עמרם כנפו, היום בבית המשפט
עמרם כנפו, בבית המשפט

דרמה בבית המשפט: 5 שנות מאסר נגזרו על מ"מ רה"ע אשדוד לשעבר, עמרם כנפו

על יצחק דרי נגזרו 6 שנות מאסר. נגזרו עליהם גם קנסות כספיים וכן עונשי חילוט. "מעשים מעין אלו פגעו בדמותו של השירות הציבורי ועובד הציבור ובעיקר פגעו בטובת העיר אשדוד ותושביה", כתב השופט

פורסם בתאריך: 21.6.22 16:55

     

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, דניאל בן טולילה גזר 5 שנות מאסר וקנס בגובה 100 אלף ש"ח על ממלא מקום רה"ע אשדוד לשעבר, עמרם כנפו זאת לאחר שהורשע בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. על סגן רה"ע אשדוד לשעבר, יצחק דרי נגזרו 6 שנות מאסר וקנס בגובה 200 אלף ש"ח.

בנוסף, קבע השופט כי יחולטו לטובת קופת המדינה כספים: לדרי יחולט סכום של 1.375 מיליון ש"ח ואילו לכנפו יחולט סכום של 75 אלף ש"ח.

כזכור, בחודש אפריל השנה הרשיע בית המשפט את כנפו ואת דרי בעבירות של שוחד מרמה והפרת אמונים בכל סעיפי האישום, כאשר דרי הורשע בנוסף גם בעבירות מס והלבנת הון. כנפו הורשע בלקיחת שוחד במאות אלפי ש"ח ואילו דרי הורשע בלקיחת שוחד בגובה 2.5 מיליון ש"ח. השניים הורשעו בכך שתומרת כספי השוחד הללו עם קידמו אינטרסים של קבלנים שונים בעיר.

יצחק דרי, היום בבית המשפט

יצחק דרי, בבית המשפט

"במעשיהם כמכלול, פגעו הנאשמים פגיעה קשה וחמורה בערכים החברתיים המוגנים", כתב השופט, "מדובר בעבירות שנפרסו על פני תקופה ארוכה, תוך ניצול ציני של מעמדם, כשתאוות בצע מניעה אותם להתפרק מכל הערכים שעל פי הנטען לאורם גדלו והתחנכו. הנאשמים שלשלו לכיסם הפרטי סכומי עתק, בפרט הדברים אמורים ביחס לדרי.

"לא רק קיבלו מתת מושחתת, אלא דאגו במרבית המקרים לתת בעדה תמורה מלאה לנותני השוחד, תוך סטייה ברורה מן השורה ופגיעה קשה באינטרס הציבורי. מעשים מעין אלו פגעו בדמותו של השירות הציבורי ועובד הציבור ובעיקר פגעו בטובת העיר אשדוד ותושביה.

"הנאשמים פעלו בדרך מתוחכמת, מבלי ליידע איש בנוגע למעורבותם האישית בכל אחד מהפרויקטים. בכך יכלו לפעול בקלות רבה בקידום ענייניהם האישיים ביחד ולחוד, מחוץ לוועדת המשנה ובתוכה. גם כאשר לכאורה הציגו 'פסאדה' של הימנעות מהשתתפות בישיבה מסוימת בשל ניגוד עניינים, בפועל אחד מהנאשמים נכח בישיבה ודאג היטב לאינטרס של היזם ובתוך כך של הנאשם האחר".

עוד כתב השופט "כי לא אחת ההחלטות התקבלו בניגוד לעמדות גורמי המקצוע ויו"ר הוועדה, כאשר כנפו מנצל את הבנתו ובקיאותו הרבה בתחום על מנת לעטות על השיקולים הזרים שהניעו אותו, כסות של שיקולים ענייניים לרווחת הציבור. מכאן גם החומרה היתרה הגלומה במעשיהם. בכל הפרויקטים בהם קיבלו הנאשמים שוחד, כמעט ללא יוצא מן הכלל, בוצעו שינויים בתב"ע המקורית שאושרה, חלקם, מרחיקי לכת. כתוצאה מכך, היזמים גרפו לכיסם רווחים עצומים".

בכתב האישום המקורי שהוגש בשנת 2017 ושהיה מרובה נאשמים מתואר כיצד כנפו, אז ממלא מקום ראש העירייה קיבל שוחד מהיזמים ומהקבלנים בעת שכיהן בתפקידיהם השונים בעירייה, זאת, בתמורה לקידום ענייניהם בפרויקטים נדל"ניים באשדוד ובוועדות התכנון והבנייה, לעיתים קרובות תוך שהוא פועל בניגוד עניינים. כנפו נאשם בקבלת שוחד בסכום כולל של כ-240 אלף שקל, בנוסף לאופציה לרכישת מגרש מקבלן. מלבדו הואשמו גם דרי וגם חבר המועצה לשעבר, שלמה אלבז.

כתבי האישום המקוריים כללו כאמור, נאשמים רבים כמו הקבלנים קלוד נחמיאס, יצחק חדד וגלעד פרימק והחברות שלהם "קלוד נחמיאס חברה לבניין", "יחד הבונים ניהול ואחזקות (2002)" ו"פרימק". הקבלנים שמעון גוזלן, הרצל שמריז ויחיאל אבו והחברות שלהם "ש.י.א רפאל","שומרז חברה לבניין ופיתוח בע"מ" וחברת "יחיאל אבו", אשת הנדל"ן זיוה כהן וחברת "קדמת עדן" והקבלן יהודה אמסילי והחברות "י. לי-דה השקעות" ו"טגור א.ל השקעות ומסחר".

נאשמים רבים הודו בעבירות במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליהם עונשים שונים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר