המתחם ברחוב הראשונים. צילום: אפל מאפס
המתחם ברחוב הראשונים. צילום: אפל מאפס

סוחרים ודיירים ממרכז א' מתנגדים לתוכנית פינוי-בינוי: "פוגעים לנו בפרנסה"

עשרות סוחרים ודיירים ממרכז א' נפגשו עם המועמדת לראשות העירייה, הלן גלבר, וטענו בפניה כי ההתחדשות העירונית במרכז מתקיימת מבלי לשתף איתם פעולה ותוך פגיעה בהם, "נעשה הכל להתנגד לתוכנית שכלל לא סופרת את התושבים והסוחרים. בעזרת השם ובעזרת הלן אני בטוחה שהמאבק שלנו יצליח", אמרה סלי אדרי מראשי הוועד

פורסם בתאריך: 4.8.23 15:55

     

לפני כשמונה חודשים, בתחילת שנת 2023 התקיימה ישיבת מועצת העיר באשדוד, באותה ישיבה הוצגה בפני חברי המועצה תכנית לפינוי בינוי במרכז א' באשדוד, סמוך לבניין הרכבת ברחוב הראשונים 26.

אלא שבאותה ישיבה, הוצגה לחברי המועצה תכנית חלקית מאוד אשר לא כללה, את כל פרטי התוכנית. מספר חברי מועצה התנגדו לתוכנית וטענו כי לא קיבלו מספיק מידע על מנת לאשר אותה.

באותה ישיבה, מתחה עו"ד הלן גלבר ביקורת על בקשת העיריה לאשר את התכנית, וטענה כי התכנית פוגעת בדיירים ובסוחרים, וכן מפלה בין אלו שלא קיבלו את הזכויות המגיעות להם, זאת בניגוד לקבלנים והיזמים שקיבלו הטבות מרחיקות לכת. ואכן בתוכנית נרשם מה יעלה בגורלם של הסוחרים והדיירים במקום, אלא שלטענתם איש לא דיבר איתם כלל.

לטענת גלבר, העירייה למעשה ביקשה להעביר את התכנית, בלי להעביר את הפרטים לחברי המועצה ובלי להתחשב כלל בדיירים ובסוחרים. אלא שלמרות זאת אישרו המועצה והוועדה המקומית לתכנון ובניה את התכנית.

מפגש הסוחרים והדיירים אצל גלבר

גלבר במפגש עם הסוחרים והדיירים במתחם

אחת הטענות שעולות מצד הסוחרים במקום היא שבתכנית שאמורה לקחת עד שבע שנים, לא מוזכר כלל פיצוי לבעלי העסקים במקום בגין פגיעה בפרנסה עקב השיפוץ ועוד פרמטרים אשר לפי הדיירים והסוחרים פוגעים בהם. בעקבות הדברים פנו ראשי הוועד לגלבר שהחלה לסייע להם בתהליך.

כחודש לאחר ישיבת המועצה ולאחר ששכרו את שירותיו של עורך הדין ד"ר מתן גוטמן שלח האחרון מכתב לנציגי עיריית אשדוד, "מרשינו דורשים כי המועצה או הוועדה המקומית לתכנון ובניה תקיים דיון מחדש בתוכנית לאחר שיתקיים הליך נאות של שיתוף ציבור, התושבים וסוחרים באזור התכנית, תוך בחינת התוכנית למציאות התכנונית הקיימת ברובע א' וזאת מחמת מספר פגמים קשים שנפלו בדיון ובהחלטה האחרונה של המועצה מיום 4.1.23", נאמר במכתב.

במכתב מבקש ד"ר גוטמן לבטל את החלטת מועצת העיר והוועדה המקומית לאשר את התוכנית ולקיים דיון מחדש.

למרות אותה פניה ופניה נוספת שנשלחה בנושא, טוענים התושבים כי לא קיבלו מענה לגוף הדברים וכי עדיין אין שיתוף של התושבים ובעלי העסקים בתוכנית. התכנית נמצאת כיום בדיונים בוועדה המחוזית, כאשר התושבים מתכוונים להתנגד בוועדה לתוכנית.

"מדובר בדקה ה-90 ממש" סיפרה סלי אדרי, מראשי הוועד. "אנחנו נעשה הכל להתנגד לתוכנית שכלל לא סופרת את התושבים והסוחרים. צריך להבין שאפילו היום למעלה מחצי שנה מאז אותה ישיבת מועצה יש בעלי נכסים שכלל לא יודעים על התוכנית כי לא טרחו לעדכן אותם, מלבד פגיעה בפרנסה יש כאן עניין של זכויות בניה לעתיד לבוא ששוללים מהם".

מפגש הסוחרים והדיירים אצל גלבר

מפגש הסוחרים והדיירים אצל גלבר

אדרי ציינה את התרומה של עו"ד גלבר למאבק, "הלן ממש הצילה אותנו היא שליחת ציבור אמיתית. בעוד המועמדים האחרים וחברי מועצה עסוקים בפוליטיקה, ואפילו לא התייחסו להערות של עו"ד גלבר במועצה, היא דואגת לתושבים. בכל שעה שאני שולחת לה היא עונה לי וזמינה בשבילנו ועושה את זה מכל הלב. בעזרת השם ובעזרת הלן אני בטוחה שהמאבק שלנו יצליח".

"התחדשות עירונית היא אחת הדרכים העיקריות לבניה בעיר וזה קיים באופן ברור במצע הבחירות שלנו" ציינה עו"ד גלבר, "יחד עם זאת יש דרך נכונה לעשות זאת לטובת התושבים ולא תוך כדי פגיעה בהם. נעשה הכל על מנת למנוע את הפגיעה הקשה בהם. אני מלווה את המאבק הזה מתחילתו ואמשיך ללוותו עד שההחלטה השערוריית הזו תתהפך והתוכנית תיבחן מחדש כמו שצריך בשיתוף הציבור הסוחרים והתושבים. שוב מוכח כי ניהול לא נכון מביא אותנו למקומות לא טובים. אנחנו נילחם על זה כי אין לנו עוד אשדוד".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר