שירי ולירן מתוך “חתונה ממבט ראשון”. צילום אסף תמם

שרים המנון לאהבה

הזוג שעורר תגובות קיצוניות מנשים וגברים הוא דווקא הזוג היחיד שנשאר ביחד לאחר הצילומים. תובנות מתכנית ריאליטי בלי טיפה של ציניות. אז מי אמר שאין ניסים?

פורסם בתאריך: 5.7.19 08:51

     

הפרק שהוקרן במוצ”ש האחרון וחתם את הסדרה המדוברת “חתונה ממבט ראשון” היה מרתק ביותר. הסדרה, שנדמה שכולם ראו, מזמנת התאמות בין גברים לנשים בעצת מומחים-מדענים ופסיכולוגים.

ששת הזוגות עוברים טקסי חתונות (פיקטיביים) לכל דבר, שבהם נפגשים בני הזוג הנבחרים והזרים זה לזו לראשונה תחת החופה. בתום 42 יום הם צריכים להחליט אם הם נשארים ביחד. הסדרה עוקבת אחר התהליכים שעוברים בני הזוג, החל בתקופת ההתאמות ועד החתונה, היציאה לחו”ל לירח דבש ביחד, החזרה ארצה, המעבר החד למגורים משותפים ובסוף התקופה ההחלטה המשמעותית אם הם נשארים במערכת הזוגית.

שירי ולירן בלטו בחוסר היכולת שלהם להיות זוג לאורך הצילומים. שירי התקשתה לסבול את נוכחותו של לירן, הבעל המיועד לה, וכבר בחתונה ברגע הקריטי היא נעלמת. ללירן הייתה סבלנות אינסופית כלפי שירי. רבים התקוממו כנגד שירי, שהצטיירה כקפריזית ובעייתית. הזוג שעורר תגובות קיצוניות מנשים וגברים הוא דווקא הזוג היחיד שנשאר ביחד לאחר הצילומים מבין יתר הזוגות.

התהליכים שעברו הזוגות השנה היו מרתקים. מדינה שלמה מצאה בהם עניין רב ולא במקרה. הפורמט של “חתונה ממבט ראשון” הוא אמנם פורמט של ריאליטי, אך בניגוד לסדרות אחרות הוא מתמקד בתהליכים אנושיים וזוגיים המוכרים לצופים בכל בית, ולכן פופולרי כל כך.

שירי לא יכולה לסבול מצלמות, ובכל זאת באה לתכנית ריאליטי. כל יתר הזוגות שיחקו את התפקיד שיועד להם. שירי הייתה האותנטית ביותר ובכל רגע נתון הייתה נאמנה לעצמה ולא ניסתה למצוא חן. למזלה, לירן היה מסוגל להכיל אותה באופן בלתי רגיל. כאילו חש את נשמתה מעבר להתנהגות שלה. לאורך הצפייה בסדרה גם אני התעצבנתי על שירי, ששום דבר לא מוצא חן בעיניה והיא מתלוננת תמידית. לא הבנתי שהיה לה קושי עם המצלמות שהפריעו לה לתפקד כשירי ולהשתחרר. למעשה, שירי לימדה את כולנו שיעור בטלוויזיה. היא לא שיתפה פעולה עם חוקי המשחק, ובכל זאת מצאה אהבה, המטרה שלשמה באה לתכנית.

אחד הרגעים החזקים בתכנית היה המפגש של שירי עם אימו של לירן. האם, אישה אינטליגנטית במיוחד, אמרה לשירי שהיא עשתה מעשה אמיץ בזה שבאה לתכנית כשהיא לא יודעת מה צפוי לה עם גבר זר.

אימו של לירן, בניגוד לאימהות אחרות, לא תפסה דווקא את הצד של בנה, אלא השכילה להבין את הצד של שירי. בכך היא הרחיבה את הגבולות של האני שלה ונתנה מקום אמיתי לאישה של בנה. האם דיברה על כך שחשה את המצוקה של שירי. זה היה רגע נדיר של אחוות נשים שהסתיים בחיבוק חזק בין השתיים.

באחד הקטעים בתכנית אמרה שירי שאם הייתה נפגשת עם לירן על הבר לדייט, לא היתה נשארת איתו אחרי שעתיים. לירן ראה את הקטע הזה רק כשהסדרה שודרה ונעלב. הוא לא מצא חן בעיני שירי מבחינה חיצונית. אך למזלו ולמזלנו, לא הפנים את זה בזמנו.שירי הלכה עם האמת שלה מלכתחילה, בלי לחשבן מה יחשבו עליה. מאוחר יותר התוודתה שלהצהיר שזה שגבר לא בטעם שלה זה תירוץ מצוין להרחיק אותו מעליה.

הסיפור של שירי ולירן הוא כל כך עמוק עד כדי הטלת צל על יתר הזוגות. קרו דברים משמעותיים גם בין יתר הזוגות, אבל הם לא היו אינטנסיביים באותה מידה. העוצמה הרגשית של שירי מול הסבלנות האינסופית של לירן יצרו תמהיל אנושי שלא רואים כל יום על המסך, ויוצרי הסדרה לא יכלו לצפות. זה ממש נס טלוויזיוני.

הנה מה שהעליתי בחכתי מתוך מה שאמרו על עצמם שירי ולירן בתום 42 יום.

שירי: “החתונה המטורפת הזאת, זה גדול עליי!” ,”לא הלך לי טוב לבד, הושטתי יד לעזרה”, “נלחמתי במצלמות, נלחמתי בזוגיות”, “יש אצלי חסימות שהצטברו במשך שנים, הרחקתי אנשים, לא נתתי שיתקרבו אליי”, “אם לא לירן, לא הייתי פה היום”, “פתאום הבנתי שאני לא לבד, שרואים אותי”.

לירן: “לא ידעתי למה אני נכנס”, “קיבלתי החלטה לתת לה את הזמן שלה”, “היא נלחמת כדי להכיר אותי”, “ראיתי אותך מבפנים”, “אני עדיין סקרן לגבייך”.

עד הרגע האחרון של קבלת ההחלטה היו שירי ולירן מבולבלים וחסרי אינטואיציה לגבי מה נכון להחליט. כשהתיישבו מול המומחים, הייתה להם הקלה, הם חשו את עצמם והחליטו להישאר אחד עם השנייה.
אכן, שירי ולירן הם הזוג היחיד ששרד את התכנית ונשאר ביחד עד היום.

נאמר עליהם שהם מעוררים השראה. אני מסכימה. הם השפיעו על כל כך הרבה אנשים לפתוח את הלב. דווקא בגלל התהליך שהיה ספוג בתחושת זרות מצד שירי, אנשים הגיבו בצורה אמוציונלית קיצונית, כי כל אחד מצא את עצמו במה שקרה בין שירי ללירן. הרי בכל אחד מאיתנו יש טיפוס כזה שפוחד לפתוח את הלב ולוקח לו זמן “להפשיר”.
ההפי אנד של הסיפור הזה מחמם את הלב, נותן תקווה לאהבה.
בריאיון עם הפסיכולוגים, המסכם את התהליך, שירי נראית רגועה ונטולת פחד מהמצלמות. עכשיו היא יכולה להצטלם בשקט. יש לה אהבה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר