רון קובי. האם זה יחזור על עצמו? צילום גיל אליהו

בדרך לבחירות: לתקוף את החרדים כדי לזכות בעוד קולות? לא יעבוד

כוכבי רשת בדרך לכנסת

פורסם בתאריך: 9.7.19 13:44

     

בעיצומה של מערכת בחירות תמיד יש את הכוכבי רשת ואת האנשי הסלבס שיבאו ויחשבו שיוכלו לבטא את עצמם ולהתפאר במה שעשו עד כה כל אחד בתפקידו הוא.  האם זה מצליח?. אני לא יודע. מה שכן רציתי להעיר את לב הקוראים שלא כל ספין שעושים על הציבור החרדי מצליח.

כשילכו אזרחי ישראל לקלפיות כדי לבחור את הכנסת הבאה ואת ממשלת ישראל הבאה (על הצד שליברמן לא יחזור על הבדיחה שוב) ותסתיים מערכת בחירות שנסובה ברובה סביב אישיותם של המנהיגים "רק לא ביבי" או "גנץ לא מתאים" וכולי, צריך לדעת שקימת גם השקפת עולם של ציבורים שהם גדולים מאד בארץ ועליה אי אפשר לעשות ספינים. ואני אסביר בדיוק על מי אני מדבר.

בדרך כלל ראשי עיר באים לעשות את עבודתם הציבורית ולא בונים לעצמם במה תקשורתית בכדי להתקדם ממנה. אבל ראש עירית טבריה רון קובי הוא דוגמא הפוכה. קובי לא הצליח להעביר תקציב לעיר שלו כתוצאה ממלחמות שיצר לעצמו עם הציבור הכי גדול בעיר, הציבור החרדי. ואני שואל את עצמי למה הוא עושה את זה אם לא כדי לפלג ולקבל במה תקשורתית?

קובי הפך לסמל של גסות והידרדרות השלטון המקומי, לנושא הלפיד האזרחי בישראל. איך זה קרה? באמצעות מתקפות על הציבור החרדי בארץ והעלאה לסדר היום של יחסי דתיים/חילונים בטבריה. אולי כולנו ציפינו שזה יירגע מעט, אבל ככל שעבר הזמן כך ההשמצות ההדדיות הלכו והחריפו, וקובי הרגיש שהוא כבר משחק במגרש של הגדולים.

תגידו וכמובן שבצדק, שאמצעי התקשורת הם האשמים. הרי קצת קשה להם לעמוד בפני השילוב של סגנון מוחצן ועמדות אנטי חרדיות וההצלחה הגדולה של המפלגות החרדיות בבחירות הכלליות רק העצימה את זה.

רון קובי קיבל יותר זמן שידור בחודשיים האחרונים מאשר האנשים שעומדים בראש שלוש הערים הגדולות יחד. וכשהוא מגיע לראיונות, הוא מגיע בתור מושיע וככוכב הגדול של הפוליטיקה המקומית ואולי גם הארצית, בו בזמן שכולם יודעים שהייתה כאן היסחפות מצד התקשורת.

תשאלו למה אני כן נותן לו לגיטימציה. לא, אני לא. אני בא לחשוף לכם איך אדם עושה על גבו של הציבור קמפיין בחירות.

בכל זאת בואו לא נגיד שהכול זורם. שהרי רון קובי בדרכו הגסה והפלגנית מייצג לצערי הרב קול של הרבה ישראלים שמרגישים שהם נתונים לשליטה דתית. הם רואים סמנים להדתה בתחום החינוך, שומעים על הקצנה של הבית היהודי ושות' שרוצים להחזיר אותנו לתקופת דוד ושאול. והם מבינים את העוצמה הפוליטית של הציבור הדתי-חרדי.

וסוף סוף אותו ציבור כללי מרגיש כמנצח, שהרי אי אפשר להתכחש לתחושה הזאת, גם אם העובדות ממש, אבל ממש אינן נכונות ברובן, אז איך ניתן להסביר את ההתלהבות של הציבור הכללי מהאיש הזה? ואיך אנחנו נסביר שמרבית כלי התקשורת מחבקים אותו מבוקר ועד לילה רק בגלל השנאה לחרדים? בו בזמן שלא עשה שום דבר משמעותי חוץ מלפזר הצהרות?

אין ספק שהתשובה לכך היא אך ורק שהאיש מוציא שנאה לרחוב ומנסה לגעת במקום הרגיש של הציבור הכללי שלא יודע איך לאכול דרך חיים של אנשים שלא עושים שום דבר רע. אך בגלל ההסתה ברחוב נגד הציבור החרדי, אז 'יאללה בא ניפול עליהם', בפרט כשמישהו מלמעלה עוזר לנו.

אז רק שתדע לך מר קובי לא משנה מאיפה תנסה לפגוע בציבור החרדי ותנסה לבנות עליו קמפיין בחירות, אם זה על ידי סרטונים באיומים לרב קניבסקי שלא יחליט לציבור החרדי מה לעשות ולכל רב אחר, אז תדע שלא תצליח בכלום.

שהרי הציבור החרדי לא מצביע לשטיקים ולטריקים אלא שומע למה שהרבנים שלו אומרים, וגם הפעם תראה איך ציבור שלם הולך ועושה קידוש השם. ואתה שמגיע מתוך שנאה ורוח בלי ענין, אלא מתוך מטרה לבוא ולהשמיץ, תדע שככה לא עובדים ותמצא את עצמך מחוץ לכנסת.

תוכל רק לראות ציבור שלם שממשיך קדימה בדרכו ושאתה רק יכול לקנא בו שלא הצלחת להביא את המצביעים לתמוך בך נגדם. תוכל גם להתייעץ עם כוכב הרשת סמיון גרפמן שכבר חווה משהו עם הציבור החרדי וכנראה שכבר לא יחזור על אותה טעות.

לכן, מר קובי, בוא ותציע דרך, תציג מצע, אולי תסביר איך עוזרים לנזקקים, כיצד מורידים את מחירי הדיור ועוד שלל דברים שצריכים תיקון ואין ספק שכולם יעריכו את פועלך.

אך מכאן לבוא ולעשות רע לציבור ולעשות שנאה ופילוג במדינה אז תדע שלא תצליח. והרי לך דוגמא ממה שעשית בתוך טבריה.

בנימה אישית: מאיר אוליאל

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר