יניב קקון וצפויה כהן עם עם המפגינות צילום: חן מרזוק

צפו: מורי קרן קרב באשדוד יצאו להפגין כנגד פיטוריהם

בין תכניות רבות המשתייכות לחינוך הבלתי פורמלי - גם מורי קרן קרב צפויים לאבד את עבודתם עוד בשנת הלימודים הקרובה - גם הם לא מוכנים לוותר ללא מאבק

פורסם בתאריך: 17.8.20 11:50

     

מורי קרן קרב למעורבות בחינוך באשדוד יצאו הבוקר (שני) לרחוב להפגין כנגד כוונת הממשלה להפסיק את מימון התכנית שתוביל לפיטורי עובדים רבים. בשל משבר הקורונה, שבין היתר הוביל לירידה בתמ"ג שלא נראתה כמוה ב-40 השנים האחרונות, הוחלט בממשלה להפסיק את מימונם של תכניות החינוך הבלתי פורמליות – בניהם גם קרן קרב למעורבות בחינוך שפועל בתוך בתי הספר, תכנית היל"ה, תקצוב תנועות נוער ועוד. המשמעות היא פיטורים של אלפי מורים ואנשי חינוך, רבים מהם ותיקים שעובדים שנים רבות בתחומם.

יניב קקון, המשנה לראש העיר, בהפגנה הבוקר. צילום: חן מרזוק

"אלו לא המותרות, זה חלק מהבסיס של איך מערכת החינוך צריכה להיות." אמר קקון בהפגנה "אי אפשר בלי חינוך לאומניות אי אפשר בלי חינוך למוסיקה, אי אפשר בלי להכניס שיעורים עם חידות שקצת מחדדות את הראש….אי אפשר בלי הצבעוניות של קרב בתוך המערכת. אבל ככל אני וחברי המועצה נמשיך ללחוץ – כדי שיהיה קרב בבתי הספר". צפו ברגעים מההפגנה ולמילים שנאמרו שם:

בהפגנה שנערכה הבוקר ברובע הסיטי מחאו המורים והמדריכים על הפיטורים המתכוננים, זאת בעוד משרד החינוך משקיע כספים רבים לגיוס עובדים בבתי הספר לטובת שנת הלימודים הקרובה, ללא צורך בניסיון כלשהו בחינוך. בהפגנה השתתפו גם המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הנוער יניב קקון, רפרנטית הצרכים המיוחדים מטעם תנועת אשדודים נורית טופז ומנהלת קרן קרב אשדוד בעבר צופיה כהן. בהפגנה נשאו המשתתפים שלטים וצעקו סיסמאות כנגד החלטת הממשלה.

נורית טופז, רפרנטית הצרכים המיוחדים. צילום: חן מרזוק

"הורים, מורות, מנהלות בתי ספר, אתן יודעות כמה תכנית קרב משמעותית לילדות והילדים…" צוטטה כהן בעמוד הפייסבוק של תנועת אשדודים. "כל אחד ואחת מכן מכיר לפחות מדריכה אחת שהיתה נהדרת לילד שלך או מדריך שאי אפשר לחשוב על בית הספר בלעדיו. אסור שהם יעלמו ולא יהיו יותר שיעורי העשרה במוסיקה, תאטרון, אומנות , טבע או בישול". לטעמה פגיעה בקרב היא פגיעה בכל ילדי ישראל.

בתנועת אשדודים אף יצרו עמוד עצומה מקוון – והם מזמינים את הציבור להצטרף ולתמוך במאבק: https://www.atzuma.co.il/karev123

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר