איתמר אסף. תמונה מאלבום פרטי

אבודים בדור ה-Y

כנראה שנולדנו לא באזור הנכון - צריכים לבכות על כך? טור אישי

פורסם בתאריך: 7.11.19 19:15

     

 

מה לא נאמר עלינו, דור ה-Y שנולד איפשהו בין 1980 ועד לסוף העשור הקודם? מפונקים, לא רוצים לקחת אחריות, לא מעוניינים לעבוד תחת לחץ ועוד הרבה משפטים נוצצים נוספים.

האם הפער בכלל לא טמון בהבדלי הדורות, אלא בהבדלים בדור שלנו?

האסימון נפל לי השבוע, כשפגשתי חבר מאופקים. טיילנו ביחד בדרום אמריקה. שאלתי אותו על הפיתוח האישי שלו והאופציות הקיימות. הוא אמר לי, "איתמר, מרבה ידע, מרבה מכאוב".

אומרים שאנחנו דור אבוד, ואני אומר הפוך ביז'ו, הפוך! אני מביט סביב על חברים, מכרים וקולגות, החל מהתיכון, צבא ולמקומות העבודה האחרונים, כולנו מחפשים משמעות בעבודה, רובנו לא רוצים להחתים כרטיס מ-9 עד 5, רובנו רוצים להתקדם ולהתפתח, ורק מחפשים את המקומות שיבינו אותנו.

אנחנו מתפוצצים מחומר על הדור האבוד שלנו, בחרתי השבוע להציף נושא שמטריד את מנוחתי לא מעט שנים. חוסר האיזון המשווע, בין תושבי הדרום (והפריפריה המורחבת), לתושבי הערים המבוססות (חתך סוציו אקונומי 8+).

לאורך השנים לקחתי חלק בתפקידים משמעותיים ומאתגרים, בעולם הציבורי והעסקי, כתושב הפריפריה לרוב הייתי די שונה בנוף. הרי בסופו של כל דבר, תהליכי הקבלה למקומות העבודה, בין אם זה בסקטור הציבורי או הפרטי, מתבססים על המלצות וקשרים.

לשם המחשה, נקודת הפתיחה של ילד שייוולד באופקים שונה מילד שנולד ברמת השרון, החל ממערכת החינוך, המערכות התומכות ברשות המקומית, ועד לאיתנות הפיננסית של המשפחה, כל אלו מקנים יתרון משמעותי ופערים גדולים בין הילדים שגדלו במועד זהה, אך במקומות אחרים, והפערים אלו רק יצמחו עד למועד הגיוס בצבא.

 

בהמשך, כנראה שמסלול הקריירה של הצעיר מרמת השרון יהיה מבטיח יותר (לרוב) מזה של הצעיר מאופקים. החל מחשיפת המידע לאפשריות לימודים ותעסוקה, ועד למסלולים שונים לפיתוח אישי.

ת'אמת, קצת קשה היה לי לשמוע את מה שחברי מאופקים אמר לי, חבריו של חברי מאופקים, אינם יודעים מה הם מפספסים, בין אם זה תוכניות לפיתוח אישי, אופציות ללימודים בחו"ל ועוד שלל אפשריות נוספות.

אז בנוסף לשיח על הדור האבוד בו נולדנו, בואו נתחיל לדון גם על כיצד אנו יכולים ולהשפיע על הפער בהזדמנויות המקצועיות בתוך הדור שלנו – בין פריפריה למרכז?

כמי שמכירים את היתרון הנהדר של ההון האנושי הטמון סביבנו, צריך לשאוף לקדם את הסובבים אותנו ע"י מודעות להזדמנויות ואפשרויות להן אתם חשופים, זאת כמובן בתלות בכישורים האישיים. רק ככה נוכל ליצור הרכב הטרוגני, דבר אשר יקנה ערך אדיר לכל חברה או ארגון.  בין אם אתם מנהלים, או עובדים בחברה, אם פורסמה משרה חדשה או הזדמנות מעניינת, הפיצו סביבכם ותשתפו כמה שיותר מהמכרים שלכם – מהמרכז אבל גם מהפריפריה. אם כל אחד מאיתנו יבצע זאת, כולנו נהיה במקום אחר.

 

לתגובות, הערות והארות: [email protected]

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר