עו"ד לימור בר פרץ. צילום: בני מנשרוב
עו"ד לימור בר פרץ. צילום: בני מנשרוב

אין רישיון  – אין כיסוי ביטוחי

זווית משפטית בעקבות הנתונים המדאיגים על מעורבותם של צעירים ובני נוער בתאונות דרכים באשדוד

פורסם בתאריך: 7.1.19 15:09

     

נתונים מדאיגים שצריכים להדאיג הורים ונערים התפרסמו השבוע על ידי עמותת "אור ירוק" בהתבסס על נתוני הלמ"ס בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2018. מהנתונים עולה כי אשדוד הינה העיר הרביעית בישראל בכמות הנפגעים הצעירים בתאונות דרכים! נרשמו 90 צעירים בגילאי 15 (!) עד 24 שנפגעו בתאונות דרכים מתוכם צעיר אחד באופן קשה.

הסיבות הן הסיבות "הרגילות" כגון מהירות מופרזת, כתיבת ושליחת מסרון תוך כדי נהיגה, אי ציות לתקנה של חגירת חגורת בטיחות ונהיגה תחת השפעת אלכוהול.

קיימות היום מערכות רבות הן במסגרת בתי הספר התיכונים ואף היסודיים המחדדות את חוקי הכביש, הנהיגה וההתנהגות בכבישים ולא רק זאת אלא, ישנן לא מעט עיריות ביניהן אשדוד, אשר משקיעות יותר ויותר בנושא תשתיות הכבישים.

נתון אחד משמעותי מאד חשוב לחדד, שגם הוא עלה במחקר הרחב שעמותת אור ירוק מצאה – סוגיית הנהיגה ללא רישיון, או רישיון בשלילה. נמצא כי "כל צעיר שני (50%) מודה כי נהג לפחות פעם אחת באופנוע או ברכב ללא רישיון". כאשר מדובר על מחקר רחב היקף בו השתתפו עשרות רבות של תלמידים בשכבת י"א מכל הארץ.

 

 

 

 

רבים לא מודעים לחוק ויכולים למצוא את עצמם, לא רק ניזוקים בגופם באופן קשה, אלא אף פוגעים בצד שלישי כגון נוסע נוסף ברכב, הולך רגל או רוכב אופניים. החוק בעניין הזה מאד ברור וחד משמעי – נהיגה ללא רישיון בתוקף, נהיגה טרם קבלת רישיון או נהיגה בשלילה – אלו הם מצבים בהם אין כיסוי ביטוחי כלל.

מדובר על תביעות בגין נזקי גוף אשר עשויות להגיע אף לסכומים של מיליוני שקלים. מי שיצטרך לשאת בעלויות בסופו של דבר הוא הנהג או הוריו במידה ומדובר בקטין.

חשוב להדגיש כי גם במידה ונהגתם על פי החוק אך ללא רישיון נהיגה והצד השני אשם בתאונה, עדיין אין לכם כיסוי ביטוחי בגין נזקי גוף אשר ייגרמו לכם, חמורים ככל שיהיו.

לסיכום, אני ממליצה לכולם בכל הגילאים, לדאוג תמיד לרישיון נהיגה בתוקף.

כמו כן, אם טרם יש לכם רישיון נהיגה ואתם צעירים שכבר כל כך משתוקקים לעלות על הכביש, לא כדאי לקחת סיכונים מיותרים, כי נהיגה ללא רישיון יכולה להסב לכם נזק לכל החיים – בגוף וגם בכיס.

סעו בזהירות!

 

הכותבת ממשרד עורכי הדין האשדודי "חזוט-בר" העוסק בדיני נזיקין.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר