צילום פוטו אלימלך

השבוע הכי עגול שהיה לי

בין מסיבת בת/בר המצווה הגדולה ובין הנסיעה שלי לכנס ברומניה מחבר חוט מקשר אחד

פורסם בתאריך: 22.8.19 16:28

     

פעם בכמה שנים הכוכבים מסתדרים בצורה כזו ששני אירועי שיא קורים בשבוע אחד, אחד בתחילתו ואחד בסופו.

אירועי השיא האלה פחות מגיעים לעיתונות או לחשיפה גדולה, אך מבחינתי מדובר בשני אירועים שבעולמי תופסים תפקידים מרכזיים. אני מדבר כמובן על שולחן עגול, העמותה שאני עומד בראשה מאז היווסדה ב-2006.

אירוע השיא הראשון קרה כבר ביום ראשון. שולחן עגול אשדוד חגג זו השנה ה—12 את אירוע בת ובר המצווה לשש נערות ונערים מאשדוד.

אירוע בר המצווה נחשב למוכר ולמיוחצן ביותר מפעילויות השולחן. הסיבה לחשיפה היא בעיקר בגלל היקף העלויות ומספר התורמים שלוקחים חלק, יותר מ-23 בעלי עסקים נרתמו לטובת החגיגה הגדולה שהתקיימה השבוע באולם ״אהובת הספן״ — אירוע מרגש ויוצא דופן שקורה באופן עקבי, שנה אחר שנה זה 12 שנים ברציפות. מניין הנערים והנערות שנחשפו לאירוע וחגגו בר/ת מצווה עומד על 83. 83 חתנים וכלות שגם הם, כמו חבריהם, חגגו.

האירוע, למי שלא מכיר את הפורמט, מקבץ קבוצה של חמישה—שמונה נערים ונערות חודש לפני מועד האירוע. החבורה עוברת גיבוש חווייתי שמביא את הנערים/ות ממצב של אנונימיות מוחלטת לחברות ושותפות גורל בערב האירוע.

האירוע נוצץ לא פחות מכל אירוע ברמות הגבוהות שאתם מכירים או מוזמנים אליו. לאירוע אלמנטים נוצצים אפילו יותר ממה שאתם מכירים מאירועי בר או בת מצווה שביקרתם בהם לאחרונה. מה נוצץ, אתם שואלים? ברכה אישית מראש העיר, שמגיע לברך אישית כל נער ונער, מקהלה שלמה של ״פרחי החיים״, שמכניסה אותם לאולם, והפתעה לקינוח: הזמר הכי חם בארץ שמגיע היישר מפסגת הפלייליסט של גלגל״צ לאולם. כן, הבנתם נכון, אליעד מגיע ונותן בראש כדי להרים לילדים, ובסוף עוד נשאר בשיא הסבלנות כדי שלכולם כולל כולם יישאר סלפי למזכרת מהערב הגדול.

אחרי אנחת הרווחה של הצלחת האירוע, התודות והסדרת הנשימה מההתרגשות יצאתי הבוקר לייצג את ישראל באירוע השנתי של ארגון שולחן עגול העולמי. זה יקרה השנה בטרנסילבניה ברומניה. כ-1,400 איש יגיעו לשם מיותר מ-60 מדינות בעולם, והולך להיות שמח.

מדובר בכנס שקורה פעם בשנה, כל פעם במדינה אחרת. לא מדובר בסופ״ש של חופשה אקזוטית, יש לא מעט ישיבות והחלטות להצבעה ברמת הארגון, אבל אל תרחמו עליי, יש גם מסיבות ומפגשי חברות שנוצרו במשך שנים, וסבל גדול לא יהיה שם.

עוד סיבה לנסיעה היא קידום מכירות של האירוע השנתי של שולחן עגול ישראל שיתקיים לראשונה ב… אשדוד בסוף השבוע הראשון של חודש דצמבר. אחרי שבע שנים של ארגון האירוע הצלחתי להגשים עוד חלום ישן ולהביא כ-100 חברי שולחן עגול מיותר מ—45 מדינות אלינו לאשדוד. הטריגר המשמעותי הוא הנחת אבן הפינה לכיכר שולחן עגול הראשונה בישראל שתוקם כאן, אצלנו באשדוד: בני ברית-פינת תל חי.

כמו שאתם מבינים, מדובר בהתעסקות לא מבוטלת סביב המותג המקומי, הארצי והבינלאומי. אז לכל מי ששואל את עצמו מה זה שולחן עגול, החלטתי לרכז תשובה אחת מסודרת אחת ולתמיד.

ארגון שולחן עגול נוסד בשנת 1935 בידי צעיר בריטי העונה לשם ארמיניו ויליאם לואיס מרצ׳סי. לואיס מרצ׳סי הצעיר, שהיה חבר בארגון רוטרי, שאופיין אז רק באנשים ממעמד גבוה שהיו עסוקים בעיקר בעצמם ובהונם ורוב הפעילות הסתכמה במפגשים חברתיים ובשתיית תה, החליט להקים קונספט חדש, צעיר יותר, נגיש יותר ופעיל יותר. כך קם השולחן הראשון, ואז השני השלישי ושנה לאחר מכן, בשנת 1936, קם השולחן הראשון מחוץ לגרמניה, בדנמרק, ומכאן התפשט הארגון ליותר מ-65 מדינות והגיע אלינו לישראל בשנת 1979, מה שאומר שהאירוע הגדול באשדוד חוגג את חגיגות ה-40 של הארגון. יחד עם אבן הפינה של הכיכר מדובר בסגירת מעגל מושלמת.

ארגון שולחן עגול פועל באותו עיקרון בכל 65 המדינות שבהן הוא קיים. איש מעשרות אלפי החברים אינו מקבל שכר, כולל הנשיא העולמי ועד אחרון חברי השולחן העגול, אין החזרי הוצאות, לא משרדים ולא כלי רכב. הרעיון המרכזי הוא למנף את התרומות שמקבל הארגון לטובת פרויקטים קהילתיים, בניגוד לשלל עמותות שמבצעות את הפעילות רק לאחר ששילמו לעצמן את כלל ההוצאות.

כל ארגון פועל על פי אזור גיאוגרפי. בישראל שלושה שולחנות עגולים הפועלים תחת שולחן עגול ישראל: אחד בחיפה, אחד בתל אביב ושולחן עגול אשדוד. כל שולחן פועל כעמותה עצמאית ומרים דגל חברתי הרלוונטי למיקומו. באשדוד פועל השולחן למען נוער בסיכון ונוער במצוקה בעיר אשדוד.

משנת 2006, כשקם השולחן האשדודי, בוצעו מאות פעולות למען נערים ונערות בעיר, שיתופי פעולה עם הרווחה, הרשות למלחמה בסמים ומניעת אלימות, מערכת החינוך, מועדוניות ברבעים הקשים והוסטלים שאותם מאמץ השולחן באופן קבוע.

השולחן מתבסס בעיקר על תרומות וגיוס כספים בצורה יצירתית, כמו מופעי התרמה, ערבי שפים ופעילויות שונות ממוקדות שמהן מצליח השולחן לגייס את תקציב הפעילות. עם השנים הצליח השולחן לגייס מועדון ידידים שתורמים גם באופן פרטי, הרבה בזכות הקונספט הייחודי שלפיו אין איש בארגון המקבל שכר, וכל שקל שנכנס ממונף וחוזר לקהילה.

אה, וזה ארגון של גברים בלבד. הוא פועל בשיתוף פעולה ברמה העולמית עם ארגון מעגל נשים, ששם זה רק נשים. נשים אלופות שפועלות באופן זהה רק בקטע נשי. אז אחרי שאיזנו בין המגדרים שולח לכם חיבוק חם מטרנסילבניה שברומניה ותודה ענקית לכל מי שלוקח חלק בדבר הזה, מי באופן ישיר ומי באופן עקיף. שבת שלום אשדוד.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר