עופר קושמרו ורעייתו מימי. צילום: משה דהן

יו"ר הפועל אשדוד, עופר קושמרו: "מתנגד להחלטת איגוד הכדוריד"

בהפועל אשדוד לא אהבו את החלטת הנהלת איגוד הכדוריד שלא חידשה את הליגה מאז פרץ משבר הקורונה, והכריזה על מכבי ראשון לציון כאלופת המדינה. היו"ר קושמרו טוען שמדובר בקיפוח על רקע יחסי הכוחות בין מכבי להפועל באיגוד

פורסם בתאריך: 11.6.20 19:45

     

לאחר שאיגוד הכדוריד החליט להכתיר את מכבי ראשל"צ לאלופת המדינה, באלופת המדינה הקודמת, הפועל אשדוד קיבלו את ההחלטה של איגוד הכדוריד באכזבה וזעם רב. יו"ר המועדון, עופר קושמרו טוען כי ההחלטה להכתיר את מכבי ראשל"צ כאלופה, להעלות את מכבי ת"א מהליגה השנייה ולהשאיר את מכבי דימונה בליגה הראשונה, היא החלטה פוליטית ולא מקצועית. בראיון ל "כאן דרום" הוא מספר על תחושותיו בעקבות ההחלטה.

עופר, מה דעתך על ההחלטה לסיים את הליגה?
"החלטה לסיים את הליגה היא החלטה טובה, האמת שלא הייתה כל כך ברירה בעקבות כך ש- 35 שחקנים זרים שהם הגרעין החזק ביותר של הליגה, עזבו את הארץ. קשה להחזיר אותם בגלל החוסר בטיסות, ואי אפשר להמשיך את הליגה בלעדיהם כי זה יהיה בלוף. אין לנו מספיק שחקנים ישראלים ושחקנים ישראלים ברמה בארץ, כי יש לנו עשרה ליגיונרים שמשחקים בקבוצות בחו"ל, אז להמשיך בלי הזרים לא היה הגיוני ולא ספורטיבי. בכל מקרה, אנחנו לא כמו הכדורסל והכדורגל שם יש מנהלת ליגה והרבה כסף והיו חייבים להמשיך לשחק. בנוסף, כדוריד הוא ספורט שמשוחק באולמות סגורים ועם הרבה מגע, אנחנו בעצמנו לא מתאמנים עוד מחודש מרץ, רק הילדים חזרו להתאמן לפני כחודש בקבוצות קטנות ולפי ההנחיות של משרד הבריאות."


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ומה דעתך על ההחלטה להעניק למכבי ראשל"צ את האליפות?
"אני מתנגד לכך בצורה מוחלטת. לדעתי היו צריכים לקבוע שאין אלופה העונה, כי העונה אפילו לא הגיעה לשלב הפליאוף. בעבר היו דברים שקבוצה שסיימה במקום השישי או השביעי בליגה בעונה הסדירה, ולקחה אליפות בפליאוף, כמו הפועל ראשל"צ לדוגמא וכמונו, שאת האליפות שלנו לקחנו בפליאוף לאחר שסיימנו במקום השלישי או הרביעי בעונה הסדירה בליגה. עצוב שנלקחו החלטות כאלה ממניעים פוליטיים, אבל אין לנו יותר מדי מה לעשות כרגע לגבי זה, אנחנו בולעים את הגלולה, לא בוכים, וממשיכים בדרך שלנו. כמובן שקיבלנו את זה בתסכול רב, האוהדים, השחקנים וכל מי שהפועל אשדוד יקרה לו הביעה את זעמו והתנגדותו להחלטה ברשתות החברתיות."

שחקני הפועל אשדוד בכדוריד. צילום: פייסבוק הפועל אשדוד כדוריד

אמרתם לאורך כל העונה שהאסטרטגיה שלכם היא לשמור כוחות במהלך הליגה הסדירה לפליאוף, למאני טיים של העונה, ופתאום מכבי ראשל"צ הוכתרה לאלופה על סמך העונה הסדירה. אתה חושב שאם העונה הייתה ממשיכה כרגיל עם פליאוף הייתם זוכים באליפות שנייה ברציפות?
"אני חושב שאם השחקן הזר החדש שהחתמנו לפני שהתחילה תקופת הקורונה, זרקו פיוביץ' היה מתחבר לקבוצה כמו שצריך ולא היו לנו עוד פציעות, היינו מדברים חזק מאוד במאני טיים כי החבר'ה היו חדורי מטרה וידעו שניתן לעשות את זה. בנוסף, תוצאות גמר הגביע שהיה צריך להתקיים יכלו להשפיע בצורה טובה עלינו. לא חששנו מכלום העונה, כיוונו הכי גבוה, השקענו הרבה כסף ועבודה ולדעתי יכלנו להתעלות גם השנה במאני טיים ולזכות באליפות נוספות."

חשבתם לערער על ההחלטה?
"אין לנו מה לערער, זה לא רלוונטי בכלל. הייתי נוכח בישיבה המקצועית בה התקבלו כל ההחלטות, ואת הערעור ניסיתי לעשות בתור חבר וועדה מקצועית. עשיתי שם בלאגן אבל מרכז מכבי הגיע לישיבה המכרעת עם הכוחות שלו, כל אנשי מכבי הגיעו. מעניין מאוד איך ההחלטה יצאה לטובת כל הקבוצות של מרכז מכבי. מכבי ראשל"צ הוכתרה כאלופה, מכבי ת"א הוכתרה כאלופת הליגה השנייה ועלתה ליגה, ומכבי דימונה שסיימה את העונה עם 0 נקודות, לא ירדה ליגה. דודי פלח, יו"ר הפועל ראשל"צ עזב באמצע את הישיבה, הוא לא רצה להמשיך להיות חלק בזה שקובעים על השולחן הירוק את האלופה והיורדת. ההישג שכן הצלחתי להשיג בתור חבר וועדה מקצועית הוא ההחלטה על כך שגמר הגביע בינינו לבין מכבי ראשל"צ יערך סמוך לפתיחת העונה הבאה."

אך למרות האכזבה הרבה שישנה במועדון האדום בשל ההחלטה, באשדוד ממתינים בקוצר רוח לתחילתה של העונה הבאה, שצפויה להתחיל באופן לא שגרתי בגמר הגביע שנדחה מהעונה החולפת, מול אותה מכבי ראשל"צ שהוכתרה לאלופת המדינה.

יו"ר המועדון, עופר קושמרו סיפר ל "כאן דרום" כי כבר עכשיו הסגל של הקבוצה לעונה הבאה כמעט וסגור, כשכל החוזים עם השחקנים הבכירים כבר נסגרו. האדומים ערכו מסע קניות מרשים כשצירפו את ולדי קופמן, עומר גרא וגיא קורדובה והחזירו לשורותיהם את יותם טל, אור פרקש, לו אקסבורד ואיתי סוויסה לאחר שנת גלות. בנוסף הודיעו על המשך דרכם של שחקן המפתח ניבו לוי והשוער המצטיין ולדימיר סטויקוביץ'. גם שחקני הבית עמרי קושמרו, ישראל ויוסי ביטרמן, אסף בן גוזי, עמית ישראל, שון ריבקין ומתן כהן ימשיכו בקבוצה. כעת, בהפועל אשדוד מחפשים אחר שוער שני חדש לאחר שאורון ברגיל עזב את הקבוצה לטובת הפועל ראשל"צ. בנוסף, מחכים לתשובתו של הזר הגרמני גאבור לנגהאנס האם הוא חוזר לארץ וימשיך בקבוצה. במקרה והגרמני יבחר להישאר במולדתו, יחלו חיפושים אחר שחקן שמאלי חדש.

המשך דרכו של גאבור לנגהאנס בקבוצה מוטל בספק. צילום: משה דהן

עופר, איך אתם מתכוננים לעונה החדשה?
"דבר יפה וחכם שעשינו הוא שסגרנו כבר עכשיו את רוב החוזים לשנים הבאות, ובעצם חוץ מעוד 2-3 שחקנים אני מניח שהסגל שלנו כבר סגור. אנחנו (ההנהלה) והמאמן אולג בוטנקו הגענו להבנה שהעונה נצטרך לתת לצעירים מאשדוד שגדלו אצלנו באגודה יותר דקות משחק, כדי שישתפשפו, יצברו ניסיון ושהאגודה תרוויח אותם לשלבים יותר מאוחרים, ולכן לא החתמנו עוד שחקנים בעמדות בהן שחקני הבית הצעירים שלנו משחקים. בנוסף ניצלנו את זמן פגרת הקורונה כדי לעשות שיפוץ עצום באולם בו אנחנו מארחים את המשחקים שלנו, אולם מקיף ט'. גם אנחנו (האגודה) השקענו כסף וגם העירייה השקיעה כסף ויצא אולם לתפארת."

העונה הבאה תתחיל בגמר גביע (שנדחה מהעונה הנוכחית), זה לא משהו שגרתי. איך תתכוננו לזה?
"נבוא מוכנים. השחקנים שהחתמנו לעונה הבאה כבר עושים פגישות ביניהם, משחקים כדוריד וכדורגל, לא באופן מקצועי בינתיים אלא בשביל הכיף. התכנון שלנו הוא לחזור לאימונים מלאים ב- 15.7, אבל כדי לעשות זאת נצטרך להביא את השחקנים הזרים לארץ כבר ב1.7 כדי שיכנסו לשבועיים של בידוד, כרגע זה נראה בעייתי כי אין הרבה טיסות. כרגע אף אחד עדיין לא יודע מה יהיה וישנם הרבה סימני שאלה."

מה יהיו המטרות בעונה הבאה? אתם רוצים להחזיר את האליפות שנלקחה ממכם בחזרה הביתה?
"המטרות יהיו ללכת על כל התארים. פחות מזה, חבל על הזמן שלנו. נקווה שנוכל בעונה הקרובה כבר להביא את הקהל שלנו לאולם. יש לנו קהל מאוד מסור שהולך איתנו הרבה שנים, ההצגה לא יכולה להימשך בלעדיהם, יהיה קשה מאוד לשחק מול יציעים קירחים, בלי כל העידוד שיש לנו פה בעיר. אני מקווה שהקהל יחזור לאולמות ונעשה חגיגה. בנוסף, התפתחות מחלקת הנוער הכי חשובה בשבילי בתור אחד שהפועל אשדוד זה מפעל החיים שלו. הכיף הגדול ביותר זה לתת לילדים מסגרת, הם משחקים, נהנים ומתפתחים כספורטאים."

אור פרקש. שחקני הבית הצעירים צפויים לקבל קרדיט בעונה הקרובה. צילום: משה דהן

אור פרקש. שחקני הבית הצעירים צפויים לקבל קרדיט בעונה הקרובה. צילום: משה דהן

מאיגוד הכדוריד נמסר בתגובה: "לעופר קושמרו יש זכויות רבות בכדוריד הישראלי, והערכה על כך שהפך את הפועל אשדוד למועדון על, שעשה היסטוריה בשנה שעברה עם הזכייה באליפות המדינה. ליגת הכדוריד בארץ לצערנו היא לא הליגה היחידה שנאלצה להגיע לסיומה ולא להתחדש בגלל משבר הקורונה. גם בליגות אחרות ובענפים נוספים בארץ ובחו"ל הוכתרו אלופות על פי מיקומן והקפיאו ירידות, ללא קשר אם השם שלהן הוא מכבי או הפועל. העונה החולפת לא דמתה לשום אחת אחרת בעבר בגלל משבר הקורונה, ומטבעה שכל החלטה שהתקבלה גררה דעות שונות ומחלוקות, כולל אגב המהלך שקושמרו עצמו הוביל, לקיים בכל זאת את גמר גביע המדינה לפני פתיחת העונה הבאה. הפנים קדימה – אל העונה הבאה, בתקווה שנוכל להתחיל ולסיים אותה על המגרש, בבריאות, תחרותיות והישגיות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר