לסרי עם כף המלט. צילום: רונן נג'אתי

צפו: הונחה אבן הפינה לאגם במרינה

הערכה: העבודה תסתיים תוך כשנה וחצי-שנתיים. לסרי ציין בטקס שסביב האגם, בשטח של 25 דונם, יוקמו מדשאות, מתקני משחק לילדים, בתי קפה, מסעדות, פרגולות להצללה, מזרקות ותאורה

פורסם בתאריך: 24.9.19 22:32

     

היום בצהריים הונחה אבן הפינה לאגם המלאכותי במרינה של אשדוד. באירוע נכחו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ממלא מקומו אבי אמסלם, הסגן שמעון כצנלסון, יו"ר אשטרום אברהם רמי נוסבאום, מנכ"ל אשטרום נכסים, ירון רוקמן ואלן מנטין, מנכ"ל פיתוח דרום אירופה של רשת מלונות הילטון, המתכננת בניה של שני בתי מלון נוספים בעיר.

טקס הנחת אבן פינה לאגם במרינה אשדוד. צילום: פבל

טקס הנחת אבן הפינה לאגם במרינה, מימין לשמאל: מהנדס העיר דורון חזן, חברת המועצה סטלה ויינשטיין, חבר המועצה עו"ד חנוך דרך ארליך, סגני רה"ע, שרון מרק ושמעון כצנלסון, ד"ר יחיאל לסרי, ממלא מקומו אבי אמסלם, יו"ר אשטרום, רמי נוסבאום וחברת המועצה עו"ד אורית אלמוזלינו רייז. צילום: פבל

לא מזמן הצהיר ד"ר לסרי שהעבודות תסתיימנה עד תחילת שנת 2022.

"מדובר בפרויקט חשוב ממעלה ראשונה לעיר אשדוד, עבדנו סביב השעון בכדי שבפרויקט הזה יקום וכדי שסוף סוף יהיה לנו אגם, מה שהתושבים שלנו רוצים", אמר כצנלסון. "היום אני סוגר מעגל. ב-94', יחד עם רמי, התחלנו את התהליך לפיתוחה של המרינה באשדוד ועכשיו ממשיכים בכל הכוח לסיים את המערכה וליצור מקום שאפשר לבלות בו עם אטרקציות ובתי מלון. אני מבקש מכם תמישכו כמו שהתחלנו ושלא נצטרך להיפגש פה עוד עשרים שנה".

"אני שמח לציין את פתיחת העבודות של השלב האחרון בפיתוח אורך המרינה של העיר", אמר רוקמן, שנקרא לבמה אחריו. "כולי תקווה שהקמת האגם תפרוץ את השכר הסימבולי ותוביל לכך שבמהלך השנה יחלו גם העבודות על החניון צמוד, הטיילת העירונית וכמובן מגרשי המלונאות, המסחר והמגורים שעוטפים את הפרויקט".

ד"ר לסרי עלה גם הוא לשאת דברים: "חג לעיר אשדוד שהיום זוכה לצאת לדרך באחד הפרויקטים החשובים שלה. אנחנו למעשה באיחור של 20 שנה, שעוד אז היו צריכים להתחיל בפיתוח המקום הזה. אנחנו מעניקים לעיר את אחד המשאבים החשובים שלה, משאב תיירותי. המיקום של אשדוד במרכז הארץ עם רצועת החוף הנהדרת לא נוצל כראוי, אני חושב שהאגם שיקום כאן יהיו מכפלת כוח לכל התוכנית שלנו להפוך את העיר לרביירה של המזרח התיכון".

טקס הנחת אבן פינה לאגם במרינה אשדוד. צילום: פבל

מימין: מנכ"ל אשטרום נכסים רוקמן, כצנלסון, עו"ד חנוך דרך ארליך, אביח אמסלם, ד"ר לסרי . צילום: פבל

דבריו המלאים של לסרי:

  • "אנחנו שמחים וגאים כאן באשדוד לחנוך את תחילת העבודות על האגם במרינה. זהו צעד נוסף בחלום שאמור להפוך את אשדוד למטרופולין תיירותי מהחשובים במדינת ישראל!
  • בימים אלו אשדוד עוברת מהפך תיירותי. כבר בעתיד הקרוב מתוכננים לקום בעיר שורת פרויקטים ואטרקציות תיירותיות העתידים להפוך את אשדוד לעיר תיירותית מובילה בישראל, זאת תוך ניצול יתרונותיה כעיר נמל במרכז הארץ, התהוותה כמעצמה קולינרית אזורית וארצית, ותרומת הרכב האוכלוסייה המגוון שלה על שלל נכסיו התרבותיים.
  • ההזמנה לטקס שהוציאה עיריית אשדוד

  • אך לפני הבשורה התיירותית אותה אנו מובילים כאן באשדוד, שבאה לידי ביטוי באגם במרינה, האגם במרינה החל דרך הליך דמוקרטי נפלא הליך שיתוף הציבור באשדוד.
  • כחלק מהתפיסה העירונית לשיתוף הציבור בהליכי תכנון העיר, הוחלט על מפגש שיתוף ציבור המציג את התכנית האסטרטגית למרחב חוף אשדוד ולמרינה – אגם או כיכר עירונית. המפגש התקיים ב- 01.15 בבית יד לבנים. אל הכנס הוזמנו כלל תושבי העיר, והוצגו בו הדמיות של כיכר רבת פעילויות מול אגם ופארק פסטורלי.
  • ד״ר יחיאל לסרי בטקס הנחת אבן פינה לאגם במרינה אשדוד. צילום: פבל

    ד״ר יחיאל לסרי בטקס הנחת אבן פינה לאגם במרינה אשדוד. צילום: פבל

  • ובסוף התושבים החליטו. התושבים החליטו בהצבעה דמוקרטית נפלאה, שרצונם הוא האגם. וכך היה. מאותה רגע נפלה ההחלטה ואנו בעירית אשדוד כיבדנו את ההחלטה והחלנו לפעול לתחילת הפרויקט שאותו אנו חונכים היום-אגם המרינה.
  • שיתוף הציבור הוא תהליך שבו התושבים לוקחים חלק בקבלת ההחלטות ביחס לנושאים הנוגעים לחייהם. לתהליך יתרונות רבים, ביניהם יצירת אחריות חברתית של המשתתפים זה כלפי זה וכלפי הסביבה ובעקבות כך התפתחות קהילה ותשתיות קהילתיות וחיזוק הדמוקרטיה. ואנו מברכים ומעודדים על כך.
  • פרויקט האגם במרינה אותו אנו חונכים היום יחל תחילה בעבודות בשטח הכיכר הציבורית לרבות האגם המרכזי בגודל של 25 דונם. השטח יכלול אזורי מדשאות, מתקני משחק לילדים, רחבות לבתי קפה, מסעדות, פרגולות להצללה, מזרקות פיתוח, תאורת אוירה ועוד. זה רק פרויקט אחד מיני פרויקטים רבים אותם אנו מובילים כרגע באשדוד.
  • בין הפרויקטים המתוכננים ניתן למנות את פיתוח המזח הדרומי במרינה ואטרקציות התיירות בה, הקמת פארק משולב מים, מוטורי ואקסטרים בפארק נחל לכיש, חניון קמפינג מאובזר ומונגש עבור קרוואנים ניידים ואוהלים, בריכת גלישת גלים, העתקת השוק העירוני ובניית מתחם מכולות מעוצבות תוך הפיכתו למוקד משיכה ובילוי לאורך כל השבוע, פיתוח טיילת החוף הצפוני ועוד שורה של מיזמי תיירות שונים ומגוונים. נוסף לפיתוח ההיבט התוכני: פסטיבל "עמים וטעמים", מסלולי סיור במסגרת "שבתיירות", ועוד.
  • טקס הנחת אבן פינה לאגם במרינה אשדוד. צילום: פבל

    טקס הנחת אבן פינה לאגם במרינה אשדוד. צילום: פבל

  • פיתוח מיזמי ותשתיות התיירות הוא סימן לבאות, אין לי ספק כי הפרויקטים שבתכנון, וחלקם כבר בשלבי ביצוע מתקדמים, יעודדו ויאפשרו למאות ואלפי אנשים המבקרים בעיר להתרשם מיופייה ומההיצע הרחב של האטרקציות – החל מחופי הים, דרך אתרי הטבע, המורשת והפארקים וכלה במסעדות ובתי המלון.
  • כל אלו מצטרפים להודעה שפרסמה אתמול רשת הילטון העולמית בה היא הודיעה רשמית כי היא מקימה שני בתי מלון בחוף לידו באשדוד. שני בתי המלון יכילו במשותף 244 חדרים, אשר יהוו תוספת משמעותית לכמות החדרים המוצעת כיום בעיר. לא בכדי אמרו ברשת הילטון את המשפט הבא: "אנו מוצאים באשדוד פוטנציאל תיירותי גדול".
  • תתחילו להתרגל למשפט – "אשדוד עיר התיירות של ישראל".
  • חברים, אני לא מתבייש לומר – בעיניי, אשדוד תהפוך לאחת מערי התיירות החשובות ביותר במזרח התיכון של המזרח התיכון. מי יתן וביחד נמשיך לבנות ולהבנות ולסלול לאשדוד שערים ותקוות ולהזדמנויות חדשות".

 

 

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר