בית ספר יד שבתאי. צילום: עיריית אשדוד
בית ספר יד שבתאי. צילום: עיריית אשדוד

"בית הספר הולך לאבדון": חצי מביה"ס ממ"ד יד שבתאי באשדוד יועבר לחינוך החרדי

רגע אחרי שבית הספר הוכרז כבי"ס לאמנויות, הודיע ראש מינהל החינוך להורים כי מחצית מבית הספר יוקצה לחינוך החרדי, כאשר גם אולם הספורט יילקח מהם לטובת בית מדרש. ההורים לא מתכוונים לוותר - "כולנו כאיש אחד נצא למאבק חריף וקשוח עד לביטול הגזרה"

פורסם בתאריך: 10.3.22 10:49

עדכון אחרון: 10.3.22 14:04

     

בתקופה האחרונה חווה בית הספר הממלכתי דתי "יד שבתאי", סוג של עדנה ותנופה מחודשת. רק לפני מספר חודשים הוא הוכרז כבית ספר דתי לאמנויות מה שאמור להפוך אותו לאטרקטיבי יותר בעיני ההורים שרוצים גם אמנויות וגם מסגרת דתית.

הדבר בא לידי ביטוי גם בהרשמה לבית הספר בכך שבשנה הבאה תתווסף עוד כיתה א'. רק בשנה שעברה למדו בבית הספר 145 תלמידים, השנה לומדים 166 תלמידים ובשנה הבאה אמורים ללמוד שם 189 תלמידים.

אלא שכעת טוענים ההורים בבית הספר כי יש מי שמתכוון לעצור את התנופה המחודשת בכך שמתכוונים להעביר חצי מבית הספר לחינוך החרדי. בבית הספר כבר היום כבר פועלים שני בתי כנסת שפעילים במשך כל ימות השבוע. לפני חודש ביקשו בעירייה לפתוח בית כנסת שלישי באולם ספורט. בוועד ההורים סירבו לכך, ואז ביום שני בפגישה עם ראש מינהל החינוך, אריה מימון, הגיעה ההנחתה הגדולה, "רוצים לחצות את בית הספר לשניים עם קירות גבס והכל ולתת חצי לחינוך חרדי. את אולם הספורט רוצים לקחת ולהפוך לבית מדרש אז לתלמידים לא יהיה אולם ספורט וגםלא רחבה לא תהיה להם כי היא תתמלא במבנים יבילים. בית ספר שקיים 60 שנה הולך לאבדון".

אריה מימון. צילום: דור גפני

אריה מימון. צילום: דור גפני

נכון להיום מתוך 16 כיתות הקיימות בבית, בשנה הבאה אמורות להיות 9 מתוכן כיתות לימוד והשאר הן כיתות ספח עבור לימודי האומנות, כיתת מחשבים וספרייה, "הוא כבר לא יהפוך לבי"ס לאמנויות. זאת החלטה פוליטית ולא מקצועית. הרי כבר יש תקצוב לשנה הבאה ופתאום ראש העיר כאיש שמייצג את הציבור החרדי מחלק מתנות למגזר החרדי", אומרים שם.

ההחלטה הזאת, מגיעה כאמור, זמן קצר לאחר שהוכרז כי בית הספר יהפוך לבית ספר לאמנויות. לצד ההכרזה שיבחו אז בעירייה את בית הספר ומסרו כי מביקור בבית הספר "ניתן בהחלט להתרשם ממרחב הלמידה החדשני, המהווה חלק מתפישה פדגוגית המשלבת אסטרטגיות הוראה חדשניות, שמזמנות ומעצימות תהליכי למידה ייחודיים ומחדרים ייעודיים המאפשרים התמקצעות בתחומי האמנות השונים: אמנות שימושית, מוסיקה וכד'. במרחבי הקמפוס יש גם פינות חמד רבות המאפשרות עשייה חינוכית איכותית". אלא שכעת, אותם מרחבי למידה וחדרים ייעודיים, כבר לא יישארו.

בהודעה שהוציא ועד ההורים הבית ספרי להורים, נכתב כי "התקיימה ישיבה בין נציגי ועד ההורים לאריה מיימון, ראש מינהל החינוך בעיריית אשדוד והתבשרנו כי החל משנת הלימודים הבאה בית הספר יתפצל חצי לתלמידנו היקרים וחצי ינתן לילדי מהמגזר החרדי שעברו לגור ברובע. הודעה זו נפלה עלינו כרעם ביום בהיר. כנציגי הוועד הודענו לראש המינהל שאנחנו מתנגדים בכל תוקף להחלטת ראש העיר וביקשנו להיפגש עימו בדחיפות. הורים יקרים זה הזמן שלנו להילחם על הבית, הרובע שמתחרד לא יהיה על חשבון ילדינו ולכן אני מבקש מכל אחד ואחת מההורים באם ראש העיר לא ישנה את דעתו, כולנו כאיש אחד נצא למאבק חריף וקשוח עד לביטול הגזרה. כל האופציות למאבק יהיו חוקיות אבל ללא פשרות, נציגי הוועד בכיתות יעדכנו אותכם על כל דבר בעניין ונקווה שנצליח בדרך של דו שיח מכבד, אבל אם לא חלילה, נצטרך אותכם במאבק הצודק למען ילדינו 'כוחנו באחדותנו'".

בית ספר יד שבתאי. צילום: עיריית אשדוד

בית ספר יד שבתאי. צילום: עיריית אשדוד

יו"ר ועד הורים בבית הספר יוסי אסולין מסר בתגובה: "בית הספר יד שבתאי בשנתיים האחרונות הגדיל את נפח הפעילות, כמות התלמידים רק הולכת וגודלת מצד אחד ומצד שני לאחר עבודה קשה גם הפך להיות בית ספר לאומנויות. הזוי בעיניי החלטת ראש העיר להפוך את בית הספר לפעילות חרדית. אציין גם שכבר 2 בתי ספר ברובע נמסרו למגזר החרדי כך שלא נשאר בית ספר אחד ברובע ליתר המגזרים. כולי תקווה שנצליח לשכנע את ראש העיר לבטל את ההחלטה ובאם לא ועד ההורים בשיתוף כלל ההורים, נפעל בכל האמצעים לביטול ההחלטה".

רוני סאיג מייסד "אשדוד רוצה שינוי" אומר כי מדובר במדיניות עקבית של העירייה, "מדיניות עיריית אשדוד והעומדים בראשה בנוגע לרובע החרדי / מזרחי כפי שבאה לביטוי בתוכנית בניין עיר, מקיימת הלכה למעשה העדפת רוב דמוגרפי חרדי מוחלט ברובע ו' ולאחריו ברובע ח'. עיריית אשדוד בחרה בדרך של סילוף עובדות, כפי שעולה מהתוכנית בנוגע לכמות הבנייה, צעדים אלו מחזקים ונותנים לכך משנה תוקף.  תושבי ותושבות העיר החילוניים, מסורתיים, ציונים צריכים להתייצב ולפעול יחד, נגד החלטות הללו".

מעיריית אשדוד נמסר: "מנהל החינוך בעיריית אשדוד פועל בכלל הרובעים במטרה לתת פתרונות לכלל התושבים והכל בהתאם למבנים קיימים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר