אמיר דדון. צילום: תומר אפלבאום

לבחור נכון

הבחירות, אלה עם הקלפיות והפתקים — זוכרים? נו, אלה שקורות כבר פעם שלישית בתוך פחות משנה? — שוב בפתח. וזו הזדמנות טובה לבדוק: האם יש לנו חופש בחירה באמת? טור על בחירות בחיינו

פורסם בתאריך: 21.2.20 14:20

     

הבחירות שוב כאן, בפתח. בואו ונחשוב רגע, האם אנחנו באמת בוחרים איך לחיות כאן? בלי קשר לדעה פוליטית כזו או אחרת, האם אנחנו באמת שוקלים, בודקים, מחליטים? או שאנחנו נשאבים אל הסחרחורת הלאומית ונגררים אחרי מה שנדמה לנו כרצוננו החופשי?

"בחירות" היא מילה שחוקה. אנחנו שטופים בכל כך הרבה קלישאות, עד שקשה לזהות מהי המשמעות האמיתית של הבחירה — מה נכון לנו בכל רגע ורגע.

הפעם אנסה לחבר אותנו אל עצמנו מחדש ולהתייחס ברצינות לבחירותינו. אני רוצה לדבר על תהליך הבחירה בחיינו. בכל רגע נתון אנחנו בוחרים. מאות החלטות ביום: מתי לקום בבוקר, מה ללבוש, מה לאכול, מה לומר ועוד ועוד. רובנו לא מודעים לסדרת הבחירות שאנו עושים ונדמה לנו שזה אוטומטי… גם אם לא נקדיש מחשבה לפעולותינו, אלה הן עדיין בחירות אשר נובעות מהרצון שלנו, אם נרצה או לא נרצה.

“לבחור נכון”, שר אמיר דדון שכתב יחד עם אלדד ציטרין, בשיר הידוע: “בסוף הכול מתנקז אליי/ עניין של זוויות/ אני לא מבין רמזים אולי/ צבעים ואותיות/ מבט חטוף אל עצמי ודי/ רק לא להסתכל/ מה שבפנים כבר בפנים מדי/ קוראים לזה הרגל/ מתי אלמד לבחור נכון/ להאמין, לראות שטוב/ בלי להביט שוב לאחור/ לבחור נכון…”.

הבחירה קשורה לכאן ועכשיו, ליכולת להיות ברגע הזה, לא קודם ולא אחר כך. כשאנחנו מחוברים לרגע הנוכחי, יש לנו את האפשרות לבחור נכון. מה זה לבחור נכון? אין פה שחור ולבן, נכון ולא נכון. יש את תחושת האמת שלנו שמאפשרת לנו לבחור נכון לעצמנו.

יש לנו צמתים בחיים של בחירות גורליות. בחירת בן זוג למשל. זוהי אחת הבחירות המשמעותיות ביותר בחיינו. הבחירה הזאת תשפיע על כל חיינו, לטוב ולרע. לא תמיד יש לנו את הכלים לבחור. בשנות ה—20 שלנו, שבהן נעשית הבחירה של בן זוג בדרך כלל, קורה שיש בלבול וחוסר בהירות. ההורמונים המשתוללים בתקופת הנעורים משבשים את הבחירה הנכונה לא פעם.

במבט לאחור ברור לי שלא בחרתי את הגברים הנכונים בנעוריי — בחירה שהשפיעה על כל חיי. אין לי ספק שזה קשור לבית שבו גדלתי. אני לא מאשימה את הוריי ז”ל חס וחלילה, אבל לא יצאתי מהבית מצוידת בארגז כלים רוחניים שיכלו לסייע לי לבחור נכון.

היום אני יודעת שזה אחד התפקידים של משפחה — לתת גיבוי לבחירות נכונות. בחירות נכונות אינן מה אני אמור להיות ומה יגידו השכנים, אלא זה כמו לתת שם לילד, אתה מסתכל עליו יודע שהשם הזה ולא אחר מתאים לו. זאת הבחירה המשמעותית הראשונית של הורים, לתת לאנרגיה של התינוק/ת להשפיע עלינו ואז לפעול בעולם.

בהמשך ינבעו הבחירות שלנו בגידול ילדים מעומק נפשנו ואז נוכל לצייד את הבן/בת בציוד הנכון לחיים. נימנע מהשוואות שכיום מפרנסות צבא של אנשי מקצוע הבודקים את ילדינו בזכוכית מגדלת. לא תמיד אנשי המקצוע יודעים מה נכון לנו. לפעמים הם מנותקים רגשית ופועלים על פי תיאוריות שלא קשורות בהכרח אלינו.

 

הזרימה עם האנרגיה של מערכת היחסים עם הילד/ה מאפשרת לעשות בחירות נכונות. בחירות אלה משלבות תחושות ומחשבות פנימיות כאחד. את כאימא חשה מה נכון לילד/ה שלך, גם אם המורה או המנהל/ת חושבים אחרת. לא מדובר על עמידה מאחורי הילד/ה שלך באופן טוטאלי וכניסה לעימותים אלימים עם המערכת. מדובר על בחירות נכונות המבשילות ככל שהילד/ה גדל/ה ואת מזהה מיהו/י: איזה מין בן אדם הוא ומה צרכיו.

התבוננות היא תנאי לבחירות נכונות. את מתבוננת ורואה: הבן שלך אוהב לצייר. יש לך אפשרות לבחור: האם לתת לו הזדמנות לבטא את היצירתיות שלו בלי לחשוב על העתיד? את יודעת שאם יעסוק באמנות, יהיו לו חיים קשים יותר, אז אולי את חוששת לעודד אותו יותר מדי לעסוק בציור, עדיף שיהיה מהנדס, זה מקצוע בטוח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הבחירה הנכונה שלך היא לא לחשוב על העתיד, כמו שנאמר קודם: להיות ברגע הזה, לא בעבר ולא בעתיד. אין לך שליטה על העתיד. בהווה יש לו צורך לצייר, אז שייתן לזה ביטוי, ונראה מה קורה בהמשך ואז נתמודד.

הבחירה הנכונה קשורה בעוד מנגנון. לא רק להתבונן בילד ולזהות את רצונותיו, אלא גם להרפות, לא לאחוז. הרבה אימהות נאחזות בילדים ולא משחררות, כאשר הבחירה הנכונה נובעת מהרפיה מסוימת. בשלבים ראשונים את בוחרת בשביל בנך, אך כדי להביא אותו לעצמאות נפשית עליו לבחור את הבחירות שלו, ואת נתבעת לשחרר: להתבונן ולהקשיב, איזה מין בן אדם הוא בנך? מיהו? בלי קשר אלייך, איזו דרך נכונה לו?

הוא לא נוצר כדי למלא את צרכייך. הוא לא יהיה מהנדס כי את רוצה, אלא יבחר את הבחירות שלו, הנכונות לו. אם יהיה עסוק בלהיות זה שמרצה אותך, ואוי ואבוי אם יאכזב אותך, אז גם הבחירות שלו לא יהיו שלו. הוא ילמד את מה שתבחרי את ואחרי שנים יעבוד קשה כדי להתחבר לאמת הפנימית שלו עד שיגיע לתחום האהוב עליו מילדות.

כישרונותיהם של ילדינו בולטים כבר מילדות. אם נהיה ערניים, נוכל לעזור להם לבחור את הבחירות הנכונות. בעידן המסכים קשה יותר לזהות את הכישרונות, לכן נדרש למצוא זמן לשוחח עם הילדים, להקשיב להם ולהיות שם בשבילם.

זיהוי האישיות של מי שעומד מולי הוא תנאי לבחירה נכונה — אם זה ילד, בן זוג או חבר שזקוק לעצה לגבי המשך לימודים או כיוון בחיים. צריך להיזהר מעודף פרקטיות. בחירת תחום היא משמעותית לנפש יותר מאשר מציאת פרנסה ותו לא. בעולמנו הדיגיטלי הבלבול הוא יותר גדול משהיה, ודרושה עזרה מאנשים קרובים שיזהו את הכישרון המסוים של זה שעומד מולם.

דיברנו על ילדים, אבל קשה פי כמה זה לזהות מה הבחירות הנכונות לך כאדם וכאישה. הטכניקה הטובה ביותר היא לבטא את הבחירה באמצעות כתיבה. לכתוב על הנייר החלק את כל מה שעולה בדעתכם בלי לחשוב, רק להרגיש. האמת דרכה לצוף על פני המים. כך יצוף הייעוד שלכם, בדרך אל הבחירות הנכונות. תבחרו נכון!

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר