נועם גרשוני צילום יחצ

מדליק המשואה נועם גרשוני מגיע היום (ג') למתנ"ס חרצית

טייס הקרב לשעבר שנפצע במלחמת לבנון השני, נותר נכה והפך לאלוף אולימפי בענף הטניס יספר את סיפורו האישי

פורסם בתאריך: 10.4.18 09:42

     

הספורטאי הפאראלימפי נועם גרשוני, שיהיה בין מדליקי המשואות בטקס פתיחת אירועי יום העצמאות ה-70 לישראל בהר הרצל יגיע הערב למרכז קהילתי חרצית להרצאה שתעסוק בסיפור חייו ונקראת "סיפורו של אלוף".

את הבחירה בגרשוני, סרן במילואים שנפצע קשות במלחמת לבנון השנייה כששימש כטייס מסוק קרב והפך לנכה, נימקו בוועדה כי הוא "מבטא את מורשתם של נכי ופצועי צה"ל, שנושאים על גופם בגאווה ובגבורה את מחיר תקומתה של המדינה, ומעוררים השראה במאבקם לשיקום ולחזרה לחיים".

שיקומו נחשב לנס רפואי, במהלכו החל נועם להתאמן בטניס בבית הלוחם והפך לטניסאי מוביל בנבחרת ישראל לנכים. סיפורו המדהים הסתיים לאחר 6 שנים עם מדליית זהב באולימפיאדת הנכים בלונדון 2012.

בתחילת שנת 2012 זכה גרשוני בגמר האליפות הפתוחה של סידני, אוסטרליה, בטניס בכיסאות גלגלים. שלושה חודשים לאחר מכן הצליח להשיג את האלוף הפאראלימפי של שנת 2008, הוא פיטר נורפוק. אז זכה בטורניר פנסקולה אשר בפלורידה.

בחודש מאי בשנת 2012 העפיל עם שרגא ווינברג לשלב חצי הגמר בטורניר הבינלאומי ביפן לטניס כיסאות גלגלים. ביולי אותה שנה זכה באליפות צרפת הפתוחה ובמקום השני בקטגוריית הזוגות.

גרשוני לקח חלק בנבחרת הישראלית למשחקים הפאראלימפים 2012. הוא זכה במדליית זהב בטורניר היחידים ובמדליית ארד בטורניר הזוגות יחד עם שרגא ויינברג.

 

 

 

לאחר זכייתו צוטט גרשוני באומרו כי "שווה להיפצע למען המדינה הזו", אמרה שהפכה לציטוט נפוץ בקרב חוגים רבים. כיום גרשוני מתנדב בהוסטל "מקום אחר" בתל אביב ומלמד מתמטיקה לבני נוער.

"סיפורו של אלוף", מרצה: נועם גרשוני, יום שלישי, 10.4.15  בשעה 19:00 מרכז קהילתי 'חרצית', שד' הפרחים 18 (רובע ח') , אשדוד. 20 שקלים בלבד כחלק ממיזם 'התושב במרכז הקהילתי', להזמנות: 08-8542830

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר