בן כהן. צילום: שחר פרלמן
בן כהן. צילום: שחר פרלמן

בן כהן המועמד לראשות מועצת באר טוביה עם בשורה לענף החקלאות בישראל

בן כהן, אחד ממגדלי הרימונים בישראל ומבעלי הרימון הישראלי המשובח בישראל, צופה עליה של 20% ביצוא רימונים לחו"ל, וגם מסביר איך לבחור את הרימון הכי טוב לראש השנה

פורסם בתאריך: 29.8.23 11:43

     

בן כהן, ממגדלי הרימונים המובילים בישראל והמועמד לראשות המועצה האזורית באר טוביה, עם בשורה טובה לענף החקלאות בישראל ולמגדלי הרימונים בפרט: השנה יעלה אחוז יצוא הרימונים מישראל לחו"ל ב-20%. הסיבה: עליית שערי החליפין בשווקי היעד וחוסר עולמי ביבולים שנובע משינויים אקלימיים ופגעי מזג אוויר, בחלק מהמדינות המגדלות רימונים ברחבי העולם".

 

 

 

כהן הוא מנכ"ל חברת "בי סי איי", המעבדת בעצמה כ-250 דונם מטעי רימונים, נותנת שירותים שונים בענף הרימון, ומייצאת ישירות לשווקי העולם, בין היתר למדינות רבות ברחבי אירופה, רוסיה, ארצות הברית, קנדה, דרום אפריקה ועוד. בשנת 2013 נבחר ליו"ר מגדלי הרימון בארץ. בשנת 2022 הרימון שלו נבחר על ידי מועצת הצמחים בענף הפירות בתערוכת "אגרומשוב", לרימון הישראלי המשובח ביותר בארץ.

בן כהן. צילום: פאבל

בן כהן. צילום: פאבל

"בשנים האחרונות ענף הרימונים חווה ירידה בהיקפי היצוא. אם לפני כעשור, יצוא הרימונים עמד על כ-25 אלף טון בשנה, בשנה שעברה היקף היצוא עמד על כ- 7,000 טון בלבד, לכן חדשות אלו מהותיות לענף", אמר. "במציאות הנוכחית היעד המרכזי ששומר את ענף ייצוא הרימון מישראל בחיים הנו ארצות הברית, שהציג בשנה האחרונה צמיחה משמעותית של כ-25%. מהלך זה מקבל רוח גבית הודות לטכנולוגיה ייחודית למדינת ישראל שפותחה במכון וולקני על ידי ד"ר רון פורת וצוותו, המאפשרת ביצוע "טיפול קור" ברימונים, המבטיח רימון נקי ממזיקים וממחלות המותאם לדרישות הקפדניות".

"נוסף לכך, בישראל אומצו טכנולוגיות נוספות הממצבות אותה כמדינה מובילה בענף, על אף הקיטון בשטחי הגידול, כשבין הפיתוחים ניתן למצוא שקיות לאוירה מתואמת המשמרות את טריותו של הרימון לטווח ארוך יותר, וטכנולוגיות הדברה פאסיביות המאפשרות ניהול ממשק מופחת ריסוסים, וקבלת פרי נקי משאריות חומרי הדברה על פי הסטנדרטים המחמירים בעולם", הוסיף.

בן כהן. צילום: שחר פרלמן

בן כהן. צילום: שחר פרלמן

כיום, היקף שטחי גידול הרימון בארץ עומד על כ- 12.5 אלף דונם, המטופחים על ידי כ- 100 מגדלים. מגדלי הרימונים בישראל נחשבים למובילים בתפוקה לדונם, באיכויות הפרי, וכן מבחינת שיטות הגידול והטכנולוגיה המתקדמת הנהוגה במטעי הרימון בישראל. זני הרימון בארץ, הינם בעלי גרגרים חמוצים וגרגרים מתוקים. הזן הנפוץ והמבוקש ביותר בארץ ובחו"ל הוא ה"וונדרפול", רימון גדול, חמוץ מתוק שצבעו אדמדם. זן נוסף מיתולוגי ומבוקש הוא "ראש הפרד".

רימון זן עכו. מלך הרימונים. צילום: אגרומשוב

רימון זן עכו. מלך הרימונים. צילום: אגרומשוב

כהן מתייחס גם למחיר הרימונים לקראת ראש השנה ומרגיע כי הם אינם אמורים להתייקר השנה. ואיך בוחרים את הרימון הטוב ביותר? "בקשו את הזנים המתוקים – עכו, שני, עמק – הם לרוב קטנים יותר ועם כתר מוצק יותר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר