שימור או מסחור? צילום: בועז רענן

שימור או מסחור? האשדודים שמתנגדים לתוספות הבנייה במצודה יקיימו הפגנה

דניאל צ'שלה ממובילי המחאה: "פתאום אנחנו רואים את המצודה והיא נעולה, אי אפשר להיכנס, עם תוספות לא מתאימות, כמו המרפסת"

פורסם בתאריך: 14.5.20 12:15

     

בשבועות האחרונים, לקראת פתיחתו של האתר הארכיאולוגי מצודת אשדוד ים למבקרים בתום ביצוע עבודות שימור, שחזור ופיתוח, קמה בעיר מחאה ציבורית. תושבים מודאגים המתנגדים לחלק מתוכניות השיפוץ במבנה ומעוניינים בשימור המצודה הבתולית. 

כעת, לאחר שצברה תנועת המחאה תאוצה רבה בקבוצת הפייסבוק "להציל את מצודת אשדוד-ים!" שהקים אורן אוחנה, ומונה כמעט 3,000 חברים, היעד הבא הוא הפגנה.   


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ההפגנה מתוכננת להתקיים בסמוך למבנה המצודה בצהריי יום שישי הבא (22.5)חברי הקבוצה כבר הביעו בעבר את מורת רוחם מהבחירה לשלב בשיפוץ המבנה קורות מתכת כבדות לצד בניה של מרפסת תצפית שלא היתה קיימת במבנה כלל. החשש המרכזי שלהם הוא ניסיון של העירייה למסחר את המקום. 

דניאל צ'שלה מיוזמי ההפגנה מסבירה"המצודה עוברת תהליך שמבחינתו הוא מסחור. אנחנו רגילים להגיע למצודה ולהירגע, שיש לנו את הפינה שלנו. לכל אחד יש את הזיכרונות והחוויות שלו במקום. זיכרונות אחרים וקסומים.  פתאום אנחנו רואים את המצודה והיא נעולה, אי אפשר להיכנס. עם תוספות שלא מתאימות למבנה שלא הופיעו בכלל בהדמיה, כמו המרפסת".

 

"לא היה שום תהליך של שיתוף ציבור", מוסיפה דניאל. "מדובר בתכנית שאושרה לפני 11 שנה ועכשיו היא יוצאת לפועל שזאת בעיה בפני עצמה. אני תוהה למה אין הדמיה מעודכנת? ולמה העירייה לא אומרת בריש גלי מה היא מתכננת לעשות שם? אלו שאלות שעדיין לא קיבלתי עליהם תשובות".

בעמוד ההפגנה פרסמו יוזמי ההפגנה את מטרות ההפגנה ודרשותיהם מהעירייה בשינוי השיפוץ של מבנה המצודה: "שימור נוף ילדות המצודה של תושבי אשדוד" כלומר, עצירת עבודות בנייה הפוגעות במבנה המצודה, שאינם לצורכי שימורפירוק קונסטרוקציות הברזל וכל מרפסת התצפית ופתיחת חדרים שננעלו במבנה 

דרישה נוספת היא פתיחת המצודה לתושבים באופן רציף 24/7. החשש של המתנגדים הוא קיום של אירועים פרטיים ושמחות אישיות סגורות במבנה שימנעו מהתושבים כניסה למבנה.  

דניאל צ'שלה, ממובילי המאבק. צילום: אלבום פרטי

כמו כן דורשים המתנגדים שקיפות בעבודות העירייה ובתכנון האמיתי שלה בשטח המצודה ברמה הביצועית. לטענתם, שינויים רבים בתוכניות השיפוץ של המצודה, בניהם קורות הברזל והמרפסת המיוחסת לא הופיעו כלל בהדמיות הראשוניות של התוכנית, וכי הציבור לא ידע עליהם עד שהופיעו במבנה.

יש לציין כי רק לאחרונה רשות הרישוי בעיריית אשדוד הוציאה היתר לעבודות באתר הארכאולוגי. בחברה לתיירות אשדוד הממונה על הפרויקט הסבירו כי לא היה צורך בהיתר שכן המבנה מוגדר כאתר מסוכן ולכן פטור מהיתר. אך הוחלט בכל זאת להסדיר היתר במקביל לקבל היתר לבנייה חדשה כמו חדרי השירותים.

מהחברה לתיירות אשדוד נמסר בתגובה: "המצודה איננה נעולה. מדובר באתר עבודות לכל דבר, לכן סוגרים אותו בסוף יום. זאת למעט קיום חופות בלבד בזמן הקורונה, באישורו של ראש העיר. מיד כשיסתיימו כלל העבודות, האתר ייפתח לציבור הרחב, ללא כל תשלום כמובן".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר