מתקני הפרדת הפסולת באשדוד - הפרויקט בוטל - וכלי המתכת נשארו. צילום יהודית גילאון

אדוני ראש העיר, עיר בתרדמה

ברמת גן נכנסה רוח צעירה עם תנופת עשייה מרעננת, בחיפה לא מוכנים לבנות מגדלים על החוף, בטבריה יש פרובוקציות. ומה קורה כאן בעיר שלנו, אשדוד?

פורסם בתאריך: 28.6.19 09:58

     

אני רוצה לדבר על ראש עירייה אחד שמאוד מוצא חן בעיניי. ראש עירייה לא שמאלני, ליכודניק. היה שגרירנו ב-OECD , חבר כנסת מהליכוד. אני רוצה לדבר על כרמל שאמה, ראש עיריית רמת גן. מאז שהוא נבחר הרמת—גנים מאושרים.

רמת גן עיר ללא הרבה חן. היא פרבר של תל אביב, רחובות צפופים, כבישים צרים, בתים ארכאיים ואוכלוסייה מזדקנת. ובוקר אחד התעוררה העיר עם ראש עירייה חדש.

יש לי בת שגרה ברמת גן. כמו הרבה צעירים, שהעבודה במרכז בעיקר בתל אביב, רמת גן היא פתרון זול יותר. יש לה מערכת חינוך טובה מאוד. רמת גן עומדת במקום שני בטבלת איכות החינוך. הנכדים שלי נהנים ממגוון של אפשרויות. והם גרים בשכונה שלא נחשבת. למען ההגינות מערכת החינוך מטופחת על ידי כל ראשי הערים הקודמים.

כרמל שאמה קיבל לידיו את מפתחות העיר והחל לעבוד ברצינות ובחריצות. פרסם תכניות להחיות את הפארק הלאומי, בתוכן תכנית אכיפה לפנות מכוניות עזובות שתופסות מקומות חניה. כדי לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית, בודק אפשרות של העמדת תחנות אוטובוס ממוזגות, על אנרגיה סולארית, אפשר כניסת משאיות שהן דוכני אוכל, הן ניידות ומהוות תחרות למסעדות, כדי לא להרוס את בעלי העסקים, המשאיות נודדות כל פעם למקום אחר. ולאחרונה הרגיז את ראש עיריית בני ברק השכנה, כי תומך בהסדרת תחבורה ציבורית בשבת למקומות בילוי מרכזיים. ראש עירייה כייפי. הוא רוצה למשוך קהל צעיר שייתן פוש רציני להמשכיות ולהצערת העיר. בנוסף, עצר את כל תכניות התמ”א שהקבלנים רוצים להפוך למגדלים, כי אין תשתיות מתאימות, ועד שלא תובהר התכנית ויימצא הפתרון המתאים לצפיפות תחבורתית בהיעדר תשתיות מתאימות. ירוק, שוויוני, מעורר השראה.

ראש עירייה אחר, ימני אף הוא, רון קובי, נבחר בטבריה. אף שהוא עושה בה שינויים בתחום הכפייה הדתית, הוא הכריז מלחמה על האוכלוסייה החרדית, אבל לא מצליח להרכיב קואליציה ולאשר תקציב. לרון קובי יש בעיה, הוא דורסני וגס רוח. תכונות כאלה משאירות אותו חשוף וללא שותפים.

גם רון קובי הוא איש ימין שרוצה להקים מפלגה ימנית חילונית. לפני שהצליח לנהל עיר הוא שועט קדימה. הוא גס רוח וצעקן, ואלה שנפגעו ממנו לא ייתנו לו את התענוג וישבו איתו יחד באותו צד בעירייה. אז גם אם הוא מביא לעירו אוטובוסים בשבת, עדיין התרבות הפוליטית שלו מתאימה יותר לתכנית ריאליטי.

 

אבל למה שנלך לרעות בשדות זרים? אני גרה בעיר מדהימה, העיר הכי יפה בארץ. מצטיינת בבנייה מתחדשת. אז למה היא מבריחה מפה את צעיריה? אחד הדברים שאני מתחשבנת עם ראש העירייה הקודם צבי צילקר הוא תרבות הבנייה האינסופית. בכל מקום ועל חשבון כל דבר, אבל לפחות השאיר חותם ושם את אשדוד על המפה.

והחותם שמשאיר לסרי? נתחיל בפרויקט חיובי: הפרדת אשפה. חילקו פחים חומים, השקיעו כספים, לימדו אותנו להפריד אשפה. רק שכחו לספר שההפרדה בבית חוזרת בקצה לערבוב. אין מקום הטמנה נפרד. אני ממחזרת. כל הזמן משתדלת. עיתונים, בקבוקים וכל מיני מוצרי חשמל. אז מה? בסוף נשארנו עם מתקני אשפה מכוערים, שמפריעים לעבור עם עגלות תינוק או לנכים בכיסאות גלגלים. עוד פרויקט שהושקעו בו מיליונים ונזרקו לפח.
לאשדוד יש חוף ים ארוך ויפה. גם לחיפה. ראשת העיר החדשה עינת קליש והירוקים לא מוכנים לתת לתשובה לבנות מגדלים על החוף. בתי מלון לא חייבים להיות כמו המלון המכוער שמשבש את מראה קו החוף החיפאי. על החוף טיילת מדהימה לאורך קילומטרים. חופי רחצה רצופים.

אצלנו נתקענו עם מלונית שהתושבים מחו והפגינו נגדה. מבנה מכוער שלא מוסיף כלום. מה קורה עם המרינה? איפה האגם שצריך להיות שם. הסירות ובתי הקפה שאמורים להיות פתוחים בשבת? חופי אשדוד מלאים בשבתות. למה החוף הנפרד שמגודר בקיר מגעיל, צריך להיות בין המרינה לחוף י”א? ממילא באים אליו המתרחצים מרחבי הארץ באוטובוסים. בשבת החוף סגור. אז למה לא להעביר אותו לאזור מרוחק יותר? למה לא לפתח את הטיילת ולהרחיב את חופי הרחצה? למה לא?

רון קובי צילום גיל אליהו

ד"ר עינת קליש/ צילום ראובן כהן

לסרי בליל הניצחון. צילום: פבל

לסרי. צילום: פבל

בעניין דו”ח מבקר המדינה והתחבורה הציבורית, אתן למקצוענים לבדוק ולחקור. אבל אשמח אם מישהו יענה לי למה לאורך רחוב הרצל צריך נתיב תחבורה ציבורית? לא היו שם בעבר קווי אוטובוס עמוסים. האם נכונה השמועה שזה יקל על קבלנים בתכניות הפינוי-בינוי לאורך הרחוב ויחסוך להם במציאת פתרון למקומות חניה במגדלים שהם עתידים לבנות לאורך הכביש? לא יודעת מה אתכם, אבל כתושבת העיר אני חושבת שמגיע לי לקבל יותר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר