גלבר בסרטון שהפיץ המטה שלה לפני כחודש
גלבר בסרטון שהפיץ המטה שלה (ארכיון)

בעקבות התביעה של בן זקן: הלן גלבר מבקשת חסינות

המועמדת לראשות העירייה, שנתבעת בסכום של 26 מיליון שקלים בטענה שפגעה, לכאורה, במיזמי נדל”ן של איש העסקים ג’קי בן זקן, מבקשת שהעירייה תודיע לבית המשפט כי נתונה לה חסינות מתוקף היותה נבחרת ציבור. בעיריית אשדוד פנו למשרד הפנים כדי שיכריע בסוגיה. אם אכן תוכר חסינותה, גלבר תהיה פטורה מהתביעה, וזו תופנה כנגד העירייה

פורסם בתאריך: 13.9.18 17:12

     

הלן גלבר מבקשת שעיריית אשדוד תעניק לה חסינות מתוקף היותה חברת מועצה ושבית המשפט יכיר בה. זאת במסגרת התביעה הענקית על סך 26 מיליון שקל שהגיש נגדה איש העסקים ג’קי בן זקן.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע ב-24 ביוני השנה טוען בן זקן באמצעות פרקליטיו שגלבר פגעה בו ובעסקיו בכך שפעלה בשיטתיות לעצור ולעכב מיזמי נדל”ן שלו ברחבי העיר. עד עתה לא הוגש כתב הגנה מטעם גלבר בנימוק שלפני כן יש להכריע בסוגיית החסינות.

ארכיון: לסרי ובן זקן. צילום: אורי קריספין

ארכיון: לסרי ובן זקן. צילום: אורי קריספין

ממסמך שהוגש באמצעות עורכי דינה לבית המשפט ב-30 באוגוסט עולה שכבר חודש לאחר התביעה הם פנו ללשכה המשפטית בעירייה כדי שיבקשו מבית המשפט להכיר בחסינותה מתוקף היותה נבחרת ציבור. אם הדבר יאושר על ידי בית המשפט, גלבר אישית תהיה פטורה מהתביעה. אך עד עתה ככל הידוע הדבר לא נעשה.

פרקליטיה של גלבר ביקשו מבית המשפט להורות לעיריית אשדוד להודיע אם בכוונתה להצהיר על הכרה בחסינותה ולקצוב לה זמן סביר לכך. אם העירייה לא תעשה כן, גלבר ויועציה המשפטיים יבקשו מבית המשפט בעצמם להכיר בחסינות שלה מתוקף היותה נבחרת ציבור.

“מדובר בתביעה מופרכת ומופקרת, חסרת כל יסוד ואחיזה בדין”, נכתב בבקשה שהגישו עורכי דינה של גלבר ב-30 באוגוסט. “כך או כך”, הוסיפו, “ברי כי כלל הפעולות המיוחסות לנתבעת בוצעו במסגרת תפקידה כחברת מועצה, בתום לב מתוך מניעים ענייניים ובפרט דאגה לעיר ולתושביה, וללא כל כוונה או מתוך שוויון נפש להזיק לתובעים”.

“בכוונתה של הנתבעת”, נכתב עוד בבקשה שהוגשה לבית המשפט מטעם גלבר, “ככל שתידרש לכך – להגיש בקשה להכרה בחסינותה. קבלת הבקשה, בהתאם לדין, תוביל לדחיית התביעה נגד הנתבעת וניהול התביעה אל מול עיריית אשדוד בלבד”.

עוד קודם לכן היועץ המשפטי של העירייה עו”ד רוני עמיר פנה ליועץ המשפטי של משרד הפנים עו”ד יהודה זמרת במכתב וטען בו שזה יהיה בעייתי שהוא זה שיידרש להחליט אם להכיר בחסינותה של גלבר, על רקע היחסים הטעונים בין השניים. לכן ביקש ממנו שיקבע אם הוא מצוי בניגוד עניינים, אם לאו.

מכתבו של עו"ד רוני עמיר ליועמ"ש משרד הפנים זמרת

מכתבו של עו"ד רוני עמיר ליועמ"ש משרד הפנים זמרת

במכתב שיצא ב-24 ביולי לעמיר ממשרד עו”ד בעז בן צור שמייצג את גלבר נכתב בין השאר, “מרשתנו פעלה ופועלת במסגרת כהונתה כחברת מועצת עיריית אשדוד בתום לב ולמען העיר ותושביה. בראי זה, ברי כי לטענות המועלות בכתב התביעה – אין יסוד. משעה שגם על פי התביעה המעשים המיוחסים למרשתנו בוצעו בקשר ובממסגרת כהונתה כחברת מועצה, עומדת למרשתנו חסינות כעובדת ציבור”.

 

תזכורת: התביעה נגד גלבר הוגשה לאחר חשיפת פרשת ההקלטות שבהן היא מככבת. שתיהן, התביעה וההקלטות – שגם הובילו לתלונות הדדיות במשטרה – הביאו לשיא את מערכת היחסים הקשה שבין גלבר לבין בן זקן. לטענת חברת האופוזיציה, האחרון מהווה פטרון של ראש העירייה המכהן ד”ר יחיאל לסרי, שמולו היא מתמודדת במערכת הבחירות הנוכחית לצד מועמדים נוספים. לאחר חשיפת ההקלטות – שבוצעו ככל הידוע בידי משרד חקירות ששכר בן זקן מתוך מטרה ראשונית שונה, להתחקות אחר צעדיו של שותפו יריבו מוריס חליווה – גלבר טענה שהן זויפו.

מלבד בן זקן, גם שותפו אברהם נניקשווילי רשום כאחד התובעים בתיק וכן כמה מהחברות שלהם: סגול – האחראית למיזם שמתוכנן להיבנות צמוד למתחם סטאר סנטר, גנדר – המחזיקה מגרש באזור המרינה המיועד למלונאות ומסחר, ומנור – שקשורה לזכויות הבנייה במע”ר דרום.

בכתב התביעה נטען שגלבר מנצלת את “כוח השררה של חברת מועצת העיר אשדוד, על מנת לקדם אינטרסים פוליטיים וכלכליים אישיים שלה, וזאת תוך הסבת נזקים כספיים אדירים לתובעים”.

תגובת עיריית אשדוד: "היועץ המשפטי של העירייה פנה ליועץ המשפטי של משרד הפנים על מנת שיקבע מי ידון בבקשה לחסינות. העירייה תבקש להמתין להחלטת יועמ"ש משרד הפנים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר