לישי ביטון עם הקפטן של הפועל אשדוד המיתולוגית, חיים אזולאי. צילום שגיא נבט

“אנחנו מסוגלים לעלות ליגה”

קפטן האדומים אשדוד לישי ביטון מדבר: על ההעפלה לשמינית הגמר, על הפיטורים המפתיעים של חיים לוי והחלפתו ביובל נעים, על הדרבי ועל השאיפות — גם ברמה האישית. מיוחד ל”כאן דרום”

פורסם בתאריך: 26.12.19 16:29

     

הפועל אדומים אשדוד היא הקבוצה החמה והמדוברת ביותר בעיר בתקופה האחרונה. הקבוצה נראית חזקה ומסקרנת מתמיד, ובכל שבוע כובשת פסגות חדשות. השבוע גברו האדומים על הפועל פתח תקווה מהליגה הלאומית והעפילו לשמינית גמר גביע המדינה, הישג שאליו לא זכתה להגיע גם הפועל אשדוד המיתולוגית. מי שהיה במועדון גם בימיו הקשים ביותר הוא לישי ביטון.

ביטון, 29, המשחק בעמדת הקשר, נמצא בהפועל אדומים עוד מאימון הפתיחה בליגה ג’ — לפני ארבע שנים וחצי, וכיום הפך משחקן אלמוני לשם שכל חובב כדורגל באשדוד מכיר. אף על פי שחוזר על ידי קבוצות רבות שהגישו לו הצעות יפות, בחר ביטון להישאר במקום שאליו הוא הכי מחובר, ולאחר פרישתו של יאיר אזולאי גם קיבל את סרט הקפטן.

לישי נשוי לדניאל, והם הורים לשניים: תהל אור בת 5 וחצי ורפאל בן 3. לאחר ההישג המרשים של קבוצתו והחוויה שעבר בהגרלת שמינית גמר גביע המדינה, שבה הוציא את שמות הקבוצות מכדורי ההגרלה באירוע שסוקר בכל ערוצי התקשורת הארציים, התפנה הקפטן והסמל של הפועל אדומים אשדוד לספר על תחושותיו בריאיון בלעדי ל“כאן דרום” ולהתכונן להמשך העונה.

לישי, עשיתם היסטוריה השבוע בגביע המדינה. איך ההרגשה להגיע להוביל את הפועל אשדוד לשמינית גמר הגביע לראשונה בתולדותיה?

“הרגשה אדירה, אין כיף כזה. זו זכות גדולה עבורי כשחקן להגיע להישג הזה עם המועדון הזה. עם כל זה, הגביע הוא עדיין רק בונוס, ואנחנו עם הפנים קדימה לעבר הליגה, וכבר בשישי הקרוב מצפה לנו משחק חוץ קשה מול מכבי הרצליה בחוץ, משחק בו אנחנו חייבים לחזור עם שלושת הנקודות הביתה”.

מה אתה חושב על שער הניצחון האדיר שמאיר כהן כבש בגביע?

“אני שמח מאוד בשבילו, הוא ילד מדהים ומקצוען, אני בטוח שהוא יגיע רחוק. ובאמת הגול שהוא כבש הוא גול גדול שייזכר פה לעוד שנים רבות”.

 

מאיר כהן חוגג את השער. צילום מדיה אדומים אשדוד

הגרלתם את הפועל רעננה בשלב שמינית הגמר. מהם יחסי הכוחות?

“מדובר בקבוצה מליגת העל, קבוצה טובה. על פי הבדלי הרמות בין הליגות הם יותר טובים מאיתנו, אבל אני בטוח שנכין את עצמנו אליהם כמו שצריך, נילחם על כל כדור ובכל דקה במגרש וניתן להם פייט, נסתכל להם בלבן שבעיניים ולא נוותר בקלות. אני מבטיח לך שקל לא יהיה להם”.

ייצגת את הפועל בהגרלה כששלפת את הכדורים. איך היה לקבל את הכבוד הזה בהגרלה ששודרה בכל ערוצי התקשורת הארציים? איך היה להתערבב בין שחקנים ודמויות בכירות בכדורגל הישראלי?

“כבוד גדול מאוד בשבילי ובשביל המועדון הזה. זה לא סוד שהפועל אשדוד זה מותג, ואנחנו שמחים שנתנו לנו את הבמה ומקווים להראות שאנחנו באמת שייכים לקבוצות הבכירות בארץ”.

עם כל הכבוד לגביע, הליגה היא הלחם והחמאה של הקבוצה. ביום שישי הקרוב תצאו למשחק חוץ נגד מכבי הרצליה ואתם חייבים לנצח. כרגע אתם נמצאים במרחק של שש נקודות מהכח ר”ג שמוליכה את הטבלה. איך מתכוננים למשחק כזה חשוב?

“מתכוננים למשחק כמו לכל משחק. עושים את העבודה באימונים על הצד הטוב ביותר, מכינים את עצמנו נפשית ופיזית למשחק. לא יהיה קל, נצטרך להתאחד כקבוצה כמו תמיד ולתת את מה שאנחנו יודעים על הדשא, ובעזרת השם אנחנו מקווים לחזור עם שלוש הנקודות הביתה לאשדוד”.

אתה נמצא מהאימון הראשון בהפועל אדומים אשדוד בליגה ג’, כיום אתה עונד את סרט הקפטן ונחשב לאחד מהשחקנים המובילים בליגה א’. האוהדים מחשיבים אותך לאחד הסמלים הגדולים בהיסטוריה של המועדון, כולל הפועל אשדוד המיתולוגית. מה אתה חושב על כך?

“זה כבוד גדול עבורי, משהו שהוא כלל לא מובן מאליו. אני מרגיש את הקהל וחווה אותו ביום—יום, באימונים ובמשחקים. יש אוהדים שכל הזמן מתקשרים אליי ומפרגנים, הכימיה שלי עם האוהדים מאוד מיוחדת. זו זכות ענקית, אין לי מילים. אני מקווה שהשנה נשמח אותם כי מגיע להם. הם מגיעים לכל מגרש ונותנים את הטון, מוכיחים כל שבוע שהם קהל מצוין ודוחפים אותנו, שאפו. אני קורא לכל האוהדים לבוא ולתמוך בנו במשחקים הקרובים, זה חשוב מאוד לנו השחקנים, הם המנוע שלנו”.

מה אתה חושב על כך שחיים לוי פוטר אף על פי שלא הפסיד בשום משחק העונה?

“חיים הוא מאמן מצוין, שמאוד נהניתי להתאמן תחתיו. המועדון החליט לעשות שינוי ולהחתים את יובל נעים, שגם הוא מאמן מצוין. אני מכבד את מקבלי ההחלטות במועדון וחושב שהם עושים הכול לטובת המועדון”.

איך אתה חושב שהגעתם של יובל נעים ואוהד אדלשטיין תשפיע על הקבוצה?

“שמעתי המון על יובל נעים, שהוא מאמן מצוין עם סגנון משחק התקפי, ובעיקר שהוא חי את המשחק, דבר שראיתי כבר נגד הפועל פתח תקווה במשחק האחרון. אדלשטיין הוא שחקן שובר שוויון בליגה א’, שחקן פנטסטי ברמה מעל הליגה לדעתי, הוא יכול לתרום לנו המון והוא יוסיף לנו המון. סומך עליהם שיובילו אותנו לעמוד במטרות”.

מה המטרות העונה?

“המטרה היא חד משמעית — לעלות ליגה. אני חושב שאנחנו מסוגלים לעשות את זה. אבל בכל שבוע מתרכזים במשחק הקרוב. שלושת המשחקים הבאים, שיסגרו את הסיבוב הראשון, יהיו משמעותיים ביותר לקראת ההמשך”.

הדרבי האשדודי ייערך עוד שלושה שבועות. מי כמוך יודע כמה המשחק הזה חשוב לאוהדים. אתה כבר חושב על הדרבי?

“הראש שלנו רק בהרצליה, לא מסתכלים על הדרבי כרגע. כשיגיע הרגע, אני בטוח שנהיה בכוננות שיא, נכין את עצמנו בצורה הטובה ביותר שיש. אמנם רוב הסגל הם שחקנים חדשים בקבוצה, שלא חוו את משחקי הדרבי, אבל דאגו להכניס לראש של כל שחקן ושחקן בקבוצה מה החשיבות של המשחק הזה”.

מה השאיפות שלך לעתיד? יובל נעים אמר שהשאיפה שלו היא לעלות לליגת העל בתוך כמה עונות.

“מבחינה אישית, אני שואף לתת עונה טובה שתעזור לקבוצה שלי לעמוד במטרות. אני רואה את עצמי נשאר פה בעתיד, טוב לי פה, זה הבית שלי. החלום שלי זה להגיע עם הפועל אדומים אשדוד לליגת העל, ברגע שאעשה את זה — אוכל לפרוש, עשיתי את שלי בכדורגל”.

אתה עובד בעוד עבודה חוץ מהכדורגל?

“עבדתי במשך שש שנים בקוקה קולה, כרגע אני לא עובד, החלטתי להשקיע ולהתמקד בכדורגל בזמן הקרוב. השאיפה שלי זה לעלות לליגה הלאומית עם הפועל אדומים אשדוד ולהפוך לכדורגלן מקצוען לכל דבר, ואולי בעתיד גם לליגת העל“.

לישי דניאל ביטון והילדים. צילום פבל

מאיר האיר את העיר

שער אדיר של מאיר כהן בהארכה העלה את הפועל אדומים אשדוד לשמינית גמר הגביע לראשונה בתולדותיה לאחר ניצחון על פתח תקווה

מאיר כהן חוגג את השער. צילום מדיה אדומים אשדוד

במסגרת סיבוב ח’ של גביע המדינה הפועל אדומים אשדוד אירחה את הפועל פתח תקווה מהליגה הלאומית. יותר מ—1,000 צופים הגיעו למגרש הסינטטי על מנת לחזות בהופעת הבכורה של המאמן יובל נעים על הקווים ושל שחקן הכנף המהיר אוהד אדלשטיין במדים האדומים. המשחק הועבר בשידור חי בערוץ הספורט הארצי. האדומים חסרו את שלושת המגנים — פיטר אליאס, סתיו ישראלי ודניאל בורחל. מי שעלו כמגנים הם רחמים צ’קול ואוריאל פיניה, הקשר ההתקפי. ואילו אדלשטיין ערך בכורה בהרכב הקבוצה.

המשחק נפתח בשליטה אדומה. האשדודים לחצו את שערו של שוער האורחים עדי נסה, אך לא הצליחו לנצל את המומנטום והדחיפה מהקהל להבקיע את שער היתרון. מאמן האורחים עמיר נוסבאום החליט לערוך חילוף כבר במחצית הראשונה כשהכניס בלם במקום קשר התקפי על מנת לחזק את הגנת קבוצתו בשל הלחץ של האדומים. במחצית השנייה הפועל פתח תקווה התעוררה, והמשחק הפך לשקול, קרב של ממש בין שתי הקבוצות ששחקניהן נלחמו על כל כדור. יובל נעים השתולל על הקווים לאורך כל המחצית ונראה שהוא חי את המשחק, מה שעלה לו בספיגת כרטיס צהוב משופט המשחק.

לאחר 0:0 ב-90 דקות המשחק הלך להארכה, ובדקה ה-97 מאיר כהן המחליף נשלח באגף הימני והקשית מעל שוער הכחולים בצורה מרהיבה בבעיטה ממרחק רב והעלה את הפועל אדומים אשדוד ל—1:0, סנסציה! שערו הראשון של מאיר כהן במדים האדומים. החלוץ הצעיר, בן 20 בלבד, הגיע לפני כחודש מהפועל רמת גן ולא נספר ברוטציה של המאמן חיים לוי, אך כעת, במשחקו הראשון תחת יובל נעים, הוא קנה את עולמו.

התוצאה נשמרה עד לסיום המשחק, והשחקנים האדומים ביחד עם הקהל, שעודד לאורך כל המשחק את הקבוצה שלו, פצחו בחגיגות לאורך דקות רבות על הדשא ולאחר מכן גם בחדר ההלבשה, כשהשחקנים הפגינו את יכולתם גם בתיפוף על דרבוקה. שירת “הלילה הלילה הלילה שמחה גדולה הלילה” נשמעה מחדרי ההלבשה.

הפועל אדומים אשדוד ניצחה פעם נוספת קבוצה מהליגה הלאומית, כשגברה בתוצאה 1:0 על הפועל פתח תקווה. כזכור, בסיבוב הקודם גברו האדומים בתוצאה 2:0 על הפועל עכו. הגרלת שמינית גמר גביע המדינה זימנה לאדומים מאשדוד מפגש קשה מול הפועל רעננה מליגת העל. המשחק ייערך במגרש הסינטטי באשדוד בתאריך 14.1.2020. משחק הליגה הבא של הקבוצה ייערך ביום שישי הקרוב בשעה אחת בצהריים באצטדיון בהרצליה מול מכבי המקומית. ואילו עירוני אשדוד תארח במוצאי שבת את קריית גת, שסוגרת את הטבלה.

הרכב הפועל אדומים אשדוד: גיא סאלם, אוריאל פיניה, רוי עמוס, פיליפ חאיכ, רחמים צ’קול, עדן בן מנשה, מוחא באדיר, לישי ביטון, אוהד אדלשטיין, משה בן לולו, עידן שריקי. מגרש: סינטטי אשדוד, קהל: 1,200 צופים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר