המורה והקריין יהודה בר יוסף באחת מהכיתות שלו השנה. צילום: פרטי

"עובדים שקופים": פיטורי עובדי תכנית "קרב למעורבות בחינוך" נדחו בהחלטת בית הדין

ביה"ד לעבודה עצר זמנית את פיטוריהם של כ-4,000 עובדי תכנית קרב וחייב את המדינה להידבר עם הסתדרות המעו"ף המייצגת אותם

פורסם בתאריך: 30.7.20 18:15

     

4,000 מורים ועובדים של תכנית קרב היו אמורים היום (חמישי) לאבד את מקום עבודתם עקב עצירת התקציב להפעלת התכנית. עם זאת, הבוקר קבע בית הדין לעבודה בתל אביב לעצור את תהליך הפיטורים באופן זמני עד שתתקיים הדיברות עם הסתדרות המעו"ף המייצגת את העובדים.

פסיקה זו מגיעה לאחר עתירה שהגישה הסתדרות המעו"ף נגד משרדי החינוך, האוצר והחברה למתנ"סים בייצוגו של עו"ד יובל ברוק. לפי החלטת השופט דורון יפת, הצדדים מחויבים עד מועד הדיון הבא ב-10.8, לקיים שתי פגישות היוועצות בניהם לפני קבלת ההחלטה לפטר אלפי עובדים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תכנית קרב מופעלת עבור משרד החינוך על ידי החברה למתנ"סים. במסגרת התכנית נערכים שיעורי העשרה ליותר מ-300 אלף תלמידים ותלמידות ב-125 רשויות בכל הארץ, בניהם אשדוד. המקור לפיטורי העובדים וסגירת התכנית נובע מעיכוב העברת תקציב המדינה באוצר, שיוצר עיכובים בהעברת תקציבים של משרדים אחרים. "החברה למתנס"ים הודיעו לנו שאם עד ה-30.7, כלומר היום, משרד החינוך לא יחתום איתם על חוזה להעברת התקציב, הם לא יוכלו להחזיק אותנו כעובדים ויפטרו את כולנו." מסביר יהודה בר יוסף, מורה בתכנית קרב באשדוד.

ב-12 השנים האחרונות מלמד יהודה שיעורי העשרה בנושא קרינות במספר בתי ספר יסודיים בעיר. הוא מספר שכמו שאר העובדים, במהלך הגל הראשון, בין התאריכים 16.3 ל-20.5, הוא היה בחל"ת. כעת הוא עובד במסגרת "בית ספר של החופש הגדול" עד סוף השבוע הראשון של אוגוסט. מה יקרה בשנת הלימודים הבאה? זה עוד לא ברור. "המדריכים בעצם תלויים כל שנה בחתימת חוזה." מסביר יהודה "אפשר לקרוא לנו עובדים שקופים. אם משרד החינוך היה נוטל על עצמו אותנו כחטיבה פנימית כל זה לא היה קורה".

יהודה בר יוסף. צילום: פרטי

"בעיניי אפשר לקרוא למה שמשרד החינוך עושה מעשה חלם" טוען יהודה. "בראשון לספטמבר אתה הולך לגייס 15 אלף איש לפתיחת שנת הלימודים, כשפה יש לך 4,000 מדריכים מיומנים ומקצועיים שמכירים את התלמיד ואת בית הספר. אתה הולך לזרוק אותנו הביתה כדי להביא אנשים שאין להם מושג בחינוך? שאין להם מושג איך מתנהלת כיתה?".

למרות הכאב עבור עצמו וחבריו למקצוע, יהודה מדגיש כי הפגיעה האמתית היא בתלמידים עצמם, שמקבלים בחינם לימודי ההשערה המשולבים במסגרות הבית ספריות, שלא בהכרח היו מקבלים במקומות אחרים. "הילדים לא יגיעו לאותם שיעורים אלמלא הם יפגשו אותנו בבתי הספר בתכנית קרב. דווקא עכשיו, כשמשפחות שלמות קורסות ועסקים פשוטים רגל, אתה מוציא את הנשמה מתוך מערכת החינוך?" ייחודיותו לדעת יהודה הוא ביכול לגשת אל התלמיד מכיוון שונה של מורה רגיל "אני מלמד בחינוך בלתי פורמלי, אני מביא את החומר הלימודי לכיתה בצורה אחרת, בצורה שמעצימה את הילד ונותן לו ביטחון. מבחינתי זה להפיח חיים בשיעורי הליבה" הוא מוסיף.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר