היום בבית המשפט בת"א: מצד אחד הוריו של ארי נשר ז"ל, אבי ואיריס, ומהצד האחר, יצחק אספה. צילום: מגד גוזני

דרס וברח: אספה הורשע בהפקרה ושיבוש מהלכי משפט

שנה אחרי שדרס למוות את הנער ארי נשר: יצחק אספה הורשע בהפקרה ושיבוש, אולם זוכה מחמת הספק מעבירות נהיגה בשכרות ומהירות מופרזת. העונש המינימלי: 10 חודשי מאסר

פורסם בתאריך: 10.9.19 12:57

     

מגן מ.ס אשדוד, יצחק אספה, הורשע הבוקר (שלישי) ע"י השופט צבי גורפינקל בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהפקרת ארי נשר ז"ל בתאונת פגע וברח, ובנוסף בשיבוש הליכי משפט. אולם הוא זוכה מעבירות נהיגה בשכרות ומהירות מופרזת.

הכל התחיל לפני כשנה, אספה נהג במכונית לאחר בילוי באמצע הלילה בתל אביב והיה מעורב בתאונת פגע וברח בה נהרג הנער בן ה-17 ארי נשר ז"ל (בנו של במאי הקולנוע אבי נשר) ונפצע חברו.

ארי נשר בתלמה ילין, צילום: ליהי מיירה טולדנו

ארי נשר בתלמה ילין, צילום: ליהי מיירה טולדנו

העונש המינימלי הקבוע בחוק הוא 10 חודשי מאסר, הטיעונים לעונש יינתנו ב-13 בינואר 2020.

השופט גורפינקל קבע, כי אספה שיקר: "הנאשם שיקר בעדותו וטען כי חברו עומר נהג ולא הוא, על פי הממצאים והעדויות אני קובע כי הנאשם היה מודע לפגיעה באופניים ועל כן אני מרשיע אותו בעבירת ההפקרה אך רק באחת כזו כמו כן, אני מרשיע את הנאשם בעבירת שיבוש הליכי משפט".

מגן מ.ס אשדוד לא הורשע בנהיגה בשכרות ולא במהירות מופרזת מחוסר וודאות.
השופט גורפינקל אמר
: "באשר לעבירת השכרות, הבדיקה מעידה כי היה בדמו רמת אלכוהול אך אין לקבוע האם היה שתוי בעת הנהיגה או לאחר מכן. הנאשם היה שעתיים בידי המשטרה אך לא נבדק בהן ורק לאחר מכן לכן אין אפשרות לקבוע האם נהג שיכור. לא ניתן להרשיעו בעבירת השכרות ברמת הוודאות המספקת ועל כן אני מזכה אותו מעבירה זו" והוסיף: "אני מזכה את הנאשם מעבירת המהירות בשל העובדה כי לא אוכל להרשיעו עקב בדיקת המהירות שאינה יכולה באמת לקבוע האם נהג במהירות מופרזת."

עו״ד כפיר דור, המייצג את אספה, מסר: ״היום ניתנה הכרעת הדין אצל כבוד השופט גורפינקל בתיק שלא היה אמור להתנהל, התיק הזה התנהל אך ורק בגלל שפרקליטות המדינה החליטה לייחס עבירות לרוב כנגד יצחק אספה שהיום לגבי חלקם בית המשפט הביע את דעתו וזיכה את המואשם בנהיגה בשכרות או במהירות וכמובן הרשעה בהפקרה אחת ולא שתי הפקרות, אנו סבורים שאם כתב האישום היה מגלה עבירה אחת של הפקרה אז התיק הזה לא היה מתנהל”.

יצחק אספה מסר לאחר הכרעת הדין: "זהו בוקר קשה שמסכם שנה קשה מאד עבורי, אך קושי זה הוא כאין וכאפס לעומת הקושי של משפחת נשר, שאיבדה את היקר לה מכל, ארי נשר ז"ל. אני משתתף בצערם העמוק וכואב את כאבם ואמשיך לכאוב אותו בכל יום במהלך חיי".

מ-מ.ס אשדוד נמסר: "זהו יום קשה לכל משפחת מועדון ספורט אשדוד, שמזדהה עם כאבה העצום של משפחת נשר. על מנת להמשיך ולהעלות את המודעות לבטיחות בדרכים, ובהמשך לפעולות שנקטנו במהלך העונה הקודמת, המועדון ימשיך להנחיל ולהטמיע את החשיבות של נהיגה נכונה וזהירות בדרכים בקרב שחקני מחלקת הנוער והאקדמיה וכן במסגרת פעילות קהילתית שמבצע המועדון בבתי הספר בעיר."

פסק דין יצחק אספה. אפסה ונשר בתמונה אחת. צילום מגד גוזני

פסק דין יצחק אספה. אספה וחברה. צילום מגד גוזני

פסק דין יצחק אספה. אבי נשר ואשתו. צילום מגד גוזני

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר