עמרם כנפו, היום בבית המשפט
עמרם כנפו, בבית המשפט

"לא ציפיתי": מ"מ ראש העיר אשדוד לשעבר עמרם כנפו הורשע בשוחד

עמרם כנפו מגיב בית המשפט המחוזי בבאר שבע לאחר ההרשעה בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים

פורסם בתאריך: 24.2.22 17:06

עדכון אחרון: 24.2.22 21:47

     

לפני זמן קצר הורשע עמרם כנפו בבית המשפט המחוזי ומוסר כעת תגובה ראשונה ביציאה מבית המשפט.

צפו בדבריו:

חמש שנים לאחר שהוגש כתב האישום מרובה הסעיפים והנאשמים, הגיע היום שלב ההכרעה. גם היום, לאחר דחיות רבות, נדחתה שוב ושוב הקראת הכרעת הדין בעניינם של מ"מ ראש העירייה לשעבר, עמרם כנפו וסגן ראש העיר לשעבר, יצחק דרי.

לפני מספר דקות, הודיע השופט דניאל בן טולילה על החלטתו. הוא הודיע כי החליט להרשיע את כנפו ואת דרי בעבירות של שוחד מרמה והפרת אמונים בכל סעיפי האישום. שוחד, מרמה והפרת אמונים. דרי הורשע בנוסף גם בעבירות מס והלבנת הון. כנפו הורשע בלקיחת שוחד במאות אלפי ש"ח ואילו דרי הורשע בלקיחת שוחד בגובה 2.5 מיליון ש"ח.

השופט כתב כי ישנן ראיות ישירות לקבלת הכסף ולמטרתו. וכן כתב כי על הנאשמים היה אסור לעסוק בנדל"ן בתחום השיפוט של העיר אשדוד, זאת מאחר והדבר מציב אותם "בניגוד עניינים חריף". השופט כתב כי הנאשמים עשו דין לעצמם בכך שהשתתפו בישיבות שעסקו בענייני נדל"ן שלהם יש נגיעה אם בשותפות ואם בשל כך שקיבלו תמורה.

יצחק דרי, היום בבית המשפט

יצחק דרי, היום בבית המשפט

"הנאשמים עשו דין לעצמם כאשר החליטו באיזה ישיבות להשתתף. מתי לצאת מהישיבה ומתי לחזור", כתב השופט והוסיף כי "מקוממת הטענה" של הנאשמים כי מזכירת הוועדה לא עשתה את עבודתה כאשר לא ציינה מתי הם יצאו מישיבות שבהן דנו בעניינים הקשורים אליהם.

בית המשפט הטיל עליהם בהתאם לבקשת הפרקליטות צו איסור יציאה מהארץ.

בכתב האישום המקורי שהוגש בשנת 2017 ושהיה מרובה נאשמים מתואר כיצד כנפו, אז ממלא מקום ראש העירייה קיבל שוחד מהיזמים ומהקבלנים בעת שכיהן בתפקידיהם השונים בעירייה, זאת, בתמורה לקידום ענייניהם בפרויקטים נדל"ניים באשדוד ובוועדות התכנון והבנייה, לעיתים קרובות תוך שהוא פועל בניגוד עניינים. כנפו נאשם בקבלת שוחד בסכום כולל של כ-240 אלף שקל, בנוסף לאופציה לרכישת מגרש מקבלן. מלבדו הואשמו גם דרי וגם חבר המועצה לשעבר, שלמה אלבז.

כתבי האישום המקוריים כללו כאמור, נאשמים רבים כמו הקבלנים קלוד נחמיאס, יצחק חדד וגלעד פרימק והחברות שלהם "קלוד נחמיאס חברה לבניין", "יחד הבונים ניהול ואחזקות (2002)" ו"פרימק". הקבלנים שמעון גוזלן, הרצל שמריז ויחיאל אבו והחברות שלהם "ש.י.א רפאל","שומרז חברה לבניין ופיתוח בע"מ" וחברת "יחיאל אבו", אשת הנדל"ן זיוה כהן וחברת "קדמת עדן" והקבלן יהודה אמסילי והחברות "י. לי-דה השקעות" ו"טגור א.ל השקעות ומסחר".

נאשמים רבים הודו בעבירות במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליהם עונשים שונים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר