דולפין מצוי מערבית לשמורת אבטח-ד"ר אביעד שיינין, מחמל_י ואוניברסיטת חיפה
שמורת אבטח: להקת דולפין מצוי. צילום: ד"ר אביעד שיינין, מחמל"י ואוניברסיטת חיפה

בשורה טובה לדולפינים: אושרה הפקדתה של השמורה הימית "אבטח"

במשרד החקלאות מתנגדים לתכנית, ככל הנראה עקב חששם של דייגים מפני פגיעה בפרנסתם, שכן בשטח השמורה שבין אשדוד לאשקלון, עד 7 ק"מ לתוך הים, לא תותר פעילות דיג

פורסם בתאריך: 26.8.18 09:07

     

 

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בדרום אישרה להפקדה את תכנית ההרחבה של השמורה הימית אבטח המשתרעת במרחב הימי שבין אשדוד לאשקלון. כיום שטחה של השמורה מצומצם מאוד והוא נמתח מקו החוף ועד 300 מטרים פנימה לתוך הים. כעת היא תתפרס מהחוף ועד למרחק של 7 ק"מ בתוך הים.

מפת השמורה הימית המורחבת - אבטח. באדיבות רשות הטבע והגנים

מפת השמורה הימית המורחבת – אבטח. באדיבות רשות הטבע והגנים

התכנית מדברת על כך שכדי להגן על הסביבה הימית באותו תא שטח יחולו מגבלות של דיג, בינוי, שיט מנועי ופעילויות נוספות. בשטח השמורה שלושה מאפיינים בולטים: בית גידול של קרקעית הים החולית שהוא המשך לשמורת חולות ניצנים ממזרח, בית גידול סלעי ומינים נדירים וכאלה שמוגדרים "מיני דגל" שחיים בגוף המים.

בשטח השמורה חיה להקה של דולפינים ממין דולפין מצוי שנמצא בסכנת הכחדה. זהו אחד האזורים היחידים בים התיכון הארץ ישראלי שנצפתה בו בשנים האחרונות פעילות נרחבת של דולפינים כאלה.

בצילום המרהיב הבא של גיא לויאן מיום שישי האחרון נראית להקה של דולפינים מצויים ק"מ מהחוף, צפונית-מערבית למרינה של אשדוד. הלהקה כללה 25 פרטים ובתוכם גם גור קטן. במחמל"י – מרכז חקר, מידע וסיוע ליונקים ימיים – מכירים את הלהקה הזו היטב מתצפיות מול חופי אשדוד ובאזור שמורת ים אבטח:

נציג שר החקלאות התנגד לתכנית. ככל הנראה עקב התגדות של מערך הדיג במשרד ושל דייגים החוששים מפגיעה בפרנסתם. נציגת שר המשפטים נמנעה.

 

 

כעת תועבר התכנית לקבלת תגובה מצד רשות הספנות והנמלים, אגף הדייג במשרד החקלאות ומשרד התיירות. הם יוכלו להעביר את התייחסותם בתוך חודשיים. בנוסף, התכנית מצריכה אישור של הוועדה לשמירה על הסביבה החופית – ולחו"ף.

את התכנית הגישה רשות הטבע והגנים בתמיכה של מחמל"י ו'אנשי הים התיכון' שמקדמים את השמורות הימיות מול חופי ישראל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר