קסניה סבטלובה באירוע נובי גוד

צאצאי המכבים לא יכולים לרעוד מפחד מעץ ירוק

אומרים שמי שמאמין לא מפחד, מה הפחד הקמאי והאובססיבי הזה מפני הנוביגוד? מי שדורש כבוד למסורת היחודית שלו, שיתן כבוד למסורות של כלל יהודי קיבוץ הגלויות שהגיעו לבית הלאומי בישראל

פורסם בתאריך: 12.12.18 11:03

     

מדהים לראות איך מדי שנה קמים יהודים צאצאי המכבים, הרועדים למראה עץ ירוק ומקושט המאיים על מורשת מפוארת בת אלפי השנים. נדמה שכל חכמת ישראל והאמונה העזה קורסת ומתרסקת מול העץ המקושט המסמל את חגם האהוב של היהודים מחבר העמים -הנוביגוד, שמסמל את כניסתה של השנה האזרחית החדשה.

בוזי הרצוג וקסניה סבטלובה באירוע נובי גוד

אומרים שמי שמאמין לא מפחד, מה הפחד הקמאי והאובססיבי הזה מפני הנוביגוד? מי שדורש כבוד למסורת היחודית שלו, שיתן כבוד למסורות של כלל יהודי קיבוץ הגלויות שהגיעו לבית הלאומי בישראל.

כבר 4 שנים שאני נאבקת להכניס את המסורת היפה שלנו לציון החגים בישראל ולהטמיע בתודעת הציבור את חג הנוביגוד, חג מסורתי שחגגו היהודים שנים רבות ברוסיה ויקר מאוד לליבם של הישראלים יוצאי חבר העמים. היחס המבוהל והחשוך של מי שמתנגדים לחגיגת השנה האזרחית החדשה הוא של מי שלא מסתפקים רק ברמיסת המורשת התרבותית שלנו אלא גם אינם רוצים אותנו בשום צורה.

לישראלים שעלו מחבר העמים יש זכות מלאה לחגוג את חגם האהוב ולשמוח בו מבלי לספוג עלבונות וקללות. כולי תקווה שעיריית אשדוד לא תכנע לדרישה המגוחכת ותוקיר את המורשת הזו בדיוק כשם שהיא מוקירה את המורשת התרבותית של ישראלים שהגיעו לכאן מתפוצות אחרות

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר