צבי צילקר, השבוע בביתו
צבי צילקר, השבוע בביתו

הלך לעולמו ראש עיריית אשדוד המיתולוגי צבי צילקר בגיל 88

צילקר שכיהן בראשות העירייה במשך 34 שנים, נאבק בשנים האחרונות במחלת הסרטן וסיפר על זה בראיון ל"כאן דרום"

פורסם בתאריך: 18.11.21 07:29

     

בגיל 88 ולאחר מאבק במחלת הסרטן, הלך לעולמו הלילה ראש עיריית אשדוד לשעבר, צבי צילקר.

לא ידוע עדיין מועד הלוויתו.

בראיון שקיים צילקר עם "כאן דרום" לקראת ראש השנה הוא סיפר על מצבו, "יש לי סרטן עם גרורות בכל מיני מקומות. היה גם בראש, אבל בראש הצליחו לחסל אותו. בגוף נשאר. בשבוע שעבר, קיבלתי אינפוזיה ואז צילומים ולפי הצילומים, הרופאים מחליטים מה אקבל".

צילקר כראש עיריית אשדוד. צילום: פבל

את השיחה קיים צילקר כאשר הוא ישוב בכיסא גלגלים, "לפני שבועיים הפסקתי לעמוד, אני יכול רק כשמישהו תומך בי", הוא מספר. אבל צילקר כמו צילקר סיפק כי הוא משיב מלחמה שערה: "יש לי פה ארון עם תרופות. זה לא מסוג הסרטנים הקלים וצריך לעבור אותו. צריך להילחם, להשיב מלחמה ואני נלחם בו".

המחלה גם נתנה את אותותיה על המשקל שלו, "בהתחלה הייתה לי בעיה עם אוכל, כל מה שאהבתי לא יכולתי לאכול. הצער, שאיבדתי הרבה משקל ולהחזיר את זה, לא יהיה קל. איבדתי למעלה מ-20 קילו ולהחזיר את זה יהיה קשה מאוד", הוא סיפר.

צילקר במרפסת ביתו, השבוע

צילקר במרפסת ביתו, לפני חודשיים

צילקר נולד בשנת 33 בגרמניה, עלה לישראל עם משפחתו כשנתיים לאחר מכן. במקצועו הוא מהנדס ובמסגרת מקצוע זה הוא כיהן במשך מספר שנים כמהנדס במשרד השיכון וכמהנדס המועצה המקומית בית שמש. ולאחר מכן כיהן במשך כ-7 שנים כמהנדס המועצה המקומית אשדוד והעיר אשדוד. בשנת 1969 נבחר צילקר כראש עיריית אשדוד, וכיהן בתפקיד הזה למעלה מ-33 שנה, עם הפסקה של קדנציה אחת לטובת אריה אזולאי במהלכה כיהן כמנכ"ל במשרדי התקשורת והעבודה והרווחה. בשנת 2008 הוא הפסיד בבחירות לד"ר לסרי והמשיך לכהן במועצת העיר עד לבחירות האחרונות בשנת 2018.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר