הדמיה: המלון במרינה. משרדי אדריכלים רוזן וקיקה בראז
הדמיה: המלון במרינה. משרדי אדריכלים רוזן וקיקה ברא"ז

מהפך: הפורום הסיר התנגדותו למלון של בן זקן במרינה

מ-6 קומות ל-17 ואז ל-9: כך השתנתה התכנית הנדל"נית בשטח המרינה של אשדוד. לפי הצהרות של היזם בעבר רשת של הילטון תנהל את המלון

פורסם בתאריך: 6.9.20 12:45

     

הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד שהתנגד להקמת בית המלון במגרש 40 על שפת המים במרינה – הודיע היום שבעקבות השינויים בתכנית הוא חוזר בו מהתנגדותו למיזם שאותו מובילה חברת גנדר בבעלות איש העסקים ג'קי בן זקן ושותפיו.

בתכנית המקורית המאושרת אמור להיבנות בשטח מלון בגובה של 6 קומות. בשלב מסוים ביקשו היזמים לבנות בית מלון של 18 קומות – והבקשה אושרה במליאת הוועדה לבניין ערים ב-21/3/2017.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הפורום הציבורי התנגד בנימוק שהמרינה תוכננה לבנייה טבעתית מדורגת – כמו תיאטרון – כך שמרוב הבתים יראו את האגם, המרכז התיירותי והמעגנה. מלון בגובה 18 קומות בטבעת השנייה אמור היה לשבור את התכנון המקורי, להביא להעדר איזון בקו האופק ולהסתיר את הנוף לתושבים שמאחוריו, בטבעת הרביעית.

 

אבל עכשיו, "לאחר שהתכנית עברה שינויים לא מעטים בוועדה המחוזית והוולחו"ף", אומרים בפורום, "ועומדת כעת בכל הדרישות וההתניות של הקרן הקיימת לישראל, רשות מקרקעי ישראל, המשרד להגנת הסביבה ומשרד התיירות – התמונה השתנתה. התוכנית המוצעת החדשה מבקשת להעלות את גובה המלון ל-9 קומות, כאשר קומת הכניסה תונמך מעט. חניות הורדו והוכנסו למרתפים ולכן השינוי בגבהים יהיה פחות חריג משמעותית".

בפורום אומרים שהחליטו להצטרף "לעמדתה של אדם טבע ודין שרואה אף היא שהמלון על פי התוכנית החדשה לא יחרוג מסביבתו בצורה בולטת. על פי תפיסתנו – ככל שזה מה שיאפשר את פתיחתו, הרי שזה טוב ונכון לעיר ולתיירות בה. בהתאם לעמדתו לטובת פתיחתם של שטחים נוספים לטובת הציבור, חוזר בו הפורום מהתנגדותו לתכנית, ותומך בה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר