אוראל בן זקן עם לאונרד אווסו, כעת רושם מכירה נוספת למיוצג שלו. צילום פרטי

כבר לא סוכן סמוי: הבן שהפך לסוכן שחקנים

אוראל בן זקן מאשדוד הפך בגיל 22 לסוכן שחקנים מוצלח. הכל התחיל באפריל 2018 כשאביו ג'קי בן זקן שלח אותו לעקוב אחר שחקנים בגאנה, ועכשיו הזרים והצעירים המבטיחים של מ.ס אשדוד כבר רשומים אצלו בסוכנות. ריאיון

פורסם בתאריך: 20.8.20 21:09

     

אוראל בן זקן, אחיו של קפטן מ.ס אשדוד, טום ובנו של האיש החזק במועדון מ.ס אשדוד ג'קי בן זקן, הפך לסוכן שחקנים מן השורה. הוא עובד בשותפות עם שחקן העבר של מ.ס אשדוד יניב עזרן והקים סוכנות שחקנים בשם Y.O football agency. הכל התחיל כשעוד בעודו חייל סדיר, נשלח על ידי אביו לגאנה כדי לעקוב אחר שחקנים מבטיחים עבור מ.ס אשדוד. כיום, כבר בגיל 22 הוא נחשב לסוכן שחקנים לגיטימי בכדורגל הישראלי. בסוכנות שלו חתומים הזרים המצוינים של מ.ס אשדוד, סמואל אלאבי, טימותי אוואני וקמהאני מונטרי והשחקנים הצעירים המבטיחים שהשתלבו לאחרונה בקבוצה הבוגרת כמו עוז בילו ועידן דהן.

אך גולת הכותרת וההישג המשמעותי ביותר של בן זקן ג'וניור היא מכירתו של לאונרד אווסו ב-1.1 מיליון דולר, בינואר האחרון מ- מ.ס אשדוד לונקובר וייטקאפס מהליגה בארה"ב. אווסו היה השחקן הראשון של אוראל בסוכנות, אותו הוא מצא והתרשם ממנו באותו הטיול לגאנה. בנוסף, לאחרונה היה לו חלק ביחד עם השותף יניב עזרן בעסקת ההעברה של אחד השחקנים הטובים בישראל, אלירן עטר ממכבי ת"א לבית"ר ירושלים. גם בעסקת ההעברה של החלוץ האפריקאי שחתם לאחרונה במ.ס אשדוד, פאהד באיו היה לאוראל חלק משמעותי.

אוראל, איך הכל התחיל?

"היה טורניר בגאנה באפריל 2018. אבא שלי רצה שאני ודוד שלי נוני ניסע לעקוב אחרי שחקנים צעירים בטורניר. בסוף דוד שלי לא יכל לטוס וביטל ואני נסעתי ביחד עם ישראלי שקישר אותנו לטורניר. טורניר של עשרה ימים, שישה משחקים ביום, ילדים בני 12 משחקים נגד בני 20, הכל מעורבב. תוך כדי המשחקים האלה מצאתי את לאונרד אווסו שתפס לי את העין. עדיין לא סמכו עליי אז במאה אחוז כדי לשלם כסף לקבוצה האפריקאית עליו, אפילו וידאו שלו לא היה, הכל היה תלוי בטביעת העין שלי. לכן ארגנתי עסקת השאלה לשנה עם אופציית רכישה, כדי שאם הוא ירשים בעונת ההשאלה מ.ס תוכל לרכוש אותו. בהתחלה אמרו לי: 'מה זה? את מי הבאת? אין לו מושג בכדורגל'. המאמן שהיה אז, יובל נעים אמר לאבא שלי שהוא לא רוצה אותו בקבוצה. בסוף נעים פוטר ומאז הפיטורים שלו אווסו חזר להרכב, הרשים ולבסוף גם נמכר לארה"ב ב1.1 מיליון דולר. שנה אחר כך הבאתי לאשדוד את סמואל אלאבי ומונטרי קמהאני".

אוראל בן זקן בגאנה. צילום פרטי

איך החלטת שאתה רוצה לעסוק בזה?

"אבא שלי תמיד אומר לי שהחלום הכי גדול שלו היה להיות סוכן שחקנים ושזו העבודה הכי כיפית וגם משתלמת מבחינה כלכלית אם אכן אתה מצליח בזה. בנוסף, אני אוהב כדורגל ושיחקתי כדורגל עד גיל 17 אז ככה שיש לי את הרצון להישאר בענף הזה גם אם לא כשחקן. הבנתי שלהיות סוכן שחקנים זה יותר טוב מלהיות שחקן".

מי לימד אותך את כל העסק?

"אני עם אבא שלי ביום יום ואני לומד ממנו המון. בנוסף, אני שותף של יניב עזרן בסוכנות ואנחנו לומדים אחד מהשני, הוא היה שחקן כדורגל אז ככה שהוא גם מכיר אנשים וזה עוזר. כשנסעתי לאפריקה הייתי עם סוכן נוסף בשם אוהד, גם הוא לימד אותי כמה דברים וכיום הוא שותף שלי על המגן השמאלי מונטרי קמהאני. האמת שאת הדברים הטובים למדתי בעיקר מאבא שלי, הוא הסוכן הכי טוב".

״הוא הסוכן הכי טוב״. האבא ג׳קי בן זקן. צילום: לירון מולדובן

מה היה החלק שלך בעסקת אלירן עטר?

"אבי נימני היה הסוכן שלו וזה נגמר ביניהם. אני והשותף שלי יניב עזרן שידכנו בין בית"ר ירושלים לאלירן עטר. יניב הוא חבר טוב של עטר ואבא שלי חבר של הבעלים של בית"ר משה חוגג אז שידכנו בין הצדדים והבאנו להם את ההצעות".

למה אתה לא מייצג את אחיך טום?

אחי חתום בסוכנות של דודו דהאן כבר 3 שנים אז עם כל הכבוד אליי, כרגע טום אצל דודו, שאגב אני לומד גם ממנו".

טום בן זקן. צילום: טל אקוקה

איך לאונרד אווסו אקס מ.ס משחק היום בארה"ב לאחר המכירה הגדולה?

"משתלב שם יפה, היו לו כמה משחקים בהם בלט והיה טוב וחלק בהם פחות. הוא שחקן ברמה גבוהה, שחקן שלדעתי עוד שנה- שנתיים ישחק בליגה בכירה כמו גרמניה או ספרד".

איך אתה מסכם את עונת הבכורה של מונטרי קמהאני? לאשדוד הייתה התלבטות האם להאריך לו את החוזה ולבסוף הוחלט שכן.

"מונטרי שיחק בערך 20 משחקים בעונה שחלפה, אמנם הוא לא היה בשיא היכולת אבל לאט לאט הביטחון שלו עולה ואני מאמין שהוא יפתיע את כולם. אני יכול להבטיח שהוא שחקן ברמה מאוד גבוהה, מגן הנבחרת הצעירה של גאנה ושחקן שהייתה לגביו התעניינות ממועדונים גדולים ברחבי העולם. הוא היה במבחנים בנאפולי הגדולה במשך שבועיים. אני מעדיף לא לסכם עונה ראשונה של שחקן שמגיע מאפריקה בגיל 19. בכל עונה ראשונה בישראל של שחקן אפריקאי צעיר הוא לא ממצה 30 אחוז מהיכולת. דוגמא מצוינת לכך היא לאונרד אווסו שהתחיל להציג יכולת טובה רק בסוף העונה הראשונה. זה קשה מאוד לבחור צעיר מאפריקה לעבור למקום חדש ושונה לגמרי כמו ישראל".

אוראל בן זקן עם המיוצג שלו מונטרי קמהאני. צילום פרטי

מי יהיה השחקן הבא בסוכנות שלך שיתקדם למועדון גדול יותר?

"טימותי אוואני הוא אחד הבלמים השלמים שראיתי. מבחינתי, אחרי שאמאדור של מכבי ת"א עזב, טימותי הוא הבלם הטוב בישראל. קשה "לפגוע" ולהצליח להביא לארץ בלמים ברמה שלו. הוא משחק בנבחרת אוגנדה ובאליפויות אפריקה משחק נגד סלאח ומאנה, הכוכבים הכי גדולים בעולם והוא מתמודד איתם בצורה מרשימה. סוגר את סלאח ומאנה עם מהירות ומתקל אותם בצורה נקייה, זה בלתי נתפס. גם סמואל אלאבי יגיע רחוק מאוד לדעתי".

מה המטרות לעתיד?

"להתרחב לכמה שיותר שחקנים וכמובן להביא את כולם להצלחות ולמעברים למועדונים גדולים. אני שואף להיות כמו פיני זהבי או דודו דהאן, זה החלום והשאיפה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר