תאונת דרכים צילום: יניר סבח אור ירוק

90 צעירים נפגעו בתאונות באשדוד במשך 10 חודשים

90 צעירים נפצעו בתאונות דרכים באשדוד בעשרת החודשים הראשונים של 2018, אחד מהם באורח קשה - דבר שמציב את העיר במקום ברביעי בארץ. 36% מבני הנוער באשדוד הודו כי נהגו ללא רישיון

פורסם בתאריך: 6.1.19 14:51

     

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 2,366 צעירים בגילאי 15 עד 24  מתוכם נהרגו 69 צעירים, כשישה הרוגים בחודש בממוצע. באשדוד נרשם גידול משמעותי ומדאיג במספר הצעירים שנפגעו בתאונות. בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2018 נפגעו 90 צעירים (גילאי 15-24)   מתוכם צעיר אחד נפצע באורח קשה. זאת לעומת שנת 2017 ושנת 2016 בהן נפגעו רק 71 צעירים בתאונות דרכים. כיום אשדוד היא העיר הרביעית במספר הנפגעים.

בעשור האחרון (2008-2017) נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני קרוב ל-39 אלף צעירים בתאונות דרכים ו-256 נהרגו, למעלה מ-2,500 נפצעו באורח קשה.

 

 

מחקר חדש ורחב היקף של עמותת "אור ירוק" חושף נתונים מדאיגים: כל צעיר שני (50%) מודה כי נהג לפחות פעם אחת באופנוע או ברכב ללא רישיון. המחקר כלל כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א שהשתתפו בתכנית "סינמה דרייב" שמפעילה עמותת "אור ירוק" בשיתוף משרד החינוך, בבתי הספר בארץ. מנתוני המחקר עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפע אלכוהול, במהירות מופרזת, ללא חגורת בטיחות או שליחת הודעות במהלך נהיגה כמעשה מסוכן: 36% מבני הנוער באשדוד הודו כי הם נהגו ללא רישיון, 27% ציינו כי יחזרו הביתה עם חבר ששתה חצי ליטר בירה ונוהג, 32% חושבים שלא תמיד מסוכן לסמס בנהיגה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "69 צעירים נהרגו בתאונות דרכים בשנה האחרונה, ילדים שלא הספיקו להיות מבוגרים ומצאו את מותם ברגע אחד על הכביש. תאונות הדרכים, הנפגעים וההרוגים אינם גזירה משמים ואנו איננו יכולים להרשות לעצמינו לקבל את האובדן הקשה הזה. המדינה צריכה להתייחס באופן מיוחד לאוכלוסייה הזו שנמצאת בסיכון גבוה למעורבות בתאונת דרכים אם כנהגים ואם כהולכי רגל או רוכבים. יש להגביר את הנוכחות המשטרתית באזורים בהם ישנו ריכוז גבוה של צעירים ובמקביל להגביר את ההסברה באופן ממוקד בקרב הקהל הצעיר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר