האיש החזק במ.ס אשדוד ג'קי בן זקן. צילום: אורי קריספין
האיש החזק במ.ס אשדוד ג'קי בן זקן. צילום: אורי קריספין

העתירה החדשה נגד פרויקט סגול של בן זקן נמחקה; גלבר וחסן ישלמו הוצאות

שני חברי המועצה הגישו עתירה נוספת נגד מיזם הבנייה של חברת סגול שאמור לקום צמוד לסטאר סנטר, אך בית המשפט החליט למחוק אותה על הסף והטיל עליהם תשלום הוצאות. הנימוק: לא הביאו את הנושא לדיון במועצת העיר, לפני שפנו לערכאות

פורסם בתאריך: 24.5.18 13:39

     

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע הורה למחוק את העתירה החדשה שהגישו הלן גלבר ואלון חסן כנגד אישורו של פרויקט סגול והטיל עליהם תשלום הוצאות בגובה 11 אלף שקל. סכום זה יחולק בין עיריית אשדוד, הוועדה המחוזית וחברת סגול ב.ר השקעות בע”מ.

צילום אויר של מתחם הסטאר סנטר. משמאל הרצועה שבה מתוכנן הפרויקט: מתוך העתירה הקודמת

צילום אויר של מתחם הסטאר סנטר. משמאל הרצועה שבה מתוכנן הפרויקט. מתוך העתירה הקודמת

מדובר במיזם נדל”ן השייך לג’קי בן זקן ואמור להיבנות צמוד למתחם סטאר סנטר, מצפון. לפי התכנית, ייבנו שם ארבעה בניינים עם 650 דירות, תוך שינוי ייעוד הקרקע מ”מסחר” ל”מגורים, מסחר ומבנים למוסדות ציבור”, וכן שינוי משטח ציבורי פתוח (שצ”פ) לדרך.

גלבר. צילום: ניר כפרי

גלבר. צילום: ניר כפרי

אך השופטת גאולה לוין פסקה: “יש למחוק את העתירה על הסף בהיותה מוקדמת בשל אי מיצוי הליכים ובשל סעד חלופי”, מכיוון שהעותרים לא טרחו ליזום דיון במועצה, כפי שהוחלט בעבר.
למעשה, גלבר כבר הגישה עתירה בנושא לפני כשנה, ובעקבותיה הוחלט שהסוגיה תידון שוב במועצת העיר. בינתיים הפרויקט מטופל בוועדה המחוזית.

ב-16 באפריל הוגשה למחוזית התנגדות מטעם גלבר ותושבים מרובע ב’, וניתנה הארכה להגשת התנגדויות נוספות. לפני כשבועיים תקפו עורכי הדין של סגול בחריפות את גלבר והטיחו בה האשמות פליליות לכאורה. היא, מנגד, אמרה שמדובר באיומים.


רוצים להתעדכן ראשונים? להורדת היישומון (אפליקציה) של כאן דרום אשדוד:

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון


ממטה גלבר הועבר אלינו בתגובה תוכן של פוסט שהיא העלתה לפני ימים אחדים. “הפרויקט”, נכתב, “פוגע פגיעה חמורה בזכויות הציבור בכל תחומי החיים, לוקח שטחי ציבור מתושבי רובע ב’ לטובתו ופוגע בתחבורה. במלחמה הזאת יש ימים טובים יותר ויש פחות. בשבוע שעבר היה יום פחות טוב, ובית המשפט החזיר אותנו למועצת העיר. למרות זאת, לא ארפה ואמשיך להילחם”.

אלון חסן בישיבת מועצה. צילום: אורי קריספין

אלון חסן בישיבת מועצה. צילום: אורי קריספין

חסן בחר שלא להגיב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר