סגן רה"ע שמעון כצנלסון. צילום: פבל
סגן רה"ע שמעון כצנלסון. צילום: פבל

"אשדוד לא מתחרדת": סגן רה"ע, שמעון כצנלסון, מסכם 3 שנים בריאיון מקיף

תושבי העיר צריכים לשמור יותר על הניקיון, צחי אבו לא יכול לסגור את הסטאר סנטר בלי אישור שלנו, לא החלטתי אם אתמודד שוב, אשדוד תחליף את תל אביב, יהיו פה עוד 3 בריכות עירוניות, לא התנגדתי למינוי של אלי נכט, הולך להיות פה מהפך בתיירות ובתחבורה, המשבר עם ראש העירייה הסתיים. סגן ראש העירייה, שמעון כצנלסון מסכם 3 שנות קדנציה וכהונה כיו"ר הוועדה המקומית ומבקש שתפסיקו לראות בו עולה חדש

פורסם בתאריך: 8.10.21 13:57

     

אם יש דבר שמפר את השלווה של סגן ראש עיריית אשדוד, שמעון כצנלסון, זה שמקטלגים אותו בתור "הנציג של הרוסים" בעירייה. או בכלל כשרואים אותו בתור מי שנבחר על גבי הקולות של העולים מברית המועצות.

"עברו 48 שנים שאני באשדוד ונלחמתי לדעתי בשלוש מלחמות של מדינת ישראל, ואני מזמן עברתי את העולה חדש שלי", אומר כצנלסון, "הרבה יותר קל לי להתבטא בעברית מאשר ברוסית. אני גאה שנולדתי איפה שנולדתי ובהורים שהיו לי, אבל להדביק שהבוחרים שלי רק דוברי רוסית? אני מדבר 3 שפות חופשי, התארים שלי מארה"ב. אין פה עניין של עולה חדש שנבחר על קולות של עולי ברית המועצות. אני גאה שגם הוותיקים וגם עולים וגם אנשים שרוצים לפתח את העיר תומכים בי. עובדה שקיבלנו יותר מ-20% מתושבי אשדוד שתמכו בנו".

עברו כמעט 3 שנים מאז שהסתיימו הבחירות שבהן הוא רץ לראשות העירייה, אבל השיג תוצאה מרשימה יותר מסביב לשולחן המועצה עם שישה מושבים.

כנס בחירות של כצנלסון

כנס בחירות של כצנלסון

הבחירות ההן שבסופן נבחר ד"ר יחיאל לסרי לכהונה נוספת, על חודן של שברי אחוזים, הבהיר עד כמה גוש האופוזיציה המקומי מפולג ולא מסוגל להתאחד כדי להגשים את מהות האופוזיציה.

אתה מצטער שלא התאחדתם ורצתם עם מועמד אחד לראשות?
"אין לי מה להצטער על כלום, אנחנו הלכנו ביושר ואמרנו מה אנחנו חושבים. פה זה בחירה ישירה, זה לא שלא התמודדתי לראשות והייתי מצטער והייתי אומר הנה קיבלתי שישה מנדטים ויכולתי להיות ראש העיר. לא, אני הלכתי והאמנתי בקו שלנו של חיה ותן לחיות ואנחנו ממשיכים עם זה".

יש עוד שנתיים בערך לבחירות לראשות העיר, יש מי שכבר הכריז כי יתמודד לראשות העירייה. אתה תתמודד?
"לא הכרזתי ואני לא חושב על זה היום. אני באמצע עשייה ואני לא מתכוון להכריז. זה תלוי בתושבי אשדוד אם הם ירצו בי או לא. מי מכריז היום מה יהיה בעוד שנתיים? שנתיים בפוליטיקה זה כמו נצח".

אתה מחויב ללסרי?
"אני לא מחויב לאף אחד. אני מחויב רק לתושבי אשדוד. הכל פתוח, אני לא פוסל שום דבר. אנחנו באמצע עשייה. אם תושבי אשדוד ירצו בי אתמודד".

ד"ר יחיאל לסרי. צילום: פבל

"לא מחויב ללסרי". ד"ר יחיאל לסרי. צילום: פבל

איך הייתה מערכת היחסים עם יחיאל? היו משברים לא קטנים.
"אנחנו ביחסים מאוד טובים, לפחות מבחינתי, אני מכבד את ראש העיר. צריך לבצע את המדיניות של ראש העיר".

כצנלסון מנסה להמעיט מגודל המשבר שחוו היחסים בין השניים, בהם שלילת הסמכויות של חפ"א לעסוק בקידום הסכם הגג. "משברים יש כל הזמן ויכולים להיות כל שבוע. אלה דברים פנימיים שאנחנו פותרים אותם ועובדים בשיתוף פעולה. אני זוכה לשיתוף פעולה מלא עם ראש העיר בתחומים שאני מוביל אותם בחברה לתיירות ובחברה לפיתוח אשדוד ואני מקבל גיבוי מלא".

הסמכויות הוחזרו?
"לא לקחו שום סמכויות, שום דבר לא הועבר למנכ"ל העירייה. זה גם לא יכול להיות שיעבירו סמכויות של חברה עירונית למישהו בדרג ניהולי של העירייה. מה שיש זה דיבורים ורכילויות".

המשבר מאחוריכם?
"אני בטוח שכן. מבחינתי כן".

היום יש לך אמון בראש העיר?
"אני נמצא בקואליציה שלו אז יש לי אמון בו. בתחום פיתוח העיר אני מבצע את המדיניות של ראש העיר, אשדוד אין – תל אביב אאוט. אנחנו הולכים להחליף את תל אביב בכל התחומים גם בנושא פיתוח התיירות וגם בנושא פיתוח העיר".

"מי שמלכלך אלה תושבי אשדוד"

אחד הנושאים שעולים וצצים בעיקר ברשתות החברתיות, זה תלונות של תושבים על ניקיון של העיר. פוסט שהעלתה בנושא, העיתונאית בת אשדוד, יאנה פבנזר, עורר סערה ומדי פעם, אנו רואים תמונות וסרטונים מאזורים שונים עם תלונות על ניקיון. חשוב לציין, כי בדרך כלל, זמן קצר לאחר שמתקבלות התלונות, ניתן מענה ועובדי העירייה מגיעים למקום ומנקים אותו. אז האם אכן יש בעיה בניקיון העיר? מה שבטוח, לא ניתן לקבוע רק על סמך פוסטים בפייסבוק.

אתה חושב שאשדוד עיר נקייה?
"אנחנו מקבלים את פרס ישראל יפה על הניקיון של העיר. נכון שצריכים לשפר ויש מה לשפר, אבל אני בדעה אחרת. אני אמרתי לתושבים – גם אם אהבו את זה או לא – אני אומר 'אם מישהו לא מלכלכך אז לא מלוכלך'. אני לא ראיתי אחד שמגיע מבני ברק או מתל אביב מלכלך בעיר אשדוד ואז חזור בחזרה לבית שלו – לא קיים דבר כזה. כי מי שמלכלך אלה תושבי אשדוד. אני הייתי ברובע שפנדאו בברלין, יש שם 250 אלף תושבים. שאלתי את ראש העיר כמה עובדי ניקיון יש לו והוא ענה לי '250 אלף'. אני לא הבנתי, אבל הוא הסביר 'אצלי אין מנקים. אף אחד לא מלכלך, התושבים יודעים שלא מלכלכים בעיר שלהם כמו שאתה לא מלכלכך בסלון שלך'. לא יכול להיות שאצלנו תושבים אומרים 'אני אשים את השקית ליד פח הזבל' וכל הציפורים עושים בלגן.

"נכון שאנחנו צריכים לעשות יותר כדי לנקות את העיר. אני בשמונה בבוקר עובר בעיר כדי לראות איך המכונות עובדות בכל הכבישים, אם מנקים את הרחובות. אני מתחיל את היום שלי לפני שמונה בבוקר ומסיים אחרי שמונה בערב, בשביל לראות איך העיר מתקדמת ומה עושים פה. אבל תושבי אשדוד צריכים פעם אחת ללמוד שזאת עיר שלהם והם צריכים לדאוג שבשכונה שלהם וליד הבית שלהם יהיה נקי".

צילום: שמואל דוד

ניקוי רחובות. צילום: שמואל דוד

אז בעצם תושב שאומר לך שהרחוב שלו מלוכלך, אתה עונה לו 'הציבור אשם'?
"לא. אני אומר שאף אחד משכונה אחרת לא מגיע לשם כדי ללכלכך. אז שיסתכל על השכן שלו שלא ילכלך כמו שהוא לא רוצה ילכלכו לו בתוך הבית. אני ועיריית אשדוד וראש העיר נדאג שינקו שמה, אבל אחרי שניקינו ועשינו סדר אתה תדאג שלא ילכלכו. לא יכול להיות שכל יום ינקו וכל יום ילכלכו, זה לא יקרה".

אנשים יש להם יותר מדי על הראש, אתה רוצה להוסיף להם גם את הניקיון של השכונה?
"אני לא רוצה להוסיף להם שום דבר, אני רוצה שידאגו לבית שלהם. לשכונה אנחנו נדאג. הלכתי לאבן גבירול לנקות שם, ניקינו – נגמר, לא יכול להיות שלמחרת עוד פעם ננקה. אז מי שם לכלך? אנשים שבאו מרובע ד' ללכלכו שם? אנחנו קודם כל צריכים חינוך".

יכול להיות שהעירייה לא נוהגת ביד קשה מספיק כנגד מי שמלכלכים?
"הייתי בסינגפור, אין שמה מנקים. איך זה קרה? כי בכל פינה יש פקח, זרקת משהו? 500 דולר גם אם זה בדיל סיגריה. נגר ואף אחד לא מלכלכך".

למה לא עושים את זה באשדוד?
"לא יודע, אין לי מושג".

מה זאת אומרת? אתה סגן ראש העיר ויש שיגידו כמעט ראש העיר.
"אני לא כמעט ראש העיר, אני אחראי על התחום שלי – הפיתוח. תשאל אותי כל דבר על זה".

סגני רה"ע, יחיאל וינגרטן ושמעון כצנלסון. צילום: פבל

"הם רוצים להתפלל". עם סגן רה"ע, יחיאל וינגרטן. צילום: פבל

אבל אתה אחראי גם על אגף תפעול.
"נכון. אבל לא על כל אגף תפעול. תראה, אנחנו עשינו 137 חניות בחופים חינם לתושבי אשדוד, מה ביקשנו? רק דבר אחד – תרשמו את האוטו שלכם כדי שנדע שאתם תושבי אשדוד. אנחנו לא רוצים לתת שירות חינמי למי שמחוץ לעיר. אבל אנשים לא מסוגלים לרשום את האוטו שלהם ואחרי שמקבלים קנס באים לעירייה לבקש שיוותרו להם כי הם תושבי אשדוד. חבר'ה נו, תעשו את המינימום ותירשמו. אפשר להירשם באינטרנט, בלי אינטרנט, אפשר בפקס, אפשר להירשם בז'בוטינסקי, בכל דרך, רק תעשו את זה. בגלל זה אני אומר שהלימוד הכי טוב באשדוד זה לומר להם 'לא תעשו – תקבלו קנס'. אבל אנחנו סלחנים אנחנו ממירים את הקנס באזהרה אבל לא יירשמו עוד פעם – יקבלו קנס".

"צחי אבו לא יכול לסגור בלי אישור מהעירייה"

לפני כחודש, בראש השנה, הסעירה את העיר סגירת החנייה של מתחם הסטאר סנטר במהלך החג, על ידי הבעלים החדשים צחי אבו. זה היה מקרה מעט מוזר כי החנויות של המתחם היו פתוחות ורק החניה נסגרה. תושבים רבים מחו על כך, גם כצנלסון עצמו התבטא בעניין ואפילו הבעלים של "טיב טעם" תקף את ההחלטה והזכיר כי הדבר עשוי למנוע כניסה של אמבולנס במקרה הצורך. אבל הבעיה המרכזית הייתה התחושה שהמרכז המזוהה עם פעילות של 7 ימים בשבוע – נסגר ואולי זה סימן לבאות.

סגירת הסטאר סנטר. צילום מתוך הפייסבוק

סגירת הסטאר סנטר. צילום מתוך הפייסבוק

הייתה אמירה של ממש במעשה הזה של צחי אבו.
"הסטאר סנטר יהיה פתוח בשבתות, סגרתי את זה מול צחי אבו ואמרתי לו שזה לא ייתכן שיהיה סגור, יש הסכמים ויש סטטוס קוו בעיר והוא הבין את זה. הגם לתושב אשדוד המסר הוא ברור, ההסכמים של אותם החנויות שפתוחים בשבת כמו טיב טעם הם עד 2029, עוד שמונה שנים אלוהים גדול. בשמונה שנים האלה הכל יהיה פתוח".

נכון שהוא אמר שהוא יסגור בראש השנה ויום כיפור, אבל מחר הוא עלול להחליט שהוא סוגר בפורים ופסח, כי גם הם חגי ישראל. מה תעשו אז?
"הוא לא יכול להחליט, יש עירייה, הדרך הזאת היא לא של הבעלים, אלא של העירייה. הוא החליט על סגירת חניה ודיברנו איתו על זה והוא הבין שלא הכל 'זה שלי – אני יכול לסגור', כמו שאתה לא יכול לסגור בלי אישור של העירייה, את החניה פרטית שלך בבניין. זה בדיוק אותו הדבר".

צחי אבו. צילום: פבל

"לא יסגור בלי אישור שלנו". צחי אבו. צילום: פבל

אז בחג הבא הוא לא יוכל לסגור?
"אין דבר כזה, הוא לא יכול לסגור בלי אישור של העירייה. אם נגיע להסכמה שכל החנויות סגורות, כמו ביום כיפור, אז אין טעם לפתוח. אבל כל זמן שיש שמה משהו פתוח זה יהיה פתוח".

רבים מהבוחרים שלך חשוב להם, כמו שציינת, "חיה ותן לחיות", אתה יכול לומר להם בפה מלא שאשדוד לא מתחרדת?
"אני אומר את זה בפה מלא, ואני לא צריך רק להגיד, אני יכול להוכיח, הנה סינמה סיטי עובד בשבת והכל בסדר. לא קרה כלום, אשדוד לא התפוצצה. מצד שני יש אולי 100 ומשהו בתי כנסת ברובע ז' וגם זה לא פיצץ את התושבים החילוניים באשדוד. כולם חיים באותה המסגרת והכל בסדר. הם רוצים להתפלל, זאת האוכלוסייה שצריכה את זה והכל בסדר ובצד השני יש חילונים שרוצים ש-14 בתי קולנוע יעבדו בשבת והכל בסדר".

הכי קל לדבר על רובע ז', מה תגיד לתושבי רובע י"ג שרואים שבונים להם מוסדות תורניים במקום מרכז קהילתי?
"ברובע י"ג, אני כיהודי שבאתי למדינת היהודים לא יכול להתנגד לבית הכנסת. אנחנו מדברים ברור: שמה היה צריך להיות מרכז קהילתי ובתוך המרכז הקהילתי יש בית כנסת. כמו ברובע ו' יש לנו בית העולה ובפנים יש בית כנסת קטן. המבנה עצמו זה מרכז קהילתי. זה מה שהם הגישו ברובע י"ג, לא רוצים לבנות את זה? לא יבנו כלום. רוצים לבנות את זה, אנחנו רוצים לראות שזה מה שיבנו. לא יהיה שם לא בית מדרש, לא ישיבה וגם לא כולל. אין, זה לא מה שאושר".

המתחם מבחוץ

"יש חילונים שרוצים ש-14 בתי קולנוע יעבדו בשבת". סינמה סיטי

אוטובוסים חשמליים כל 5 דקות

אנחנו עכשיו כשלוש שנים לאחר הבחירות כאמור, רוב הקדנציה כבר עברה וזה הזמן לסיכום ביניים של ההישגים וההחמצות.

אתה יכול להצביע על ההישג הכי גדול שלך בקדנציה הזאת?
"יש הרבה. יש דברים שכבר שאחרי ביצוע ואחד מהם זה סינמה סיטי, אני מאוד גאה בו, הכל עובד, הכל בסדר, אנחנו מרחיבים את הביג עוד שורה של חנויות, אני חושב שזה עוגן שנותן לתושבי אשדוד ומחוצה לה, מתי שהם רוצים, שבעה ימים בשבוע, לעשות מה שרוצים גם קניות וגם בילוי. אנחנו הולכים לבצע שם חניון אוטובוסים חשמליים אשדוד מטרו בס, אנחנו נפעיל אותו בתחילת ינואר".

איפה יש מקום עם הריווי?
"האוטובוסים החשמליים ינועו בתוואי הריוויי, ואנחנו לא רוצים שהם יעשו זיהום של אוויר. 32 אוטובוסים הוזמנו והם יתחילו לעבוד בתחילת ינואר".

אוטובוס חשמלי כל 5 דקות. אשדוד מטרו בס

מה החידוש בפרויקט הזה לתושבים?
"יש שני קווי מטרו: אחד מהתחנה מרכזית לתחנת רכבת כשכל 5 דקות יש אוטובוס, אין טעם לבוא עם רכב, אתה שם את האוטו בחניון של תחנה מרכזית ונוסע לרכבת. הקו השני בין דרום לצפון, בין התחנה שבנינו בכניסה לבני ברית איפה שפארק בן גוריון, לבין התחנה השנייה להרצל ועוד תחנה ביצחק רבין. מה ההבדל בין מטרו לדבר אחר? תדירות ונגישות. שינינו את התפיסה של הריוויי, שינינו את התפיסה למטרו שכל 5 דקות בכל אחד מהקווים האלה קו 100 וקו 101, לא משנה מתי ביום ובלילה כל הזמן".

גם בשבת?
"אם מדינת ישראל תאשר תחבורה שבעה ימים בשבוע אני אשמח שיעשו שבעה ימים בשבוע. אבל בשבת אין רכבת ואין כלום ואין עניין. צריך להסתכל על הצרכים של הציבור".

למה? ירצו להגיע לביג.
"אבל זה בעיקר בגלל הרכבת, זה לא סוד ש-40 אלף תושבים עובדים מחוץ לעיר, אבל בסוף השבוע אין רכבת. זה גם תלוי במדינת ישראל שהיא תחליט שיש תחבורה ציבורית בשבת אז אני אבצע. כולם חושבים שעיריית אשדוד נותנת הנחיות לאוטובוסים. זה לא שייך לעירייה, זה שייך למשרד התחבורה. ברגע שהוא יגיד להם שעובדים בשבת אז יעבדו".

אז זה אומר שפרויקט הריוויי נכשל?
"לא, זה אומר שעשינו שדרוג לפרויקט של הריוויי, זה פרויקט שעבר חמש שנים ואחרי חמש שנים עושים שינוי של התוכנית ואנחנו הולכים לפרויקט אחר של אשדוד מטרו בס ואנחנו נעשה את הפיילוט ונראה אם יצליח".

"הריוויי לא נכשל". שדרות מנחם בגין באשדוד

אם הריווי היה מוצלח לא היה צריך לעדכן ולתקן.
"לא היו לנו אוטובוסים חשמליים ולא כלום. אני משנת 2019 בעירייה ואנחנו לא הסכמנו שיהיו אוטובוסים מזהמים".

במה אתה גאה במיוחד?
"אני גאה שהתחלנו לעבוד על הקאנטרי קלאב. בונים".

הקאנטרי כבר מדובר ומתוכנן שנים ארוכות, מה עשיתם ב-3 שנים האלה שרק עכשיו בונים?
"צריך לעדכן שרטוטים ולעדכן תכנונים. אנחנו תוך 14 חודש קאנטרי עובד. תרשום לך".

אפרופו הקאנטרי, הבטחת בבחירות בריכת שחייה בכל שכונה. מה עם זה?
"בונים. אחת ב-ט', זה גם לקח זמן לתכנן. התוכניות עכשיו יהיו מאושרות, נקבל היתר ונצא לבניה. עד הבחירות יהיו עוד 2-3 בריכות. אחת בקאנטרי, אחת ברובע ט' ואחת אני מקווה שנסיים את הבריכה האולימפית בפארק לכיש. אז אני חושב בין 2 בריכות שהיו יהיו עוד 3, זה עוד 150% – עשיתי את שלי".

אתר הבניה של הקאנטרי. צילום: פבל

יש משהו שאתה מצטער שלא הצלחת לעשות עדיין בקדנציה שלך?
"מה שאני מצטער זה שלוקח לנו יותר מדי זמן לבצע את הדברים שאנחנו רוצים לבצע. אם לוקח לי 3 שנים להעביר תב"ע של חוף הקשתות זאת בושה וחרפה. זה צריך לקחת חצי שנה. מה יש שם לעשות? לקח לנו 3 שנים בוועדה המחוזית. יש לנו תוכניות של 7-8 שנים נמצאות בוועדה המחוזית. אבל עכשיו שיש עם מי לדבר עם שר האוצר ושרת הפנים וראש הממשלה אנחנו צריכים לבקש שיעבירו את זה לוועדה מקומית. אנחנו מסוגלים לסיים בחצי שנה עד שנה, מה שלוח לוועדה המחוזית 3-5 שנים".

"לא סיימתי את התפקיד בפתאומיות"

השבוע סיים כצנלסון במפתיע את כהונתו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. היו דיבורים על הדחה מהתפקיד, אבל הוא טוען כי לא כך הדבר, "לא סיימתי את התפקיד בפתאומיות", הוא אומר, "הודעתי לראש העיר את כוונתי להפסיק לכהן בתפקיד והודעתי על כך לתושבים על מנת למנוע שמועות וספקולציות. אכן התפטרתי מתפקידי זה מסיבות אישיות שכאמור לא אפרט עליהן".

שמעון כצנלסון

"גשר לכיכר המרינה". שמעון כצנלסון

בכהונתך בתפקיד ראית אם יש תכנון להקמת שכונות חרדיות בעיר?
"לא. אין. אנחנו לא חושבים שצריכים להקים שכנות מסוימות לאותם האוכלוסיות, אנחנו רוצים ערבוב וזה טוב לתושבי אשדוד".

ראינו את הבניין שקרס בחולון, איך אתם נערכים לזה עם כל הבניינים הישנים בעיר?
"אנחנו הולכים בכל הכוח בשני הפרויקטים המובילים שלנו שזה תמ"א 38 והשני פינוי-בינוי. התפיסה שלי כדי להחזיק את מחירי הדיור, אנחנו צריכים להוציא 3,000 יחידות דיור בשנה, ככה עשינו בשנות ה-90'. כדי לעשות את זה אנחנו צריכים להוציא פול גדול של יחידות דיור בכל שנה. היום אנחנו מוציאים 1,000-1,170 היתרים לבנייה. אנחנו צריכים להגיע ל-3,000 בגלל זה בכל שנה אנחנו מגדילים את מספר יחידת הדיור שצריך לבנות.

"לכן אנחנו הולכים על כמה פרויקטים גדולים: אחד פינוי בינוי ברב שאולי שעושה חברת דמרי, בונים 324 יחידות דיור בסטאר סנטר, 692 יחידות דיור בוויצמן, 440 יחידות דיור להשכרה ברובע י"ג. זה המלאי שאנחנו צריכים להוציא בכל שנה. זה ייתן לנו 2,000 יחידות דיור בכל שנה ואם זה יקרה נגיע בשנה לפני הבחירות ל-3,000 יחידות דיור.

"אני אישית מעדיף פינוי בינוי, כי בזה אתה בונה דירות חדשות לעוד 50 שנה. מה שאתה עושה בתמ"א 38 זה נותן ביטחון לתושבים, זה שיפוץ פנימי וחיצוני והממ"ד חשוב לנו מאוד. בגלל זה אנחנו הולכים לפרויקטים האלה בכל הכוח".

מתחם הרב מימון. מתוך גוגל סטריטוויו

"אני מעדיף פינוי בינוי". מתחם הרב מימון. מתוך גוגל סטריטוויו

אבל אלה פרויקטים שלוקחים שנים. מה לגבי בניינים שכעת נמצאים בסכנה?
"כן. יש לנו צוות עם מהנדס בטיחות שבודק את הבניינים כמו שבדקנו את הבניין ברובע י' שנפגע מטיל ובדקו אותו כמה פעמים ואני בכלל חושב שצריך לעשות שם פינוי בינוי ולא לתקן אותו, זה אני חושב גם כמהנדס וזה מה שכתבתי למס רכוש. באופן כללי אנחנו בודקים כל בניין אם יש סכנה, מהנדס הבטיחות שלנו יוצא לשם".

זאת אומרת שהוא יוצא אם יש קריאה של אחד הדיירים?
"זה לא משנה, אפילו בלי קריאה זה גם הפקחים שלנו שעושים בדיקות בתוך הבניינים של תמ"א או בניינים ליד, זה מה שאנחנו עושים".

"יש לנו את כל הקשרים עם הממשלה"

הבחירות האחרונות לכנסת שינו ללא הכר את המפה הפוליטית מסביב לשולחן הממשלה ויש לזה השלכות לא קטנות על ההשפעה מסביב לשולחן המועצה ובבניין העירייה. עד הבחירות, ראש העירייה שהוא איש ליכוד זכה לאוזן קשבת במשרד ראש הממשלה נתניהו. כצנלסון לעומתו שנחשב איש ליברמן, ראה את פטרונו הפוליטי מבלה לא מעט זמן באופוזיציה. כעת, המצב הפוך וכצנלסון הוא זה שמחובר למוקדי הכוח בממשלה.

השר ליברמן וכצנלסון. צילום: איגור וייזנר

השר ליברמן וכצנלסון. צילום: איגור וייזנר

איך זה בא לידי ביטוי המהפך בקשרים של העירייה עם הממשלה?
"אני חושב שאין בזה משהו. גם ראש העיר וגם אני רוצים לעשות טוב לתושבי אשדוד ויש לנו כמה דברים שחשובים לפיתוח העיר אשדוד, כמו 300 מיטות תוספת לבית החולים שזה עוד מקומות תעסוקה בתחום הרפואה. קיבלנו אישור להרחבת בית החולים וזה מה שהממשלה צריכה לתקצב וצריכה לתת את מאות המיליונים כדי להקים את זה, ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה לעשות את זה אם זה דרך שר האוצר ואם זה דרך ראש הממשלה הנוכחי שאליו גם יש לנו קשר: מספר 3 אצלי ברשימה, סטלה ויינשטיין היא מנכ"לית של 'ימינה'. יש לנו את כל הקשרים ואת הכישורים בשביל לעשות את הדברים האלה".

אז משקל הכובד של הקשרים עם הממשלה, עבר מראש העירייה אליך?
"אני לא חושב. אנחנו ביחד באותו שיתוף פעולה. אנחנו מחליטים ביחד מה חשוב לעיר אשדוד ואם אני יכול לעזור, אז אני אעזור ואם הוא יכול לעזור אז הוא עוזר. יש לו גם קשרים עם שר המשפטים ועם שרת הפנים והוא בעצמו היה חבר כנסת ויש לו קשרים וחברים. אנחנו בשיתוף פעולה מלא וזה מה שצריך להיות. כל מי שנמצא בקואליציה צריך להיות בשיתוף פעולה מלא עם כל הסגנים, עם כל חברי המועצה ועם ראש העירייה".

סטלה ויינשטיין ונפתלי בנט

"מקווה שתהיה לנו עוד חברת כנסת מאשדוד". סטלה ויינשטיין ורה"מ נפתלי בנט

אפרופו שיתוף פעולה עם סגני ראש העירייה, מה דעתך על סגן ראש העירייה שלא ממש רצית שיתמנה, אלי נכט?
"אין דבר כזה לא רציתי שיתמנה. הכל זה שמועות שהלכו מסביב, אני מאחל לו בהצלחה ואני חושב שהצלחה שלו זאת הצלחה של עיר אשדוד כמו הצלחה של כל סגן אחר שישנו פה והיה פה".

אנחנו זוכרים מה קרה ביום שהוא היה צריך להיבחר והקואליציה כמעט הפסידה.
"הקואליציה לא הפסידה, חבר הסיעה שלי היה, אנחנו היינו עם סטלה שהייתה צריכה לקבל ח"כ ואני מקווה שבנובמבר היא תקבל ותהיה לנו עוד ח"כ מאשדוד, אנחנו היינו יחד איתה בירושלים ואמרנו את זה לראש העיר. אין שום דבר בשמועות האלה שכאילו לא רצינו את מישהו, אנחנו מאחלים בהצלחה לכל הסגנים. הסגנות אושרה עוד בתחילת הקדנציה וכל ההצגה הזאת שהציגו שיש משהו – לא היה כלום. עשו מזה הצגה גדולה כאילו לא רצו להצביע לו".

חבר המועצה, אלי נכט. צילום: פבל

"הכל זה שמועות". סגן רה"ע, אלי נכט. צילום: פבל

עדיין ראש העירייה לא ראה את זה בעין יפה.
"ראש העיר ראה את זה בעין כזאת שתמיד יהיה לו לפחות את כל הקואליציה, יש לנו 24 בקואליציה, אז לא יכול להיות שאין לו 15 או 20 אנשים באותו הזמן של הצבעה".

מה אתה אומר על התפקוד של נכט?
"לא יודע, הוא רק נכנס, תנו לו איזה 100 ימי חסד שיעשה את הדברים. אני בוחן לפי העשייה ולא לפי הדיבורים".

סגן רה"ע שמעון כצנלסון. צילום: אורי קריספין

סגן רה"ע שמעון כצנלסון. צילום: אורי קריספין

"המלון בחוף לידו יקום"

כצנלסון שמחזיק גם באחריות על התיירות בעיריית אשדוד, מבטיח כי אנחנו על סיפה של מהפכה בתחום ושאוטוטו התיירים יבואו לעיר. "אני גאה בפיתוח תחום התיירות של אשדוד עם 32 בתי מלון אחרי שקיבלנו את התוכנית הגרנדיוזית של פיתוח התיירות", אומר כצנלסון, "אני גאה במרינה, שהייתה תקועה הרבה שנים ותוך שנה מסיימים את האגם היחידי במדינת ישראל עם מי ים, הכי גדול במדינה. מסיימים גם חניון עם 500 מקומות חנייה בגובה חמש קומות תת קרקעיות בשביל המרינה עצמה שכל אחד יכול להגיע וליהנות מהמרינה. אנחנו עושים גשר שיחבר בין כיכר המפרשיות לכיכר המרינה וכל אחד יכול ליהנות מהפיתוח שאנחנו עושים שם עם מזרקות וטריבונות זה מה שנותן לי את הכוח להוביל את אשדוד לרמה אחרת לגמרי. העיר אשדוד מתפתחת יפה, אנחנו בהקמה של עוד שני בתי מלון, אחד בחוף מיעמי ואחד בחוף לידו".

אחד המלונות המתוכננים בחוף לידו. לפי ההצהרות הקודמות רשת הילטון אמורה להפעיל ולנהל אותו וגם מלון נוסף לידו. ההדמיות באדיבות קבוצת "אופק השקעות"

אחד המלונות המתוכננים בחוף לידו. הדמיה באדיבות קבוצת "אופק השקעות"

בחוף לידו זה מעט תקוע.
"לא תקוע שום דבר, אנחנו נבנה אותו. יש כאלה שמתנגדים ויש כאלה שהם בעד אבל אנחנו עושים את המדיניות שלנו בפיתוח העיר. כמו שעשינו במצודה והיו שם אנשים שהתנגדו והיום כולם אומרים שזה מצוין והיום אי אפשר להשיג מקום כדי להגיע למופע אור קולי. אותו הדבר יקרה בחוף לידו – אנחנו נבנה את בית המלון לפי היתר הבניה הקיים והכל יהיה בסדר".

לונדון eye באשדוד

לונדון eye באשדוד

אז פרויקט המלונאות בחוף לידו יקום?
"כן. אנחנו רק מקווים שלא יעשו לנו בלגנים של כל מיני ועדות. אני אומר שיתנו לנו לעבוד ושלא יתקעו לנו מקלות בגלגלים, כמו בוולחו"ף (הוועדה לשמירת הסביבה החופית) והאחרים שנותנים לנו פתרונות כמו 'בואו ותעבירו את המלון למקום אחר'. זה לא רציני בכלל. מישהו מעיריית אשדוד או מהממשלה ישלם 100 מיליון ש"ח ליזמים ויגיד להם לזוז משם? נו באמת. אני בעד החוף, יש לנו 7.5 קילומטר של חוף הכי יפה בארץ וזה מה שאנחנו צריכים לפתח. אתה יודע כמה סך הכל תופסים את החוף מתוך 7.5 קילומטר? רק 7% תופסים מהחוף, 93% מהחוף פתוח לתושבים, לא ייבנה שם כלום.

"יש לנו תוכנית מלאה איך צריכה אשדוד להיראות ואנחנו ועושים את זה בצורה הנדסית ותכנון מלא החל מהתב"ע שאישרנו בחוף הקשתות והלכים לעשות את הפרויקט של שובר צפוני של המרינה, שם תהיה עוד אטרקציה כמו לונדון איי של אשדוד (גלגל ענק), לפתח את הטיילת של הלידו וזה מה שעושה את העיר אשדוד עיר תיירות, עיר שהתושבים גאים בה, עיר שמתפתחת בכמה כיוונים.

"לא רק תיירות, גם בכיוון הרפואה כשמו שאמרתי על הגדלת בית החולים. הולכים להתפתח בכיוון ההייטק שאלבטק הולכת לבנות כמה אלפי מקומות תעסוקה, הבניין השני בפארק ההייטק קיבל היתר בנייה יהיו שם משרדים של חברת תוכנה. אנחנו הולכים לפתח את אשדוד בתנופה שלא הייתה הרבה שנים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר