חגיגות השנה האזרחית החדשה בסאן פרנסיסקו. צילום: Jeff Chiu אי־פי
חגיגות השנה האזרחית החדשה בסאן פרנסיסקו. צילום: Jeff Chiu אי־פי

אמנם זה רק תאריך, אבל

אפילו אני ערכתי לי רשימת יעדים סודית ל-2019. חלקם אישיים ותלויים בי, חלקם משאלות לב וייחולים

פורסם בתאריך: 4.1.19 13:44

     

אני שונאת סיכומים. את כולם. את אלו שכוללים מילה גנרית המאותתת לסיום השיחה: “יופי”, “יאללה”, “נהיה בקשר”.

לכן אני נלחצת גם מסיכומי סוף השנה האזרחית, כאילו ישנם כוח ומשמעות לעצירה המדומיינת הזו על 365 הימים הבאים. כאילו השנה שהסתיימה הציבה רף מסוים, ובתקופת השנה הקרובה אנחנו חייבים להתעלות עליו או לפחות לעמוד בו.

אז השנה החדשה התחילה, שמענו על דוח העוני של 2018 שהיה לא משהו בכלל, שמענו על ירידה קלה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים, והוזהרנו שלא להיכנס לאופוריה ולהמשיך להדק את החגורה, תרתי משמע.

ואפילו אני, עם כל החשש מנטיעת ציפיות תחומות במסגרת השנה הקרובה, ערכתי לי רשימת יעדים סודית ל-2019. חלקם אישיים ותלויים בי, חלקם משאלות לב וייחולים.

נפרדתי מ-2018 כמו שנהוג: הסתכלתי אחורה בזמן, עשיתי טבלה דמיונית של טוב ורע עם שורת סיכום למטה, שלשמחתי הייתה חיובית, ואז אמרתי — יופי, יאללה, נהיה בקשר. והתכוונתי ל: אין באמת משמעות להחלפת הספרה 8 ב-9. מה שהיה הוא שיהיה. הזדמנויות או מפלות לא תלויות בתאריך, הן תלויות במזל, בגורל או ברצון ה’ לפי עולם הערכים שלי.

כבר עברו ימים מספר מתחילת השנה האזרחית, ואפשר כבר לסכם את הסיכומים, אבל אני עדיין מבוהלת מהנפת הדגל הזו. עדיין חוששת להפריח בפומבי משאלה לשנת 2019: בבקשה תהיי טובה אליי. עדיין לא רוצה לסמן מגמות, אלא מתעקשת לראות את התמונה ממבט קרוב. סמוכה לפרטים הקטנים, רחוקה מהתמונה הגדולה.

 

זה גדול עליי להידרש לסיכום תקופת הזמן הזו יחד עם כולם באותו התאריך. אני מעדיפה לעשות את זה בלילות רנדומליים, בשיחה סתמית, באמירה לא קשורה. וואו, אתה זוכר מה היה בשנה שעברה בזמן הזה? אתה זוכר שעוד היינו באמצע ולפני ועוד לא חלמנו שכך וכך? רק לפני חצי שנה עוד היינו עמוק בסיור ההוא, והיום הוא כבר לא שייך אלינו בשום צורה. והנה, חמש שנים עברו מאז הפטירה שלה, ואיך הזמן טס, וכמה היא לא יודעת, ואיך היא הייתה שמחה בנו. אלו הם הסיכומים הכי טובים שלי. הם מגיעים בלי דרישה חיצונית, בלי מסמך מסקנות מסכם שמודפס בשלושה העתקים.

אז נכון לכרגע אני לא מסכמת שום דבר. לא תוכלו לצטט אותי בהקשר הזה. לא הנחתי, באופן רשמי, הנחות לגבי 2019, ולא הגשתי לעצמי את דוח 2018, אבל אני שומרת לעצמי את הזכות להשלים אותו מתי שארצה. ובאופן כללי, עם כל כמה שחשוב לסכם בסיום תקופת זמן משמעותית, חשוב יותר לעצור גם באמצע ואם צריך — לחשב מסלול מחדש. אז, נהיה בקשר, כן?

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר