קארין וקסמן (משמאל) ויאנה קרמרנקו עם מדליית הזהב בקייב

שוות זהב: ריאיון מיוחד עם אלופות אירופה מאשדוד

קארין וקסמן ויאנה קרמרנקו מאשדוד חזרו מאליפות אירופה עם מדליית זהב, לאחר שהגיעו למקום הראשון בתחרות הקבוצתית יחד עם חברותיהן לנבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית. אחרי ההישג ההיסטורי דיברו הספורטאיות האולימפיות עם "כאן דרום"

פורסם בתאריך: 4.12.20 11:37

     

נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית רשמה בסוף השבוע הישג יוצא דופן כשזכתה במקום הראשון ובמדליית הזהב באליפות אירופה בקרב רב לשנת 2020 שנערכה בקייב, אוקראינה, לאחר שהשיגה 67.575 נקודות. שתיים מתוך שש המתעמלות של הנבחרת הן אשדודיות, קארין וקסמן ויאנה קרמרנקו בנות ה-18. קארין, בת לצביקה ונטלי וקסמן החלה להתאמן בגיל 4 בבית הספר להתעמלות אמנותית בניהולה של אירנה טפלוב – הפועל סחלבים אשדוד, ומשנת 2017 מתאמנת בנבחרת ישראל, ואילו יאנה, בת לאולג ואלנה קרמרנקו מתאמנת מגיל 6 באגודת מכבי אשדוד אצל המאמנות לנה, מריה ואסטה ויינבלט, והצטרפה לנבחרת ישראל לפני כשנה וחצי.

"אני עדיין לא מעכלת את הבשורה", אמרה וקסמן ל "כאן דרום": "ההרגשה לזכות באליפות אירופה היא מדהימה, אף נבחרת ישראל בעבר לא הביאה הישג כזה ככה שממש עשינו היסטוריה. אני חושבת שאני עדיין לא מצליחה לעכל את גודל המעמד".

"הרגשה מטורפת לזכות באליפות אירופה", שיתפה קרמרנקו. "לא חשבנו בכלל בכיוון שנזכה במקום הראשון, טסנו לתחרות במטרה לעשות ולהראות את היכולת הכי טובה שאנחנו יכולות. ברור שרצינו גם מדלייה וכשהבנו שאנחנו אלופות אירופה זו הייתה הרגשה מדהימה וזה היה הכי מרגש בעולם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


מה עבר לכן בגוף כשעמדתן על הפודיום בקייב ו"התקווה" התנגנה?

וקסמן: "לשמוע את ההמנון על אדמת אוקראינה היה מטורף. המוזיקה שלנו בתרגיל הכדורים היא עיבוד של השיר "עם ישראל חי" של עפרה חזה, וממש הראנו לכל העולם עד כמה עם ישראל חי".

קרמנקו: "כשעמדנו על הפודיום ושמענו את ההמנון הרגשתי גאווה וצמרמורות בגוף. לעמוד במקום הראשון באליפות אירופה בקייב ולשמוע את התקווה זו הרגשה מטורפת שאי אפשר להסביר במילים".

נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית לאחר הזכייה באליפות אירופה. צילום: הועד האולימפי

הבנות סיימו את תרגיל הכדורים בציון של 34.1 ואת התרגיל המשולב בציון 33.475. בשקלול שתי התוצאות התמקמה הנבחרת במקום הראשון בקרב-רב, כשהיא מקדימה את אזרבייג'אן והמארחת, אוקראינה, והוכתרה כאלופת אירופה. נבחרות חזקות מאוד ובראשן רוסיה- יריבתה הפוליטית של אוקראינה- לא השתתפו בתחרות. המאמנת הראשית של הנבחרת, שמורכבת, בנוסף ליאנה קרמרנקו וקארין וקסמן, מאופיר דיין, יוליאנה טילגין, שי בן רובי ובר שפושניקוב, היא אירה ויגדורצ'יק.

בדידות זוהרת

מיד לאחר הנחיתה בארץ בין ראשון לשני, כל חברי המשלחת, כולל המתעמלות מאשדוד, נכנסו לבידוד מלא בבתיהם, לאחר שנחשפו לחולת קורונה מאומתת. אף על פי שהמשלחת עשתה הכל כדי לשמור על סטריליות ואפילו לקחה טיסה מיוחדת כדי להימנע ממגע עם זרים, זה לא עזר. חולת הקורונה היא לא אחת מהמתעמלות שנכחו באליפות אירופה, אך בגלל שכל המתעמלות נחשפו אליה – הן נדרשו להיכנס לבידוד מלא. בלי קשר למקרה, כל הנוכחים על הטיסה עברו בדיקת קורונה בנמל התעופה בן גוריון. כל מתעמלות נבחרת ההתעמלות האומנותית קיבלו תשובה שלילית. כל מי שהיה חלק מהמשלחת לאוקראינה צפוי לעבור בדיקת קורונה נוספת, ורק בעוד כשבועיים המתעמלות יוכלו לחזור להתאמן, בהנחה שייצאו שליליות לנגיף.

וקסמן סיפרה ל "כאן דרום": "קצת מבאס להיכנס לבידוד כי רצינו לחגוג את הזכייה, אבל לא נורא. אני מאמינה שיהיו לנו עוד הזדמנויות בעתיד. העיקר שיצאנו שליליות ושאנחנו מרגישות טוב".

יום לאחר הזכייה של הנבחרת, גם המתעמלת לינוי אשרם מהמשלחת הישראלית זכתה במדליית זהב. "זה היה צפוי", אמרה וקסמן בקשר לכך, והוסיפה: "היא הייתה הכי טובה והייתה אחת המועמדות הבטוחות לזכייה במקום הראשון. ישבנו בקהל ועודדנו אותה ובאמת כל הכבוד לה. ישראל זכתה השבוע באליפות אירופה גם באישי וגם בקבוצתי, זה הישג גדול". קרמרנקו סיכמה: "לינוי אשרם היא מתעמלת אישית מצוינת והיא צריכה להגיע רחוק, אני מאמינה שהיא תצליח להביא מדלייה אולימפית בטוקיו".

קארין וקסמן ויאנה קרמרנקו

שתי המתעמלות מאשדוד סיימו לאחרונה את לימודיהן, וקסמן במקיף ז' וקרמרנקו במקיף ט'. כרגע הן מלש"ביות וצפויות להישאר בסטטוס הזה עד שנת 2022, מכיוון שבעקבות דחיית אולימפיאדת טוקיו בשנה גם הגיוס שלהן נדחה כדי לאפשר להן להתרכז בהכנות לאולימפיאדה שצפויה להיערך בקיץ הקרוב, לאחר שקיומה בקיץ האחרון בוטל בשל הקורונה.

"זה עוזר לי להתמקד בספורט ובהכנות לאולימפיאדה", סיפרה קארין. גם קרמרנקו הסכימה והוסיפה: "אני חושבת קודם כל על אולימפיאדת טוקיו ועל לייצג את המדינה בכבוד ולעשות הכל בצורה הכי טובה שאנחנו יכולות. כרגע הדבר היחידי שאני עושה בחיים זה ההתעמלות האומנותית. הצבא והלימודים יבואו מיד אחרי".

קארין וקסמן בפעולה. צילום באדיבות אירה המאמנת

הזכייה באליפות אירופה מוסיפה לכן ביטחון לגבי הסיכוי לזכות במדליה באולימפיאדת טוקיו?

קארין: " הזכייה הזאת היא צעד מאוד משמעותי בדרך לטוקיו. לא רק שהביטחון שלנו עלה, גם חיזקנו את המעמד שלנו בפני השופטות. אנחנו נמשיך להילחם ולעבוד בכל הכוח בתקווה שגם בטוקיו נעשה היסטוריה. אנחנו עובדות על תרגילים חדשים כבר מתחילת השנה, רמת קושי עלתה ואנחנו מקוות להיות טובות".

 יאנה: "תמיד יש לאן לשאוף ואנחנו שואפות להגיע הכי רחוק שאפשר. אנחנו מתאמנות 24/7 למען המדינה ולמען הדגל, תמיד נוסעות לתחרויות במטרה לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולות. ברור שלא הכל היה מושלם ויש עוד הרבה מאוד עבודה קשה אבל המטרה שלנו היא לייצג את ישראל בכבוד וכמו שאירה (ויגדורצ'יק, מאמנת נבחרת ישראל) אומרת- זכינו באליפות אירופה אבל זה כבר עבר, זה מאחורינו ואנחנו עם הפנים קדימה ליעד ולמטרה הסופית שהיא טוקיו 2021. השנה ההכנות מאוד שונות, קודם כל בגלל נגיף הקורונה שום דבר לא דומה למה שהיה לפני כן. תקופת ההכנה מאוד קשה וכל הזמן משתנה בהתאם ואנחנו מנסות להכין את עצמנו הכי טוב שאפשר למרות התקופה המאתגרת".

המתעמלות האולימפיות מאשדוד: קארין וקסמן ויאנה קרמרנקו

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר