אסתי גרוסמן. צילום: מעין תשובה איפור: נוי תנעמי

ההפוגה למחשבה שנתנה לנו הקורונה- האם אני בעיסוק או בתחום שהכי נכון לי?

פורסם בתאריך: 14.5.20 13:22

     

התקופה האחרונה נתנה לרובינו מעין פסק זמן לחשיבה. מי שהוצא לחל"ת, מי שמצא את עצמו עובד בעוצמות נמוכות יותר או התרמילאים שחזרו לאמא. ייתכן שגם אצלך היו הרהורים האם העיסוק שלך הוא המתאים לנטיותיך, חוזקותיך ולערכיך, או שכבר הגיע הזמן לבחור לימודים או קריירה אבל לא לגמרי ברורה לך הדרך.

הייתי שם ועכשיו אני כאן. להעלות את המודעות לאפשרות לשאול את עצמך את השאלות שינחו אותך למצוא את המקום שלך. אם קשה או מבלבל לעשות זאת לבד, לדעת שאפשר להיעזר בליווי מקצועי. שמי אסתי גרוסמן ואני מנטורית לקריירה ועמידה מול קהל.

רבע שעה לפני כניסת השבת של בר-המצווה של בני הצעיר נפצעתי ברגל ימין. כל האורחים כבר כאן, ואני לא מסוגלת לדרוך על הרגל. איך אומרים: יש רופא בקהל? אז זהו, שהיו שניים ואני נשלחתי למיון.

באותה שנה איישתי תפקיד שלא התאים לי, וכמה שהגוף כבר הבין זאת על ידי נדודי שינה ואי שקט, המוח סרב לקבל את ההחלטה. לא הקשבתי לעצמי ולא עזבתי את המשרה, בעיקר כי לא ידעתי לאן. לא ידעתי מה כן.

לא סתם נפצעתי ברגל ימין, הפציעה והניתוח שנדרשתי לעבור איפשרו לי לחשב מסלול מחדש. יכולתי לשבת בבית, משוחררת מהמיילים, הישיבות, המחוייבויות ותוכניות העבודה ולחזור ולהקשיב לעצמי.  מה ששמעתי זה שהייעוד שלי הוא ללוות ולהעצים אנשים בדרך למקום בו הם רוצים להיות. היום אני מנטורית לקריירה ועמידה מול קהל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




למה אני מגדירה את עצמי מנטורית ולא יועצת? כי עברתי את התהליך בעצמי. הרגשתי את התסכול והבלבול מצאתי את הדרך והמקום שלי והיום אני חשה את הפריחה והשגשוג.

אחד הדברים שחשובים לי כאשר אני מלווה אנשים בתהליכי הברור הוא חיזוק הביטחון העצמי באופן בו הם מציגים את עצמם לעולם. לא כל אחד צריך להיות מרצה או שחקן על במה אבל רובינו נשמח לעבור ריאיון עבודה בביטחון או לדעת איך לבקש העלאה במשכורת מהבוס. גם מהמחשב, מהבית.

העולם שלנו קיבל זרז מטורף לכיוון התקשורת המקוונת. אני מלווה ומייעצת לאנשים ב"זום" במקום בפגישה אישית, הלקוחות שלי מצאו את עצמם מתראיינים למקומות עבודה מחדר השינה שלהם. נשמע הזוי?

כמה עצות להצלחה: תשומת לב למה מופיע ברקע שמאחוריך, הקפדה על תאורה טובה משני צידי הפנים, בחירת חולצה שמכבדת אותך, סביבה שקטה ושימוש באוזניות יגבירו את הקשב שלך לבן-השיח.

שפת הגוף- ישיבה זקופה, רחוק מהמצלמה כדי שגם תנועות הידיים יראו במהלך השיחה. טון דיבור בוטח, והחשוב ביותר- מיקום המצלמה בגובה העיניים ולהתאמן לדבר אל המצלמה. להקפיד על כך בעיקר כאשר אתם עונים תשובות. המראיין רוצה להאמין לך, להסתכל לך בעיניים.

אסתי גרוסמן, היא תושבת היישוב ניצן, מנטורית לקריירה ועמידה מול קהל, כאן לרשותכם בכל שאלה או התייעצות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר