נתניהו וגנץ. צילום: אמיל סלמן
נתניהו וגנץ. צילום: אמיל סלמן

לרוץ אחרי הזנב של עצמנו/ דעה

כשהגל השני נושף בעורפנו, אנו ניצבים על קו הזינוק מתבוססים בבוץ: היכון, הכן, צא

פורסם בתאריך: 2.7.20 20:50

     

נראה לי שהקורונה הביאה עמה מספר מרוצים חדשים או מחודשים ושעצם הגעתה הובילה אותם להיות בקדמת הבמה הציבורית.

מרוץ א’: מרוץ אחר הידע

ידע הוא כוח, וככזה את/ה חייבים לרכוש אותו כל הזמן על מנת להיות הראשון במרוץ. ידע הוא דבר המוביל להצלחות לפני היריב שמולך. הפעם נראה שהסינים הם בעלי הידע. לפי תרחיש מסוים ואולי קונספירטיבי סין גרמה ביודעין להפצת הנגיף תוך שהיא זו שיצרה אותו, משמע שגם לה יש את הידע על מורכבותו ובטח תנסה להיות הראשונה בעולם להכחידו. הידע החסר בכל העולם הוא הבאג שיושב על כל צומת מרכזי וחוסם את הכחדת ההתפרצות, המצליחה לשתק ולערער תחומים רבים עד כדי כלייתם.

תובנה לחיים: תמיד תשאפו לדעת ולא משנה באיזה תחום –אל תישארו מאחור. הפנים הם קדימה בכל תחום ודבר – שאפו לחזק עצמכם בידע חדש, שיקדם אתכם להיות טובים בכל תחום בו אתם נוגעים ונוגעות לדוגמה, הורות, זוגיות, משפחה, חברה, עבודה ותקשוב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מרוץ ב’: המרוץ אחר החיסון

המרוץ אחר החיסון הנכסף, שמבושש מלהגיע עד כה, ומותיר את העולם להמשיך ולרוץ בסיבובים חוזרים ונשנים סביב המגרש הנכסף מגרש ה-FDA על מנת לנצח בהמצאת החיסון המיוחל ולזכות בתהילת עולם בתקופה כה היסטרית והיסטורית זו.

זה מרוץ שלא חווינו כמותו, שבו אנו מגלים עד כמה אנחנו נמצאים בעידן אחר שהיה נראה זר ורחוק, העידן בו המלחמות העתידניות הן בכלל לא עם נשק קונבנציונאלי אלא ביולוגי. עידן בו הנגיפים זוקפים קומה למרות נראותם הנעלמת. השפעתם היא קרדינלית המביאה כליה על תושבים רבים בארץ ובעולם. הסטארטאפיסטים, הכימאים והביולוגים כולם יחד ספונים במעבדות בכל העולם על מנת לייצר מענים מגוונים לטיפול במגיפה ובמניעה שלה. כולם יחד למען מטרה אחת: ריפוי העולם מנגיף הקורונה.

תובנה לחיים: ישנם נגיפים רבים בעולמינו המסתובבים חופשי. עלינו ללמוד כיצד להימנע מהם ולהירפא מהם בחברה המבקשת להיות אנושית.

מרוץ ג’: המרוץ הכלכלי

אין ספק שהקורונה טלטלה גם את מטלטלינו. ההיסטריה וחוסר הידע וההערכות לקראתה הובילו במהרה לסגר ארצי כולל, להשבתת המשק ולהוצאת מאות אלפים לחל”ת, שרובם, כ-670,000, עדיין יושבים בבית.

כל אותם אנשים שנזרקו תוך יממה לשוק האבטלה עיין מוצאים עצמם מתבוססים בידיעה שאין להם שום אפשרות לכלכל את עצמם ואת משפחותיהם תוך התבוננות במחזה יוצא דופן, שבו ממשלת ישראל 2020 מנופחת משרים וממשרדים תוך ריבוי מנכ”לים והוצאות מיותרות. במרוץ הכלכלי הזה הגדירו אותם מחדש כאזרחים “לא חיוניים” כביכול.

מה רבה ההשפלה שאינך יכול להביא פרנסה ועוד להיות מתויג כסרח עודף שהמשק לא חפץ בך כי אתה ממילא לא מועיל. הכלכלה תוך הקורונה רמסה את האזרח והפכה אותו לפירור של עצמו. דבר שיגבה מחירים רבים מעבר כפי שציינו פסיכולוגים ופסיכיאטרים רבים.

תובנות לחיים: אל תחכו לימים רעים, אל תסמכו על אף אחד מלבדכם. אל תחכו שיקרה משהו מעצמו. צרו לכם את העתיד לטוב ולגם ליום רע. מי שדואג לימים –ישן בלילות.

 

מרוץ ד’: המרוץ המנכ”לי

הקורונה מצאה לה זמן בעייתי ביותר כדי ליצור בעיות גדולות יותר. היא עלתה לישראל בזמן ממשלת מעבר ולקראת בחירות מס’ 4 תוך 4(?) שנים. היא באה לערער אותנו ומצאה את עם ישראל מעורער ומהורהר במה הוא יעשה בבחירות נוספות, שנגזרו עליו, כשלא בדיוק היה לשרים זמן לברר אותה.

הם “זרקו” לחזית את מנכ”ליהם, והם אלה ששלטו במיקרופון בניהול סדר היום הציבורי בחדשות תוך הצהרות כאלו ואחרות. קולם של השרים במשרדי הבריאות, האוצר, החינוך והרווחה לא נשמע.

האחד היה טרוד במגזרו, השני היה טרוד בלסיים את הקדנציה שאופן סיומה מנע ממנו ללכת הביתה ובשקט, השלישי היה טרוד שייכנס למפלגה מסוימת כדי לשמור על כסאו ולא משנה מהו. כאילו אמרו לעצמם השרים במין מקהלה מוזרה “יקומו הנערים וישחקו לפנינו” והם תפסו את זה בעשר אצבעותיהם וליהטטו ביניהם, רבו, ניסו להוכיח קבל עם ועדה מי דואג לנו יותר תוך זלזול בוטה בציבור רחב של מועסקים ומעסיקיהם. עד לרגע זה אנו חווים את ההדף מהחלטות אלה ואחרות.
תובנות לחיים: היו המנכ”לים של חייכם – אל תתפתו להשאיר זאת בידי אחרים. קחו אחריות ושליטה מלאה ותפקדו באופן בטוח גם בעתות משבר. התייחסו למשבר כמגבר בחייכם.

מרוץ ה’: המרוץ לפתיחת המשק וחוזר, חלילה

לאחר סגירת המשק כולו הושבת עם שלם ספון בביתו, הגיעה ההתייצבות שבעקבותיה החלה הממשלה במרוץ לפתיחת המשק מחדש לאפשר חזרה לשגרה באופן מדורג. כמובן שמערכת החינוך היא הראשונה לקפסל את עצמה, כי בלעדיה, הבינו כולם, אין אפשרות להעיר את המשק. מכאן עברו אל העסקים החיוניים ביותר, כשאת התרבות השאירו מאחור.

כעת, כשאנו בגל השני של הקורונה מפעלי התרבות עדיין נותרו מאחור, ואנו עדים כעת להחרפת המצב. המרוץ כעת הוא לעשות הכל כדי לא להגיע לסגר מחדש.

תובנות לחיים: אל תעשו אותו דבר מאותו הדבר, יישמו תובנות מהעבר ושדרגו עצמכם כדי לבנות עתיד טוב יותר. שבת של שלום ובריאות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר