד: יחיאל אבו נחנק מדמעות והחבר רוני דניאל בא לעזרתו

לסרי בירך: "אבו הוא אדם מיוחד שהתחיל מלמטה והפך לאימפריה. אין רובע שהוא לא בנה, מגורים, תעשייה, מלון, והעובדה שרכש את חברת אשדוד מדברת בעד עצמה". ברובע המיוחד יהיו 3,000 יחידות מגורים וכ-1,500 מעונות סטודנטים

פורסם בתאריך: 15.3.19 11:29

     

ההתרגשות ניכרה אתמול בפניו של יחיאל אבו בטקס הנחת אבן הפינה לפארק ההייטק ולרובע המיוחד, שהיה גם אירוע הוקרה לאיש. כשאבו עלה לברך, הוא התקשה לדבר, הדמעות חנקו את גרונו.

"שבדור הזה נזכה לראות את הקרייה הזו מוארת ודלוקה", אמר אבו בהתרגשות. "היום העיר אשדוד עושה צעד גדול בדרך להגשמת החזון שלי, אשדוד עתידה להפוך לא רק לעיר תעשייה ותיירות, אלא גם לעיר של תעשייה עתירת ידע, שתקדם אותה לטובת הדורות הבאים", אמר אבו והקהל הגיב במחיאות כפיים.

אבו הנרגש ואתו הבת מורן והבן צחי. צילום: מייק אדרי


חברו משכבר הימים, העיתונאי רוני דניאל, עלה לבמה כדי לחזקו ולברכו. "הכרתי את אבו לפני 40 שנה בגדוד שלנו כשהוא היה רזה וחתיך", סיפר. "הוא דמות מיוחדת במינה. כשחיילי הגדוד שכבו כאן לא רחוק קופאים מקור באחד המבצעים בעזה לפני כמה שנים, הגיע אוטו עם 350 בגדים תרמיים, 'לחיילים מהגדוד שלי, כמו שהוא נוהג לומר.

יחיאל לסרי ויחיאל אבו מטמינים את מגילת היסוד בקרקע. צילום: מייק אדרי

משפחת אבו עם מגילת היסוד: יחיאל ודינה עם הילדים אורית וצחי והנכד, אביאל. צילום: מייק אדרי

"אני עוד זוכר אותו כשיפוצניק קטן שהיה לו טנדר פג'ו", המשיך דניאל, "תמיד עם חיוך, עזרה ויחס הוגן לכל מי שמקיף אותו. אני לא יודע מה בנית בחיים שלך, אבל הלב שלך יותר רחב מכל הבניינים שבנית והקרקעות שרכשת. אני אוהב אותך מאוד. אתה התברכת באשדוד ואשדוד התברכה באיש כמוך. רק תהיה לנו בריא".

אבו ובתו מורן. צילום: מייק אדרי

"יחיאל, אנחנו רוצים להגיד לך תודה בשם כל תושבי העיר", בירך ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי. "לפני 10 שנים לקחנו משרד ידוע שעשה עבודה מקיפה והגיעו למסקנה שאשדוד צריכה ללכת ולהתפתח בכיוון של תעשייה מסורתית. אבל החלטנו לעשות ההיפך וללכת על הייטק. המפעל הראשון שייבנה בפארק ההייטק הוא אלבטק שמעסיק 3,000 עובדים".

צילום: מייק אדרי

"10 אלפים מתושבי אשדוד יוצאים מידי יום לעבוד בהייטק במרכז הארץ ואנחנו מעוניינים להביא אותם לעבוד בעיר שלנו", הוסיף לסרי. "80% משטחי הרובע המיוחד יהיו לצרכי ציבור וזה דבר חסר תקדים ובמרכזו: בית החולים, קמפוס אקדמי בשטח של 150 דונם שהבניין הראשון שלו, הפקולטה להנדסה, יהיה מוכן תוך שנתיים-שלוש, יחד עם כמעט 1,500 דירות לסטודנטים ו-3,000 יחידות דיור.

"יחיאל אבו הוא אדם מיוחד שהתחיל מלמטה והפך לאימפריה. אין רובע שהוא לא בנה, מגורים, תעשייה, מלון, והעובדה שרכש את חברת אשדוד מדברת בעד עצמה".

לסרי הודה לחבר המועצה לשעבר יהודה פרנקל שטיפל בקידום פארק ההייטק באופן אישי.

פרנקל חותם על מגילת ההקמה של הרובע המיוחד וקריית ההייטק. צילום: מייק אדרי

באירוע השתתפו רעייתו של אבו, דינה, הילדים צחי, אורית, מורן ושי ובני המשפחה המורחבת, חברים, בעלי תפקידים בעירייה, אנשי נדל"ן וכן שרת הבינוי והשיכון חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון שבירכה גם היא.

מימין: מהנדס העיר דורון חזן, סגנית רה"ע שרון מרק, אבו, ח"כ שאשא ביטון ולסרי. צילום: מייק אדרי

השרה שאשא ביטון. צילום: מייק אדרי

כצנלסון, בועז ישראל (האחים ישראל) ואבו. צילום: מייק אדרי

צחי ויחיאל אבו עם השרה שאשא ביטון. צילום: מייק אדרי

מימין: פרנקל, כנפו, כצנלסון, אבו, צחי אבו ולסרי. צילום: מייק אדרי

חנוך דרך ארליך ואבו

חנוך דרך ארליך ואבו. צילום: מייק אדרי

צילום: מייק אדרי

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר