צבי צילקר, בספטמבר השנה
צבי צילקר, בספטמבר השנה

"בצער רב מאוד ובעיניים דומעות": אשדוד נפרדת בעצב מצבי צילקר ז"ל

פטירתו של ראש העירייה המיתולוגי הביאה לעצב רב בעיר ואישי הציבור כולם שלחו תנחומים וספדו לאיש שבנה את העיר ועיצב אותה בדמותו. הלווייתו תיערך היום ולפני כן, ארונו יוצב ברחבת בניין העירייה

פורסם בתאריך: 18.11.21 09:35

     

אבל כבד ירד על העיר אשדוד עם היוודע דבר פטירתו של ראש העירייה המיתולוגי צבי צילקר בן ה-88. צילקר נאבק בשנים האחרונות במחלת הסרטן והלילה הוא נכנע לה.

הוא הותיר אחריו אישה, חנה, שלושה ילדים, ונכדים.

ארונו של צילקר יוצב ברחבת בניין העירייה בין השעות 11:00-13:00, ולאחר מכן בשעה 15:00 תתקיים ההלוויה בבית העלמין באשדוד.

מסע ההלוויה יעבור בין בנייני העירייה של אשדוד: הוא יצא מבנייין העירייה בגדוד העברי 10 אל בניין העירייה הישן ברחוב חיים משה שפירא ולכיוון בניין העירייה הישן ברובע ב' ומשם לבית העלמין.

צבי צילקר עם רעייתו חנה. באדיבות המשפחה

צבי צילקר עם רעייתו חנה. באדיבות המשפחה

צבי צילקר והילדים. באדיבות המשפחה

צבי צילקר והילדים. באדיבות המשפחה

"צבי הוא נוף תבניתה של אשדוד", ספד לו ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, "היה מסור כל כולו לעשייה עבורה. הוא הקדיש את חיו לעיר אשדוד אותה אהב ואשדוד אהבה אותו, והפך עם השנים לשם נרדף לעיר כולה. אמרת צילקר, אמרת אשדוד. צמחתי לצדו ולמדתי המון מנסיונו חכמתו ותבונתו, במיוחד מהיכולת הנדירה שלו לחבר בין הקצוות השונים של אוכלוסיית העיר, וגם בימים של מחלוקות ידענו למצוא את הגשר ואת המחבר לטובת העיר אשדוד האהובה על שנינו. צבי יחסר לי ולמשפחתי ולעיר אשדוד כולה ולכל תושביה. אהבתי אותו. תנחומיי בשם תושבי העיר לדורותיהם, לרעייתו חנה לילדיו ונכדיו".

ד"ר לסרי וצילקר. צילום: רונן נג'אתי

ד"ר לסרי וצילקר. צילום: רונן נג'אתי

"בצער רב מאוד ובעיניים דומעות, אני נפרדת הבוקר ממר צבי צילקר, ראש עיריית אשדוד האהוב ביותר שידענו", כתבה חבר המועצה הלן גלבר שצילקר היה חבר סיעתה, "צבי היה חבר טוב וקרוב ללבי. הוא היה כמו אב עבורי, מורה דרך, מנטור שלי. הלכנו יחד 15 שנה. עשינו דברים גדולים וחשובים, וגם ברגעיו האחרונים והקשים היינו בקשר צמוד של תמיכה ואהבה אמיתית. לכתו של מר צילקר היא אבידה גדולה לעיר. רוחו, חזונו ומורשתו יישארו כאן וילוו אותנו ואת הדורות הבאים עוד שנים רבות מאוד. נוח על משכבך בשלום חבר".

דואק עם גלבר וצבי צילקר. צילום: שוקי אלישע

גלבר וצבי צילקר. צילום: שוקי אלישע



האהדה הגדולה לצילקר ופועלו הביאה אותנו במועצת העיר, קואליציה ואופוזיציה בצעד ייחודי, לקרוא לקריית התרבות בעיר על שמו של צילקר בעודו בחיים. בקריית צבי צילקר פועלים בית הספר למוזיקה, גלריות אמנות, מרכז מונארט, המכרז לאמנויות הבמה, מוזיאון אשדוד לאמנות ובית יד לבנים.

אמסלם וצילקר

אמסלם וצילקר

מ"מ ראש העירייה, אבי אמסלם כתב: "בצער רב ובלב נשבר קיבלתי הבוקר את הבשורה המרה על הסתלקותו לגנזי מרומים בשיבה טובה של ראש העיר המיתולוגי של אשדוד מר צבי צילקר ז"ל שהיה ללא ספק אבן היסוד המשמעותית ביותר בהיסטוריה של העיר וכך יישאר לעד. בנה ופיתח את העיר מהמסד עד הטפחות ותחת שרביטו ותוך התנהלות רבת חן הפך במו ידיו את העיר לאחת המשגשגות והמתקדמות במדינת ישראל. הכרת הטוב מיוחדת אני ובני הציבור החרדי חייבים לו באופן אישי על פיתוח עולם התורה בעיר, ועל הסיוע בהקמת עשרות מוסדות תורה, ישיבות, תלמודי תורה וארגוני חסד, שפורחים עד היום הודות לדחיפתו וסיועו הפעיל".

צילקר וכצנלסון. צילום ארכיון כאן דרום

צילקר וכצנלסון. צילום ארכיון כאן דרום

"צבי חברי היקר, אדם שהקדיש את חייו למען העיר אשדוד", ספד לו סגן רה"ע, שמעון כצנלסון, "אדם שהכיר כל סמטה, כל רחוב ושכונה. אדם שירד תמיד לפרטי פרטים. אדם שראוי יותר מכולם להיקרא מנהיג, אבל לאורך הדרך לא שכח להיות אדם. לא היה תושב אחד שלא הכיר אותך ולא רחש לך כבוד. שנים רבות הלכנו יד ביד בחיים הציבוריים. היינו קולגות במלוא מובן המילה – שני מהנדסים שהחליטו לשרת את הציבור. אני נוצר בליבי את כל השנים שעבדנו ביחד, את הניסיון הרב שקיבלתי ממך, את הדוגמא האישית, וכנראה שמעל הכול – את החברות בינינו. אני נושא מכאן את תנחומיי למשפחת צילקר. כל בניה ובנותיה של העיר אשדוד מרכינים היום ראש עם לכתך. צבי יחסר לי מאוד ותמיד יישאר בליבי. יהי זכרו ברוך".

ד"ר לחמני וצילקר. צילום: אורי קריספין

ד"ר לחמני וצילקר. צילום: אורי קריספין

חבר המועצה ד"ר אלי לחמני כתב: "בצער ובכאב גדול הגיעה הבשורה על מותו של ראש העיר המיתולוגי של אשדוד. ראש העיר המוצלח ביותר שבנה את העיר והביאה לשגשוג חסר תקדים ונחשב לאחד מראשי הערים הטובים ביותר במדינה. זכיתי להכירו מקרוב כאדם נעים הליכות, קשוב וגם בעת מחלוקת ידע לשמוע את דעת האחר. נעמו לי השיחות עימו על עומק ידיעותיו. יכולתו לזכור כול אדם ואף את היסטוריה של הוריו של אותו אדם היו מופלאות בעיני. איבדנו אדם דגול שראוי לכבוד גדול בעיר ובמדינה ונקווה שהעיר תדע להחזיר ולו מעט ממה שעשה עבורה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר