שמעון כצנלסון, ד"ר יחיאל לסרי. צילום: פבל
שמעון כצנלסון, ד"ר יחיאל לסרי. צילום: פבל

הקרע מעמיק: נשללו סמכויותיו של כצנלסון בחפ"א

המשבר הקואליציוני בין ראש העירייה לסגנו, ממשיך להעמיק, כאשר הבוקר נשללו סמכויות חפ"א לעסוק בקידום הסכם הגג ובעצם הותיר את החברה כמעט ללא פעילות וכך גם את הממונה עליה במועצה

פורסם בתאריך: 17.6.21 11:35

     

אמש התחולל אחד האירועים שיודעים איך הם מתחילים ואיש אינו יודע איך הם מסתיימים. כזכור, אתמול התקיימה ישיבת מועצה מיוחדת בה הובא לאישור מינויו של עו"ד אלי נכט לתפקיד סגן ראש העירייה בשכר.

אלא שלמרות שמדובר בהצבעה שיש בה משמעת קואליציונית, החליטו סגן ראש העירייה, שמעון כצנלסון וכן חברי סיעתו להיעדר מההצבעה וכמעט הביאו לנפילת ההצבעה, אך יחד עם זאת גרמו למבוכה רבה בקואליציה. "זה היה ההסכם שהיה הכי קשה לממש", אמר ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, לאחר ההצבעה שעברה בין היתר בתמיכת חלק מחברי האופוזיציה כמו ד"ר אלי לחמני.

חבר המועצה, אלי נכט. צילום: פבל

המינוי שהעמיק את המשבר. סגן רה"ע, אלי נכט. צילום: פבל

זמן קצר לאחר מכן כבר הודיע מ"מ ראש העירייה כי בכוונתו להביא לסיום תפקידו של כצנלסון כיו"ר המועצה המקומית לתכנון ובנייה.

הבוקר כבר הגיע השלב השני שפוגע ישירות בכצנלסון מזחיק תיק חפ"א וחבר סיעתו, חנוך דרך-ארליך, יו"ר חפ"א, כאשר נשללו סמכויות החברה בכל הנוגע לפיתוח וקידום הסכם הגג. מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי הוציא הבוקר מכתב למנכ"ל חפ"א אבי עזר ובו העלה טענות על הפן המקצועי בכל הקשור למימוש הפרויקטים הכלולים בהסכם הגג. בפתח מכתבו כותב בן עדי כי "מזה זמן אני מתריע על העובדה כי ההתקשרות בין עיריית אשדוד לחפ"א בהקשר שבנדון אינה מוסדרת ואין קול ואין עונה", כתב בן עדי וצין מספר מהלכים שלדבריו בוצעו ללא סמכות, "ולא רק בפרוצדורות גררתם רגליים אלא ממש במהות ומזה כ-4 חודשים איני מזהה כול תרומה של חפ"א לקידום הנושאים שבנדון".

אילן בן עדי. צילום: אורי קריספין

אילן בן עדי. צילום: אורי קריספין

בהמשך המכתב מציין בן עדי את הסנקציות שיוטלו וכותב כי חפ"א לא תורשה לעסוק "בקשרים עם משרד השיכון ו/או רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), בתכנון ו/או בעבודות הקשורות להסכם הגג כלל ועיקר ובכלל זה פרויקט פארק לכיש ופרויקט אזור תעשיה צפוני. לא רק שאינה מורשית לעסוק בתכנון ובעבודות, נשללות לה בזה כל הסמכויות והרשות שניתנו לה, אם ניתנו וככל שניתנו בעבר, לייצג את עיריית אשדוד בעניין זה בפני משרד השיכון, רשות מקרקעי ישראל וכולי עלמא ואיסור זה חל על פקידים ונבחרים כאחד".

שמעון כצנלסון, חנוך דרך-ארליך. צילום: פבל

הסמכויות נשללו. שמעון כצנלסון, חנוך דרך-ארליך. צילום: פבל

בן עדי מוסיף גם כי הוא לוקח בחזרה את כל הסמכויות הקשורות בסמכויות ובתפקידי מנהלת הסכם הגג, ומעברי אותן לידי מינהלת הסכם הגג וכי כל הפעולות הללו יבוצעו על ידי אייל דוידוביץ – ראש מנהלת הסכם הגג בלווי של מנכ"ל העירייה ומהנדס העיר. ובפנייה לאייל דוידוביץ כותב לו בן עדי כי "יש הכרח מידי לתקן את שהתקלקל ולחזור לתנופה .לפיכך, אבקש להשיב מידית לעבודה את החברה המנהלת – 'דוד אקרשטיין בע"מ' ,שכידוע התנגדה לכוונת חפ"א להפסיק העסקתה בפרויקט".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר