אריק גולדשטיין. צילום: נטע ישראלי- שחק
אריק גולדשטיין. צילום: נטע ישראלי- שחק

רק תדברו על אריק: נציג אשדודי בתחרות גיטרה בינלאומית

אריק גולדשטיין, בן 24, נציג אשדודי וישראלי יחידי- בתחרות גיטרה קלאסית בינלאומית בלונדון

פורסם בתאריך: 17.9.18 15:54

     

באוקטובר הקרוב מתקיימת תחרות נגינה בינלאומית על גיטרה קלאסית בלונדון, ובה יש נציג אשדודי וישראלי יחידי- אריק גולדשטיין, בן 24.

רק לפני חצי שנה, ראיינו אותו במערכת "כאן דרום" בעקבות פיתוח QR קוד שיצר כדי לייצר קשר יותר טוב עם הקהל שהגיע לשמוע מוזיקה קלאסית במשכן לאומנויות הבמה באשדוד.

בשלב הראשוני והמקוון של התחרות באנגליה, המתמודד שיקבל הכי הרבה אהדה דרך לייקים בדף פייסבוק עצמו של התחרות ייכנס ישירות לחצי הגמר, כאשר כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לפוסט של התחרות עצמה בקישור המצורף, להאזין לביצוע של הנציג האשדודי בתחרות אריק גולדשטיין ולפרגן בלייק. אם אתם רוצים להשפיע, חשוב לעשות זאת דף התחרות עצמה, עד ה-21.9.

אתה מתרגש?

"בטח, אבל זה בא אחרי הרבה עבודה קשה, בעיקר בחודשיים האחרונים בהכנה לסירטון התחרות".

יודע כמה מועמדים יש לתחרות?

"אני חושב שבסביבות העשרה, לא כל אחד יכול להיכנס לתחרות, מה גם שאין הרבה גיטריסטים קלאסיים בטווח הגילאים של עד גיל 30 שמעוניינים להיכנס, כי רוב המקצוענים הם בעלי ניסיון עשיר יותר", ומפרט "יש כמה חברה מבריטניה, הולנד, נורבגיה, וברזיל.  אני חושב שלישראלים יותר קשה להיכנס לתחרויות כאלו כי רק עלות הטיסה היא משמעותית. אירופאים ואמריקאים לעומת זאת, מגיעים לעשר תחרויות כאלו בשנה, כי זה קרוב לבית. לכן, בשבילנו, צריך לבחור את התחרויות בפינצטה וכל בנאדם צריך להתאים עצמו לסט ולאופי התחרות".

מתי התחלת לנגן?

"מגיל 8" גולדשטיין מספר "למדתי עם יורם זרביב, אגדת גיטרה בפני עצמו. אחר כך עשיתי תואר ראשון בגיטרה באקדמיה למוסיקה בירושלים ותואר שני בביצוע גיטרה קלאסית באוניברסיטת אליקנטה בספרד".

מה הפרס למקום הראשון?

"פרס כספי, בסביבות האלף פאונד, אבל זה פרס שולי לעומת הערך של הזכייה עצמה באירופה".

 

על לונדון תחרות גיטרה בינלאומית

מטרת תחרות הגיטרה הבינלאומית בלונדון היא לעודד מצוינות בנגינה על הגיטרה הקלאסית, עם דגש מיוחד על מוסיקה חדשה לגיטרה. המתמודדים בחצי הגמר והעולים לגמר ינגנו יצירה חדשה שהוזמנה במיוחד על ידי קרן הגיטרה הבינלאומית לתחרות גיטרה בינלאומית בלונדון. התחרות פתוחה לכל הגיטריסטים הקלאסיים עד גיל (כולל) 30 בזמן הגשת הבקשה לתחרות.

איך זה עובד

הסיבוב הראשון החל ב- 18 ביולי האחרון. המתחרים נרשמים לתחרות חלים על ידי שליחת עותק של הדרכון שלהם ותשלום כניסה של 100 פאונד כדי להיכנס.

הסיבוב המקוון מבקש מהמתחרה להעלות וידאו של עצמו ל- YouTube בביצוע קטעי הנגינה. על המתמודדים הבקשה לספק את הקישור של כתובת האתר לסרטון שלהם, שיועלה לדף הפייסבוק של התחרות הבינלאומית לגיטרה ולאתר YouTube. חבר המושבעים המומחה יעניק את חמשת המקומות הראשונים לחצי הגמר, והמקום השישי יוענק לסרטון עם הכי הרבה אהדת קהל בדף הפייסבוק של תחרות הגיטרה הבינלאומית בלונדון.

הזוכים בשלב הסיבוב המקוון יוכרזו ביום שישי, 21 בספטמבר, וישלחו סולו גיטרה ביום שבת ה -22 בספטמבר, אשר חייב להיות מוכן לחצי הגמר.

חצי הגמר יתקיים ב- 26 אוקטובר באקדמיה המלכותית למוסיקה בלונדון, והגמר יתקיים בקינגס פלייס ב- 27 אוקטובר במסגרת פסטיבל גיטרה בלונדון 2018.

תאחלו לו בהצלחה ומוזמנים לפרגן לאריק גולדשטיין, בדף התחרות.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר