השבעת המועצה באשדוד. צילום: פבל
השבעת המועצה באשדוד. צילום: פבל

למי למי, יש יותר כבוד…

בזמן שד"ר יחיאל לסרי נמצא בחופשה בחו"ל, ה"ילדים" בקואליציה התחילו להתקוטט ולאיים בפיטורי מנכ”לים. איך יסתיים מאזן הכוחות?

פורסם בתאריך: 25.1.19 13:46

     

אחרי המפץ הגדול של בחירות 2018, כשכל אחד התאפס על התיקים שלו, על הלשכה/ משרד שלו, תלה כמה תמונות, קיבל כמה מגיני הוקרה, עציץ או שניים — הגיע הזמן למפגן כוח.

הראשון שמטיל את הפצצה הוא סגן ראש העיר והממונה על החברה לפיתוח אשדוד (חפ״א) שמעון כצנלסון, שמודיע פומבית על רצונו לעשות שינויים במבנה החברה ולהתחיל בראשו של יהודה אבידן, המנכ״ל. מעצור ראשון הגיע דווקא מסיעתו של כצנלסון: הממונה הישיר על חפ״א ב-10 השנים האחרונות ולדימיר גרשוב, שלא אהב את ההחלטה.

כצנלסון. צילום: פבל

מימין שמעון כצנלסון. צילום: פבל 

יהודה אבידן. צילום: אורי קריספין

יהודה אבידן. צילום: אורי קריספיןאת המעצור השני הפעיל יהודה אבידן, המנכ״ל המיועד להדחה. אבידן, שמחובר בכל נימיו לסיעת ש״ס, הפעיל את כל כוחו בסיעה והקים על כצנלסון את אבי אמסלם, שקצת נרגע מפרשת עץ האשוח ועסוק בינתיים בקמפיין הארצי להצלת תנועת ש״ס.

אבי אמסלם כמו אבי אמסלם הבין שעם שישה מנדטים מוותרים על האקדחים ורובי הסער והולכים לירות ישר בתותחים כבדים והעביר מסר חד משמעי ליחיאל לסרי, שבכלל נמצא בחו״ל וכל מה שהוא מבקש זה רק קצת שקט. אבל רעש התותחים רחוק מלהיות שקט, והפגז בדמות ״אם יהודה אבידן מפוטר, מוטי מלכא וסימונה מורלי מפוטרות" חצה ימים ומדינות והגיע עד למלון ולחדר שבו שוהה ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי.

האיום של אבי אמסלם פשוט ולכאורה הגיוני, אם ממונה יכול לפטר, אז גם אני ממונה. אם נוגעים באנשים שלי, אני נוגע באנשים שלך.

יו"ר ש"ס באשדוד, מ"מ רה"ע, אבי אמסלם בכניסה למשרד הפנים לפני זמן קצר. צילום: דודי מור

יו"ר ש"ס באשדוד, מ"מ רה"ע, אבי אמסלם בכניסה למשרד הפנים לפני זמן קצר. צילום: דודי מור

 מוטי מלכא. צילום: גיל לוי לפוטו אסייג

האיום של אמסלם הרעיד את אמות הסיפים והצליח לזעזע את השיח המקומי. לא מעט כיסאות זזו באי נוחות ובחוסר ודאות וספקולציות כבר החלו להתגלגל בקבוצות הווטסאפ השונות. כמה זה רציני? האם יש בכלל סמכות לממונה לפטר מנכ״ל, שבכלל נבחר כמינוי מקצועי? מה הן סמכויות של ממונה שהוא נבחר ציבור?

שאלות אלו לא נידונו בעבר כי מעולם לא עלתה על הפרק הדחה המונית שכזו, זה בעיקר מה שקורה כשעניינים פנימיים מתנהלים דרך התקשורת. יש מי שזה מועיל לו בפרסום המיידי, ויש מי שניזוק מזה בטווח הארוך.

לסרי, שכאמור שוהה בחו״ל, לא היה אמור להיות קשור לבעיית ״כצנלסון חפ״א״, אך אמסלם במהלך הפזיז או המחושב הפך את יחיאל לסרי לשחקן ראשי.

הפיכתו של לסרי לשחקן משמעותי בפרשייה כחבר קרוב של מוטי מלכא וכאחד, שמאוד מעריך את עשייתה של סימונה מורלי, שמונתה במשמרת שלו למנכ״לית הרשות העירונית למאבק באלימות ובהתמכרויות, הצליחה בדבר אחד: לעכב את גזר דינו של יהודה אבידן לפחות עד שיחיאל לסרי יגיע חזרה לארץ, ועד אז… אלוהים גדול.

בינתיים, לפי השמועות, הצליח אמסלם להפעיל שריר נוסף ולהתערב לכאורה כיו״ר דירקטוריון המשכן במניעת פיטורי עובדים בניגוד להחלטת המנכ״ל מוטי מלכא.

כדי לשדר עניינים כרגיל הצטלם אמסלם בדף הפייסבוק שלו עם חבר המועצה אלי נכט בסעודת ט״ו בשבט שבה נראים השניים מחויכים וכמי שסערת עץ האשוח כבר מזמן מאחוריהם.

 


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בחירות ארציות מקומיות — חלק 2

רק לפני שבועיים כתבתי עד כמה הבחירות הארציות יהיו רלוונטיות לביצה הפוליטית המקומית וכמה חדשות מקומיות הבחירות הארציות ייצרו לנו, והנה התחלנו לקבל כותרות מרעננות. כתבתי גם לא מעט על ההזדמנויות החדשות של דמויות אשדודיות להתברג בפוליטיקה הארצית, ולא טעיתי. שבועיים אחרי יש כבר סנוניות ראשונות.

נאור ביטון, מי שהיה עוזרו של ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי ומונה לראשות המטה המקומי של מפלגת יש עתיד ואף התמודד דרכה למועצת העיר, פינה לאחר כמה חודשים בודדים את מקומו. במהלך בזק החליפה מפלגת יש עתיד את נאור ביטון בגיא סער, מי שנחשב לאחד ממובילי מחאת השבת.

הבחירה בסער, שממוקם במקום השמיני בסיעתו של כצנלסון, המקושרת למפלגת ישראל ביתנו, בהחלט מפתיעה ומרעננת, וכפי שציינתי בטור של לפני שבועיים, שהתקלת הבחירות תפסה את מרבית המפלגות הקיימות, ובטח את אלה שהוקמו לא מוכנות ובמהלכי בזק של כיבוי שריפות 70 ימים לפני יום הבוחר. ובהתקלות ולחץ זמן נולדים שידוכים מעניינים ובעיקר בלתי צפויים.

יש עתיד: נאור ביטון וד"ר לסרי. צילום: חן בוקר

היו ימים: נאור ביטון וד"ר לסרי. צילום: חן בוקר

בעוד שבמפלגת יש עתיד מתעסקים בזוטות של החלפת ראש מטה, בליכוד מתעסקים בפריימריז. אשדוד חצויה לשני מטות מתחרים שהיריבות ביניהם עושה כותרות. שם סיר הלחץ מבעבע. אם נוסיף את המתח שמייצרות פרשיות התיקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אנחנו מקבלים תמונה בעייתית של שני ראשים שמתחרים עבור אותו ראש. האם התחרות תפגע או תועיל לליכוד? את זה ימים יגידו… 70 ימים.

בסיעות האחרות אין עדיין כותרות מרשימות, ככל הנראה ההתארגנות והכנת הקמפיינים מעסיקה כרגע את המפלגות. אין ספק שבשבועות הקרובים נתעדכן על עוד כמה וכמה מינויים מפתיעים של דמויות מקומיות ששמות מגפיים גבוהים ונכנסות לביצה הפוליטית כדי לנסות את מזלן בזירה המקומית/ הארצית.

יהיו כאלה שנשמע עליהם לראשונה, ויהיו שיעברו מחנות, כי בפוליטיקה כמו בפוליטיקה הסקר של אתמול קובע מה יהיה מחר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר