אבינועם שושן מ נמל אשדוד מחוץ לבית דין לעבודה ב ירושלים

האם אבינועם שושן בדרך לקאמבק?

גורמים בנמל אשדוד מתעקשים שהאיש רוצה לחזור לראשות הוועד, הפעם בציוד המכאני, אך הוא טוען שמבחינתו אין על מה לדבר וטוב לו בעבודתו הנוכחית כמנופאי. הוא מאוכזב מהעובדים ולמרות הדיווחים על קצר בינו ובין חברו משכבר הימים אלון חסן, הוא אומר: "אני מתפלל ומבקש עליו שהקדוש ברוך יציל אותו"

פורסם בתאריך: 23.7.17 18:57

     

לפני כשנה וחצי אבינועם שושן התפטר מראשות ועד עובדי התפעול של נמל אשדוד והפך לנהג משאית בנמל ואחר כך למנופאי. אבל מאוד יתכן שבקרוב הוא יחזור לראשות וועד, הפעם בסקטור הציוד המכאני שבראשו עמד חברו ושותפו לשעבר – אלון חסן.

זה בכל מקרה מה שרוצה ההסתדרות. בקרב עובדי הנמל העמדות חלוקות. בשנה האחרונה דימויו של שושן כמנהיג עובדים נשחק. כיום הנמל מפורד ומפוצל ובהסתדרות מאוד היו רוצים מישהו שיאחד את השורות. לדברי גורמים המקורבים לנושא הסיכוי לשובו גדול, אם כי כלפי חוץ שושן משדר שאיננו מעוניין.

לאחר הפילוג בקרב עובדי הנמל והביקורת שלהם כלפי ההסתדרות יש מי שמאוד רוצה להחזיר את שושן לעמדת מפתח כדי ש"יעשה סדר”. מנגד, יש גם עובדים רבים שמתנערים ממנו בתור מי ששותף להסכם עם המדינה, שלדבריהם, הפקיר את העובדים, בעיקר את עובדי דור ב’.
“פונים אליי עובדים, אבל אני לא בדרך חזרה. כמעט 17 שנה הייתי בוועד, היום אני לא בכיוון”, אמר שושן ל”כאן דרום”.
לא סוד שבהסתדרות רוצים אותך.
“כן, אבל בשביל טנגו צריכים שניים, ואני לא בכיוון. בשנים האחרונות נקלטו בנמל עובדים שלא מכירים את ההיסטוריה של הנמל, אני קורא להם 'דור דעה', דור דעתן מאוד, דור שלצערי לא יודע לכבד את החבר’ה הוותיקים. אלה אנשים שנכנסו, ואין להם פרופורציות, לא מסתפקים במה שיש, אלא רוצים עוד ועוד. יש לנו נמל מצוין עם תנאים מצוינים. תמיד יש מה לשפר. צריכים להפנים שהנמל עובר שינויים. צריך לשנות פאזה ולהבין שמה שהיה – לא יהיה. כידוע, הולך ונבנה נמל חדש מצפון לנמל אשדוד. צריך להשתפר ולהתייעל, ויש כאלה שלא מקבלים את זה”.
שושן מגלה בפעם הראשונה מדוע התפטר מראשות ועד התפעול לפני יותר משנה. כזכור, לאחר מכן הוא התפטר גם מחברות במועצת העיר ו”נעלם” מהזירה הציבורית.
“עזבתי את הוועד כאות מחאה – נגד העובדים שלא הבינו את ההישג של ההסכם שעשינו בשנה שעברה”, אומר שושן. “גם אם יהיה לך מנגנון פיטורין חתום בידי המדינה ולא תהיה איתנות פיננסית, אז מה – לא יפטרו עובדים? לכן מי שמשמיץ את אותו הסכם לא יודע על מה הוא מדבר. המדינה משקיעה חצי מיליארד שקל בהעמקת הרציפים ובהצטיידות ובהקמת מסוע גרעינים חדש, והעובדים מקבלים בונוסים”.
באחרונה הייתה אסיפת עובדים לצורך קביעת בחירות חדשות לוועד ציוד מכאני ועובדים פוצצו אותה. זה בגלל שלא רצו שתחזור?
“אין קשר. אמורות להיות בחירות לוועד, אבל אני לא חוזר. מדברים אליי ופונים אליי, ואני אומר להם: ‘תרדו ממני’. הם הולכים אפילו לרבנים כדי שישפיעו עליי לחזור, אבל אחרי הכול אני צריך לרצות – ואני לא רוצה. בוא ואומר לך משהו: מאז שאבינועם שושן זז הצדה, המערכת התרסקה. אין הנהגה לעובדים, אף אחד לא יכול להיכנס לנעליים שלנו. אל תשכח שאחרי שאלון חסן נעצר במאי 2014, עוד המשכתי שנתיים לבד. הנמל עבר רעידת אדמה אחרי שהוא נעצר”.
נו, אז למה לא חוזר?
“כי אני לא מרגיש שאני יכול לאחד את העובדים. אנשים בנמל מסיתים נגד ההסתדרות, נגד ההנהלה, אחד שונא את השני. יש היום הרבה שנאת חינם בנמל. כשחסן היה בציוד מכאני ואני בתפעול – זה לא היה ככה. הייתה הנהגה, הייתה משמעת.
ניסנקורן דיבר איתך בשבועות האחרונים?
“בוא נניח שכן, מה הקשר? אל תחפש רכילות. אני מרגיש שאני לא מסוגל לחזור”.

אלון חסן ואבינועם שושן בימים אחרים. צילום: עופר וקנין

למה עבר חתול שחור בינך ובין אלון חסן?
“למה אתה חושב שעבר חתול שחור? אני בטוח שאתה זוכר שהגנתי עליו ועד היום אני מגן עליו וטוען שכל עוד הוא לא הורשע – הוא חף מפשע. התקשורת הרשיעה אותו, אבל אני אדם דתי-חרדי שמתפלל שלוש פעמים ביום ומבקש על אלון חסן שהקדוש ברוך יציל אותו מכל המזיקים שמנסים לפגוע בו. לי יש הכרת הטוב, ואני רק מקווה שגם לאנשים אחרים יש הכרת הטוב כלפיי. זה מה שאני מוכן להגיד על אלון חסן”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר