נסים יחזקאל. צילום ארכיון: דור גפני
נסים יחזקאל. צילום ארכיון: דור גפני

אדוני ראש העיר, מועצה נכבדה

נבחרים יקרים, אתם בראש ובראשונה אזרחים שנבחרו לעשות למען רווחת אזרחי העיר שבחרו בהם. לא חשוב קואליציה או אופוזיציה

פורסם בתאריך: 9.12.18 18:48

     

 

 

יום שני היה יום מיוחד. יום של התכנסות ראשונה של כלל חברי מועצת העיר החדשה.

חברי קואליציה ואופוזיציה, אתם מקבלים לידיכם עיר חיה ותוססת שהכול עדיין לפניה. היו ראויים לה — זו אחריות עצומה.

מתוך 82 שנות חיי זכיתי לחיות 59 שנים באשדוד, שפעם קראו לה אשדוד ים למי שזוכר. השתתפתי בישיבות מליאת העיריה הראשונות של כל הקדנציות שהיו. החל מראשי העיר רוברט חיים ואבנר גרעין זיכרונם לברכה, אינג’ צבי צילקר, ד”ר אריה אזולאי ושוב צילקר ואחריו ד”ר יחיאל לסרי, שייבדלו לחיים ארוכים.

ראיתי את התפתחותה של העיר אשדוד שלב אחר שלב וחוויתי אותם כעיתונאי וכאב למשפחה צעירה שקשרה את גורלה בבניית עיר חדשה בדיונות החול הנפלאות. ברבות הימים הפכה משפחתי לענפה ומצליחה בלי עין הרע.

יהודים מכל גלויות העולם מתקבצים ומגיעים לאשדוד. לא מתוך אידיאל בלבד, אלא מתוך תפילה לשנה הבאה בירושלים. הורינו התפללו מאות שנים, ובהגיעם לארץ גילו את אשדוד, עיר חדשה במדינה המתחדשת. סוחרים ובעלי חנויות בחו”ל מטפלים במשפחות ברוכות הושיטו יד לבניית הנמל ולעבודות הסוורות. חייטים, סנדלים וגם רופאים שעבדו בכל עבודה שהוצעה להם.

מפעלים נבנו, הנמל החל לפעול ושמעה של העיר אשדוד החל להדהד בכל הארץ. העיר התפתחה בקצב מואץ. שכונות ורבעים נבנו, רחובות התמלאו באזרחים מכל רחבי העיר: מרוקאים ורומנים, עירקים, כורדים והונגרים, רוסים ואתיופים ואחרים התערבבו זה בזה. קיבוץ הגלויות נתן את אותותיו.

כמובן שעל כל המקובצים הללו היה צריך לשלוט, להגיש שירותי מנהל עירוני והנבחרים, נודה על האמת, עשו ככל יכולתם כי גם הם היו עולים, והם לא ידעו את מלאכת ניהול העיר: פינוי זבל שנערם, כבישים שנסדקו, ביוב שעלה על גדותיו.

השבעת המועצה באשדוד. צילום: פבל

השבעת המועצה באשדוד. צילום: פבל

כ—2,000 עובדי עירייה ישנם פחות או יותר כיום. מרביתם עובדים חרוצים שנענים לפונים אליהם בסבר פנים יפות והם עובדים מצוינים, אך ישנם גם כאלו שמרגישים עצמם מעל האזרחים שממיסיהם הם מקבלים את משכורתם. על עובדי העירייה לדעת שהם עובדי אזרחי העיר ועל נבחרי העיר להזכיר להם זאת מדי פעם.

נבחרי העיר נכנסו לעובי הקורה והצליחו להכניס סדר. הקליטה בעיר גברה, והעיר שלחה זרועות (כמו תמנון) לכל עבר. תכניות המתאר כמעט הושלמו, והיה צורך בשטחים נוספים.

היום אשדוד נחשבת לעיר החמישית בגודלה בישראל, רבע מיליון תושבים, אם לא יותר. ואני היום מדבר על כבישים רחבי ידיים, פארקים, בתי ספר, גני ילדים ורבעים מלאים.

נבחרי העיר בזמנם עשו ככל האפשר להתרכז בדבר שלשמו הם נבחרו: לדאוג למערכת חינוך, למערכת תחבורה, לשטחי בנייה ועוד.

על נבחרי העיר לדעת שלאחר הבחירות צריך להפשיל שרוולים ולבצע את שהבטיחו לאזרח. לשרת אותו בנאמנות, כולם כאחד.

 

נבחרי העיר, אתם בראש ובראשונה אזרחים. אזרחים שנבחרו לעשות למען רווחת אזרחי העיר שבחרו בהם. ולא חשוב קואליציה או אופוזיציה. כל דבר שהוא לטובת העיר ואזרחיה יש לעשותו באמונה וביושר.

רבים מבני אשדוד עושים בשדות זרים מחוץ לעירם למצוא את מחייתם. על מליאת מועצת העיר לעשות ככל הנדרש להחזירם לאשדוד, להוריהם שבנו עיר.

לבסוף, אני מאחל לכם בשמי ובשם תושבי העיר, היו מליצי יושר בטרם אתם משיתים חוקים ומיישמים החלטות.

זכרו, היום אתם נבחרי העיר, ומחר תחזרו להיות אזרחים מן השורה. העיר בורכה בנתונים נהדרים המאפשרים את צמיחתה לעיר ואם בישראל. רק אם תפעלו ביושר ובנאמנות לטובת אזרחי העיר תזכו לברכת עולם מאזרחי ואזרחיות העיר אשדוד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר