מעגנת המרינה של אשדוד. צילום: דור גפני
המרינה של אשדוד. צילום: דור גפני

המלון של בן זקן על שפת המים במרינה של אשדוד

הוועדה המחוזית אישרה תוספות בניה ועוד שלוש קומות במלון שיקום על חניון העפר הנוכחי במרינה. לפי בן זקן תפעיל אותו תת רשת של הילטון

פורסם בתאריך: 24.5.20 22:18

     

חברת גנדר בשליטת איש העסקים ג'קי בן זקן מאשדוד מובילה פרויקט מלונאי במרינה בעיר. במסגרת דיון שהתקיים  בחודש שעבר בוועדה המחוזית לתכנון ובניה בדרום, אושרו ליזם עוד זכויות בניה. המבנה יוקם במגרש 40 – היכן שנמצא כיום מגרש החניה בקצה הצפוני של הקשת סביב האגם המלאכותי שהולך ונבנה בימים אלה.

הוועדה אישרה ליזם תוספת של קומות: מ-6 בתכנית הקודמת ל-9 פלוס קומה טכנית בתכנית הנוכחית. מדובר על 222 חדרים לפחות. בקומה התחתונה יהיה מרכז כנסים וחזית מסחרית. גובה המבנה המרבי יהיה 50.8 מטר מעל פני הקרקע.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




התכנית המעודכנת למעשה הגדילה את הזכויות המאושרות למסחר מ-3,750 מטר רבוע ל-4,250 מ"ר ואת הזכויות המאושרות למלונאות מ-9,300 מ"ר ל- 17,700 מ"ר.

יחד עם זאת לתכנית הייתה גרסה נוספת, של 17 קומות – הוגשה לוועדה המקומית במרץ 2018 אך לא נדונה.
הנחת אבן פינה לאגם ולשצ"פ במרינה

הוועדה אישרה את ההקלות פה אחד על אף שתכנית המרינה כבר הוצגה לתושבי העיר במסגרת שיתוף ציבור לפני כארבע שנים ופטרה את היזם מקבלת תסקיר השפעה על הסביבה.

 

 

"לאור הצורך במימוש פתרונות מלונאיים ברמה גבוהה בעיר אשדוד", נכתב בהחלטת הוועדה, "ועל אף השינוי שמציעה התכנית למתווה התכנית המאושרת, שהינה תכנית כוללת למרינה עם מרכיבים מחייבים, אשר נערך תוך שיתוף ציבור רחב היקף, השתכנעה הוועדה כי יש מקום לקדם את התכנית.

"הוועדה מציינת כי מדובר בפרויקט חשוב להיצע התיירותי בחוף אשדוד ובמדינה כולה, זאת גם לאור ההתקשרות עם רשת מלונאית להקמת מלון שהוא בעל חשיבות רבה לעיר אשדוד. יתר על כן סבורה הוועדה כי התכנית בגרסתה זו הינה תכנית ראויה, המציעה איזון בין הגדלת זכויות הבניה תוך שמירה על אפשרות הציבור ליהנות ממשאב הטבע החופי ואף לחזקה".

ג'קי בן זקן. צילום: ניר קידר

ג'קי בן זקן. צילום: ניר קידר

במהלך הדיון, שנערך מרחוק באמצעות תוכנת "זום", אמר ג'קי בן זקן: "'הילטון' חתמו הסכם ניהול על 2 בתי מלון קיימים (בחוף לידו, ד"ג), באשדוד שעל אחד מהם כבר אני מבין יצא היתר בנייה, חשוב לציין של'הילטון' יש מגוון רחב של רשתות אז 2 המלונות שכבר התקשרו עם הילטון זה מלונות קטנים של 80 חדר, 60 חדר ו-120 חדר, אנחנו יש לנו הסכם חתום עם 'הילטון' אבל עם תת רשת של 'הילטון', זה לא יהיה 'הילטון' תל אביב, זו תהיה רשת שנקראת Hilton by 3 double".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר